We gaan verder:
7) vandaag de portierruit zonder geleiderstrip eruit gehaald.
Dan moet eerst het stijltje en het driehoekige ruitje eruit.
Daaronder natuurlijk een beetje roest, niet dramatisch dus het was te stoppen (vertragen).
De ruit uitgebreid gereinigd en het schoongemaakte rubber samen met de gerenoveerde strip gemonteerd.
Met de bankschroef aangeklemd. Resultaat: beter dan nieuw!
de raamlikker aan de buitenkant heeft zoals gewoonlijk bij de 505 het meeste van zijn zwarte laklaagje verloren.
Deze is in dit stadium zeer makkelijk te verwijderen. Gereinigd, ontvet, afgeplakt en gespoten.
Hij gaat nu wel iets afwijken van de andere nog niet behandelende strip maar dat is van later zorg.
9) het linker achterlicht rooster gemonteerd. Is ook weer beter dan nieuw.
Nu bevestigd met blinkklinkmoeren , nieuwe nagemaakte steuntjes en mooie RVS boutjes. Was met roestige pakkertjes en verrotte steuntjes. Alles opnieuw glans zwart gepoedercoat!
10) de stip op het ra scherm heb ik van de week losgemaakt en hersteld. De RVS versteviging aan de achterkant was niet meer te redden, de groef daaronder gevuld met kit,
Nieuwe sterke dubbelzijdige tape erop.
De lijmresten op het scherm verwijderd met een speciale "gum" schijn voor op de draadloze boormachine.
De chroom strip heb ik met chroom carwrapfolie hersteld. Ziet er weer netjes uit!
Foto's!