Ik ben tegen het volgende aangelopen
In mijn ombouwproject 404 GTDTE bleek de bestaande Turbo van het XD3TE 505 GTDTE blok finaal naar de Filistijnen
De olie van de druksmering viel gewoon de uitlaat in
Turbo as kon milimeters op en neer
Op de gehele wereld(na 35 mails van Minsk naar Québec, Narvik naar Johannesburg geen turbo voor de intercoolerversie te vinden
Een Turbo revisie bedrijf(APS) deelde Echter mee dat je elke turbo kan nemen als die maar eenzelfde in en uitlaat turbine wiel heeft
Ik kwam toen uit op de turbo van de "gewone" XD3T dus zonder de intercooler
Ik heb toen wel even de Wastegate druk provisorisch gemeten(dat is de omloop klep in de uitlaat die een te hoge turbodruk tegengaat)
Ik kwam met de oude op 0.8 bar
De nieuwe (Heb voor niet teveel een gereviseerde aangeschaft) gaf een druk van ruim 1 bar
Nu las ik ergens de dat de Turbodruk bij volvermogen bij 2000t/min de 0,6 bar niet mag overschrijden
Ik heb nog twee turbo's liggen(alle 3 zijn van verschillende fabricaten) en die gaven 0.8-0.9 zowel de Garret als de KKK
Mijn vraag is of iemand weet bij welke druk de watsegate klep moet gaan openen voor de XD3TE
Heb als het allemaal werkt dus een alternatief voor de XD3TE inclusief de aanpassing voor de bevestiging van de Turbo op het uitlaatspruitstuk
Kunnen de 505 GTDTE's weer goed op weg
Gaarne wat reacties
Kees Rijksen