505 GR injectie loopt niet mooi rond.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Brownie

505 GR injectie loopt niet mooi rond.

Berichtdoor pick~up » 22 sep 2018, 22:17

Misschien kan ik via hier iemand vonden die echt verstand heeft van onze 505 GR break met de 2.2 injectie motor en met volgens mijn bosch l-jet injectie.

Als de motor koud is start ie wel goed maar loopt langzaam en onregelmatig als ik dan weg rij voelt het alsof hij te weinig benzine krijgt hij houd wat in.
Als ie warm word is het inhouden wel over maar hij loopt echt onregelmatig..dat vind ik niets ik heb eens een renault 25 met de zelfde motor horen lopen en die liep echt als een zonnetje.

Ik heb de rotor verdeler bougies vernieuwt en de injectors laten testen en reinigen en het gasklephuis gereinigd in en ultrasoon bad en gekeken of ie ergens valse lucht zuigt maar niets van dat.

Dus de vraag is is hier iemand die mijn verder kan helpen zodat onze 505 goed en netjes lopen gaat.
pick~up
 
Berichten: 610
Geregistreerd: 20 jun 2004, 20:52

Re: 505 GR injectie loopt niet mooi rond.

Berichtdoor Martijn » 23 sep 2018, 05:38

Hoe oud is de benzine die erin zit? Heeft de auto lang stilgestaan? Heb je het grote, aluminium brandstof filter al vervangen? Brandstofdruk getest?
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: 505 GR injectie loopt niet mooi rond.

Berichtdoor pick~up » 23 sep 2018, 13:59

Martijn schreef:Hoe oud is de benzine die erin zit? Heeft de auto lang stilgestaan? Heb je het grote, aluminium brandstof filter al vervangen? Brandstofdruk getest?


De benzine is 7 dagen oud.
De auto rijd elke dag.
Het brandstof filter is nieuw.
En de druk op de rail van de injectors is gemeten en is 2.5 bar en dat staat ook op de brandstofdruk regelaar dus voldoende lijkt mijn.

Groet.
pick~up
 
Berichten: 610
Geregistreerd: 20 jun 2004, 20:52

Re: 505 GR injectie loopt niet mooi rond.

Berichtdoor pick~up » 24 sep 2018, 20:22

Ik heb vanavond de groene temperatuur zender vernieuwt en nu is de koude start beter en hij houd ook niet meer in!! :D
pick~up
 
Berichten: 610
Geregistreerd: 20 jun 2004, 20:52


Keer terug naar 505

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron