Pagina 1 van 1

Tims 505 GTiV6

BerichtGeplaatst: 02 aug 2016, 18:10
door tim1993
Na een lange (en bijna opgegeven) zoektocht is mijn droom toch waar geworden: ik heb een achterwielaangedreven v6 in de vorm van een Peugeot 505 GTi V6 automaat uit 1987, de ex van Brownie.

Bij het ophalen:
Afbeelding

Na een flinke wasbeurt:
Afbeelding

Afbeelding

TRXen opgehaald bij een forumlid (zie ook gespoten raamstijlen):
Afbeelding

En uiteraard een to-do lijstje:
- Gasveren achterklep
- Klepdekselpakkingen
- Olie+filter
- Luchtfilter
- Achterklep en dak spuiten
- Heleboel kleine dingen fixen (dashboard paneel vervangen, dashboard lampjes maken etc)
- Spatlappen vinden

Re: Tims 505 GTiV6

BerichtGeplaatst: 02 aug 2016, 18:34
door Frank.04
Volgens mij heb ik niet zo lang geleden olie en filter vervangen, dat kan je jezelf besparen.

Re: Tims 505 GTiV6

BerichtGeplaatst: 02 aug 2016, 19:17
door tim1993
Het ziet er op de peilstok niet zo heel erg schoon meer uit, vandaar dat ik liever het zekere voor het onzekere neem.

Re: Tims 505 GTiV6

BerichtGeplaatst: 02 aug 2016, 19:44
door Brownie
Gefeliciteerd! :D

Goede voornemens lees ik al. Deze auto verdient ook wel een goede opfrisbeurt. Dashboard paneel heb ik nog wel liggen voor je, bijvoorbeeld in ruil voor de radio. :wink:

Die TRX'en, zijn dat echte of 15 inch velgen. In dat eerste geval hoop ik dat de banden nog goed zijn, want die zijn tamelijk duur als je die nieuw wilt kopen.

Re: Tims 505 GTiV6

BerichtGeplaatst: 02 aug 2016, 19:49
door tim1993
Echte TRXen die nieuw €300,- per stuk kosten :p misschien dat ik ooit nog een setje tegen kom en anders heb ik een mooi setje voor evenementen en fotosessies etc :)

Re: Tims 505 GTiV6

BerichtGeplaatst: 02 aug 2016, 23:11
door Martijn
tim1993 schreef:Echte TRXen die nieuw €300,- per stuk kosten :p misschien dat ik ooit nog een setje tegen kom en anders heb ik een mooi setje voor evenementen en fotosessies etc :)

TRX en passen niet onder een V6, de ET waarde is niet correct en daardoor loopt de boel aan. Tenminste, ik heb een aantal oude setjes van mijn 604's liggen en dacht deze als stallingsvelgen te gebruiken om de originele te sparen. Kreeg de auto niet meer van z'n plek omdat alles aanliep :evil:

Re: Tims 505 GTiV6

BerichtGeplaatst: 03 aug 2016, 09:08
door tim1993
Shit, ik dacht dat het wel zou moeten passen omdat TRXen als optie geleverd zijn... Wat is er anders aan een V6 dat ze wel passen onder een GTI en niet onder een V6?

Re: Tims 505 GTiV6

BerichtGeplaatst: 03 aug 2016, 09:30
door Brownie
Ik weet wel dat je geen 14" velgen onder een V6 krijgt bijvoorbeeld door de grotere remschijven. Maar dit is gewoon een GTI, dus als de TRX'en onder andere 505's passen, dan passen ze ook hieronder volgens mij. Gewoon even proberen.

Re: Tims 505 GTiV6

BerichtGeplaatst: 03 aug 2016, 09:38
door tim1993
Als je gaat rekenen zijn de TRXen 15,5". Dus diameter is geen probleem. Daarnaast is deze auto inderdaad in alles een GTi, ik zie wel of het past

Re: Tims 505 GTiV6

BerichtGeplaatst: 03 aug 2016, 09:51
door Frank.04
Wat ik wel weet is dat er verschillende types TRX velgen zijn, waarbij de spaken anders liggen. Wellicht past het ene type wel, het andere niet, waarschijnlijk loopt de velg overigens tegen de remklauw, die bij de V6 groter is.

Re: Tims 505 GTiV6

BerichtGeplaatst: 03 aug 2016, 10:54
door Brownie
Maar deze 'V6' heeft dus gewone (kleine) remklauwen en schijven.

Re: Tims 505 GTiV6

BerichtGeplaatst: 28 aug 2016, 15:02
door tim1993
Gister de velgen goed schoongemaakt; tijd voor een fotoshoot!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's hier

Aangezien ik net terug ben van vakantie heb ik de TRXen nog niet kunnen passen. Ik denk dat ik dat van de week even ga doen.

Re: Tims 505 GTiV6

BerichtGeplaatst: 30 aug 2016, 01:00
door Mockenrue
Goed bezig ! Mooie foto's.

Re: Tims 505 GTiV6

BerichtGeplaatst: 03 sep 2016, 14:44
door tim1993
Dank Mockenrue!

Martijn schreef:TRX en passen niet onder een V6, de ET waarde is niet correct en daardoor loopt de boel aan.

100 punten voor Martijn. Achter passen de TRXen prima. Voor zit de velg strak tegen de remklauw aan, potverdorie. En ze stonden nog wel zo mooi.

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels zijn de gasveren van de achterklep vervangen waardoor ik zonder gevaar voor eigen leven iets uit de kofferbak kan pakken, zeer prettig.

Nog een praktische vraag; hoe krijg ik de tellerbak los? Ik wil dashboardlampjes vervangen maar ik weet niet hoe ik alles los krijg :oops:

Re: Tims 505 GTiV6

BerichtGeplaatst: 19 maart 2017, 22:53
door tim1993
tim1993 schreef:Nog een praktische vraag; hoe krijg ik de tellerbak los? Ik wil dashboardlampjes vervangen maar ik weet niet hoe ik alles los krijg :oops:

Niemand die mij hiermee kan helpen?

Inmiddels 1 maart geweest, en dat betekent natuurlijk dat de 505 weer mag rijden! Paar foto's van mij 505 samen met mijn nieuwe aanwinst.
Afbeelding

Afbeelding

Re: Tims 505 GTiV6

BerichtGeplaatst: 19 apr 2017, 00:18
door Peukje 1
Hallo Tim,
De kilometerteler bak kan je gemakkelijk verwijderen.
Aan de zijkante van de bak tegen het glas aan zie je links en rechts een klein gleufje zitten als je daar bv een paperclip insteekt en die een heel kleinstukje indrukt komt de bak los. Het terug plaatsen is de bak er voorzichtig terug indrukken tot hij weer vast klikt. Let daarbij goed op dat je de kabels goed op zijn plaats terug legt anders kan je de bak niet ver genoeg indrukken.
Ik heb een stukje van je gezien met start problemen heb je die op kunnen lossen ?

Succes.

Re: Tims 505 GTiV6

BerichtGeplaatst: 22 apr 2017, 19:20
door tim1993
Held van de dag!! Heb de tellerbak gedemonteerd en tot mijn grote verbazing miste de helft van de fittingen. Niet eens kapotte lampjes dus... Alles aangevuld en waar nodig vervangen en er is weer licht in de duisternis.

Startprobleem is inmiddels verholpen! :D

Re: Tims 505 GTiV6

BerichtGeplaatst: 04 mei 2020, 20:19
door Brownie
Wat is er gebeurt met deze auto? V6 aandrijving op de achterwielen was toch je droom?

Re: Tims 505 GTiV6

BerichtGeplaatst: 05 mei 2020, 08:41
door tim1993
Zeker, is het nog steeds. Alleen vond ik de auto nogal een 'diamond in the rough'. Dus heb ik 'm uiteindelijk weer verkocht. Waar die nu is weet ik niet.