Mijn 505 onder de loep

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Brownie

Mijn 505 onder de loep

Berichtdoor A.BRANDHORST » 24 jul 2007, 18:19

Ben bij niet nader te noemen firma in Alphen a/d Rijn geweest.

Roest bij wielkast linksvoor bij begin dorpel+ gat
Roest bij wielkast rechtsvoor bij begin dorpel - nog geen gat
Roest op frame onder voorschermen, linksvoor roest + gat, rechts alleen nog roest... dus geen gat
Roest linksachter in wielkast + gat... achter het wiel.. aleen zichtbaar indien auto wordt opgetild zonder dat er druk op de assen staat.
Naast linkerschokdemper minder wordende plek.. is goed aan te pakken in beginstadium.
Links en rechtsachter onder roest, moeten nieuwe stukken in worden gezet.

Tevens zoek ik nog een grijze metalic deur linksachter.

Wie o wie weet iemand die tegen een christelijke prijs deze zaken kan lassen?? En GOED kan lassen??

Hoor graag adviezen e.d. , mag evt ook via PB

Overigens is prijsopgaaf voor behandeling fors: Euro 1170,= waarbij de Euro 65,= voorbehandelingskosten dan in mindering worden gebracht... veel personen zullen weten wie dit is... Lassen werd ZONDER blikken of blozen Euro 200,= per stuk genoemd... (waarbij het te HOPEN was dat er niet MEER gevonden werd)

Overigens zijn bodem en dorpels zelf bikkelhard gebleken ZONDER enige vorm van roest.

Da's dan weer goed nieuws bij een slecht bericht... :shock:

Maar wie tips heeft: ZEER welkom, ik wilde graag nog 2,5 jaar doorkachelen ... minimaal zodat deze auto ook oldtimer kan worden , scheelt op de belasting een behoorlijke slok...
Heb de auto inmiddels bijna 3 jaar in bezit...
505 GTI uit 1985..ook een Talbot Tagora in gedeeld bezit!Per 05/06/2009 een Talbot Solara.Per 01.06.2013 een Peugeot 605 Sli van 1996.
SGP-er,in hart en nieren!
Filmpje v/dTagora: http://www.youtube.com/watch?v=9TISRwlEVoU
Peugeot/Talbot:DYNAMISCH OP WEG!
Avatar gebruiker
A.BRANDHORST
 
Berichten: 670
Geregistreerd: 19 aug 2005, 12:48
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Mijn 505 onder de loep

Berichtdoor Martijn » 24 jul 2007, 22:01

A.BRANDHORST schreef:Maar wie tips heeft: ZEER welkom, ik wilde graag nog 2,5 jaar doorkachelen ... minimaal zodat deze auto ook oldtimer kan worden , scheelt op de belasting een behoorlijke slok...
Heb de auto inmiddels bijna 3 jaar in bezit...


Tip : ga ipv dat ene bedrijf waar jij geweest bent eens kijken bij Gosliga. Beter en goedkoper. Mijn Turbo Injection en mijn 505 Dangel gaan er ook heen.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Mathieu » 29 jul 2007, 00:34

Hoi Albert,


In 2001 heb ik mijn 505 turbo eens laten nakijken bij een restaurateur in het Brabantse voor een goede anti roest behandeling.

Hij is met een koperen hamertje om de wagen heen gekropen en stuitte op 12 zwakke plekken.
Herstellen (proplassen en dichtvloeien met tin, doet hij tegenwoordig niet meer) kostte mij 6000 gulden, inklusief spuiterij, 7 flessen bodyschutz en 3 liter was.

In 2002 moesten de dorpel en de wielkast RA eraan geloven.
Samen met spuiterij was ik 3000 euri kwijt.

Voor wat betreft de nabehandeling kan ik ook Gosliga aanbevelen.
Niet goedkoop, je hebt wat werk daarna, maar de wagen komt wat kilo´s aan aan Dinitrol.
Kostte mij 800 euri.

Besef wel waar je aan begint.
Als je die plekken laat behandelen kunnen er meerdere tevoorschijn komen...

Overigens ik denk erover om eens wat proeven te doen met wat plaatjes staal, deze te behandelen met Owatrol, Dinitrol, Fertan en deze eens op het werk mee te laten draaien bij een zoutnevel of zwavelproef.
Who knows...

Sukses!

PS als sigarenliefhebber: al eens Vantas geprobeerd?
Mathieu
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 21 aug 2005, 13:22

Berichtdoor Edzo » 29 jul 2007, 00:38

Overigens ik denk erover om eens wat proeven te doen met wat plaatjes staal, deze te behandelen met Owatrol, Dinitrol, Fertan en deze eens op het werk mee te laten draaien bij een zoutnevel of zwavelproef.

Is al eens gedaan door Oldtimer-Markt (duits autotijdschrift) Als je belangstelling hebt zal ik het juiste deel eens voor je opzoeken. Was ca. anderhalf jaar geleden geloof ik.
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Mathieu » 29 jul 2007, 19:21

Edzo schreef:Is al eens gedaan door Oldtimer-Markt (duits autotijdschrift) Als je belangstelling hebt zal ik het juiste deel eens voor je opzoeken. Was ca. anderhalf jaar geleden geloof ik.


Als je dat zou willen doen: graag
Mathieu
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 21 aug 2005, 13:22

Albert`s 505 onder de loep

Berichtdoor tjark63 » 30 jul 2007, 20:48

Albert,
Erg jammer dat er zoveel werk aan zit te komen, maar dat is denk ik onvermijdelijk bij een Nederlandse 505. Ik weet dat je erg aan deze auto hecht, maar economisch gezien is zo`n investering niet verstandig en ik zou in dit geval op zoek gaan naar een harde (waarschijnlijk Franse) 505. Voor wat betreft de Gosliga tip: 800 euro voor een Dinitrol behandeling moet je alleen doen als je een keiharde auto hebt, anders is het weggegooid geld. Bovendien moet je de auto blijven nabehandelen, anders houdt je hem/haar niet in topconditie. Ik ga binnenkort ook op herhaling. Sterkte, ik lees wel wat je gaat doen. Vanuit een zonnig Bourgogne,
Mvg, Tjark.
Afbeelding
504 Coupé V6 Automatique '77
Avatar gebruiker
tjark63
 
Berichten: 1093
Geregistreerd: 21 maart 2004, 15:36
Woonplaats: Sneek


Keer terug naar 505

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast