water lekkage

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Brownie

water lekkage

Berichtdoor MarkP » 11 nov 2007, 19:59

Ik heb water lekkage rechts voor. Volgens mij komt het binnen door een soort rubber dop onder het dashboardkastje met 4 gaten erin (bij 2 loopt er electrische bedrading door). Ik kan dat proberen helemaal vol kit te doen maar ik vraag me af of dan niet weer ergens anders water blijft staan.

Als ik onder kap door dat zwart plastic rooster kijk lijkt of er daar rechts een opening zit waar mogelijk water door afgevoerd hoort te worden (klopt dat?) en als dat zo vraag ik me af of dat verstopt kan zijn geraakt of zo waardoor het water nu ergens anders naar toe gaat????

Weet iemand hoe het zit???
MarkP
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 13 jun 2005, 00:03
Woonplaats: Almere

Berichtdoor Wim 505 » 11 nov 2007, 20:56

Die dop met 4 gaten kan niet want deze komt in de motorruimte onder de ventilator van de verwarming uit en daar zit geen water tenzij je door de rivier zou rijden.Is het regenwater op spatwater??Is het geen koelwater dat van de kachelkraan lekt???Waar zit het water juist??
Avatar gebruiker
Wim 505
 
Berichten: 87
Geregistreerd: 13 aug 2004, 18:23
Woonplaats: Scherpenheuvel(Belgiê)

Berichtdoor zozolala » 12 nov 2007, 18:44

Misschien dat het slangetje dat aan het afvoergaatje vastgeklemd zit losgeraakt is? Kijk maar es achter het dasbordkastje.
zozolala
 
Berichten: 238
Geregistreerd: 14 sep 2006, 12:35
Woonplaats: groningen

Berichtdoor MarkP » 14 nov 2007, 15:56

ga ik doen!
MarkP
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 13 jun 2005, 00:03
Woonplaats: Almere

Berichtdoor MarkP » 14 nov 2007, 16:34

ik zie niet echt wat het zou kunnen zijn. Op de 2e foto loopt alleen (naast de oranje kabel van radioantenne) een doorzichtige buis waar ik verder weinig geks aan zie....
Afbeelding

Afbeelding
MarkP
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 13 jun 2005, 00:03
Woonplaats: Almere

Berichtdoor zozolala » 14 nov 2007, 22:11

Bij de 505 is de afvoer anders geregeld dan bij mijn 305 zie ik. Nu je de boel toch open hebt (gooi es een paar bekers water rechts tegen de voorruit aan en kijk dan wat er daaronder gebeurt. Helemaal niets dan zal een leiding van je kachel lek kunnen zijn' Stukje rijden, kachel aan en zien wat er dan gebeurt Controleer ook of het rubber van de vooruit niet
ergens lekt.
Succes, Theo
zozolala
 
Berichten: 238
Geregistreerd: 14 sep 2006, 12:35
Woonplaats: groningen

Re: water lekkage

Berichtdoor 505.familiale » 15 nov 2007, 19:59

MarkP schreef:Ik heb water lekkage rechts voor. Volgens mij komt het binnen door een soort rubber dop onder het dashboardkastje met 4 gaten erin (bij 2 loopt er electrische bedrading door). Ik kan dat proberen helemaal vol kit te doen maar ik vraag me af of dan niet weer ergens anders water blijft staan.

Als ik onder kap door dat zwart plastic rooster kijk lijkt of er daar rechts een opening zit waar mogelijk water door afgevoerd hoort te worden (klopt dat?) en als dat zo vraag ik me af of dat verstopt kan zijn geraakt of zo waardoor het water nu ergens anders naar toe gaat????

Weet iemand hoe het zit???



Misschien veel bladeren in het rooster bij je voorruit?

Verder nog een vraagje uit interesse. Niet dat het er toe voor je vraag. Is het een eerste type GTi?

Ik moet bij die van mij in het weekend ook nog daar zijn zal es kijken of me nog wat opvalt.

Succes
Chris Hibma


505 SXi familiale
504 coupe V6 aut
V70 R awd
Avatar gebruiker
505.familiale
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 26 dec 2004, 13:23
Woonplaats: gorssel

Berichtdoor Harrie » 16 nov 2007, 00:43

MarkP schreef:ik zie niet echt wat het zou kunnen zijn. Op de 2e foto loopt alleen (naast de oranje kabel van radioantenne) een doorzichtige buis waar ik verder weinig geks aan zie....


Hoi Mark, via email had ik je al veel tips gegeven, maar effe niet gedacht aan
het VH schuifdak, die heeft 4 ( blanke, rond 12 mm ) slangen ( aan elke hoek één ) voor de afwatering.
Bij inbouw van zo'n dak worden die slangen wel eens zo maar ergens in de A-stijl weggedrukt.
Die slang kan dus de oorzaak zijn!
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor MarkP » 17 nov 2007, 10:31

Chris, het is een SXI uit 1991.

Harrie, ik heb idd de paravent verwijderd en de boel schoon gemaakt maar eigenlijk was er maar héél weinig troep. In ieder geval niet dat je zegt dat is de oorzaak. Ik heb ook aan die slangen van het schuifdak gedacht. Kan het zijn dat het doorzichtige slangen zijn?? Zoiets als op de foto naast die oranje kabel (wazig) te zien is? Het lijkt erop dat die slang richting voorzijde van de auto gaat maar waar het uit komt of uit zou moeten komen is mij niet duidelijk, het lijkt meer of het hele dashbord eruit moet om daar achter te komen. Het repareren van het schuifdak ging trouwens niet door. Het is het eerste type van de TVS 43 en daar hadden ze niet onderdelen die nodig waren meer van. De vorige keer was de chef werkplaats er niet en dan krijg je dat kennelijk.
MarkP
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 13 jun 2005, 00:03
Woonplaats: Almere

Berichtdoor Harrie » 18 nov 2007, 15:23

MarkP schreef:Chris, het is een SXI uit 1991.

Harrie, ik heb idd de paravent verwijderd en de boel schoon gemaakt maar eigenlijk was er maar héél weinig troep. In ieder geval niet dat je zegt dat is de oorzaak. Ik heb ook aan die slangen van het schuifdak gedacht. Kan het zijn dat het doorzichtige slangen zijn?? Zoiets als op de foto naast die oranje kabel (wazig) te zien is? Het lijkt erop dat die slang richting voorzijde van de auto gaat maar waar het uit komt of uit zou moeten komen is mij niet duidelijk, het lijkt meer of het hele dashbord eruit moet om daar achter te komen. Het repareren van het schuifdak ging trouwens niet door. Het is het eerste type van de TVS 43 en daar hadden ze niet onderdelen die nodig waren meer van. De vorige keer was de chef werkplaats er niet en dan krijg je dat kennelijk.


Ja, dat schreef ik, blanke ( = doorzichtige ) slangen.
Die moeten achter het voorscherm uitkomen, maar gemakshalve
laat men ze vaak in de A-stijl hangen zodat het water richting dorpel
moet lopen en dan daar ergens weg. Zodra de dorpel begint te klotsen,
heb je een groter prbleem...
Jammer van VH dak, ik zal eens kijken of ik een oude dealerlijst heb,
wellicht heeft er een nog wat bewaard van toen?
email me maar effe, anders zou ik het kunnen vergeten..
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Wim 505 » 19 nov 2007, 23:50

langswaar komen dan die slangen achter het voorscherm????Ik heb mijn GTD van zo goed als nul weer opgebouwd en heb daar geen enkel gat gezien waar de slangen zouden moeten zitten??Of zie ik iets over het hoofd??Bij mij komen ze gewoon in de dorpel.
Avatar gebruiker
Wim 505
 
Berichten: 87
Geregistreerd: 13 aug 2004, 18:23
Woonplaats: Scherpenheuvel(Belgiê)


Keer terug naar 505

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten