Pagina 2 van 3

Re: Het 505 Dangelproject.

BerichtGeplaatst: 03 okt 2015, 00:37
door 403diesel
Ik zou verzinken; toch duurzamer dan scoperen.
Wel even goed kijken naar je instroom en uitloopgaten.

Ik denk dat badverzinken ook goedkoper is.

Groet, Serge

Re: Het 505 Dangelproject.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2015, 01:48
door Jineuf
403diesel schreef:Ik zou verzinken; toch duurzamer dan scoperen.
Wel even goed kijken naar je instroom en uitloopgaten.

Ik denk dat badverzinken ook goedkoper is.

Groet, Serge


Dat wordt em dan!

Re: Het 505 Dangelproject.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2015, 02:02
door Jineuf
We gaan verder:
7) vandaag de portierruit zonder geleiderstrip eruit gehaald.
Dan moet eerst het stijltje en het driehoekige ruitje eruit.
Daaronder natuurlijk een beetje roest, niet dramatisch dus het was te stoppen (vertragen).
De ruit uitgebreid gereinigd en het schoongemaakte rubber samen met de gerenoveerde strip gemonteerd.
Met de bankschroef aangeklemd. Resultaat: beter dan nieuw!

8) de raamlikker aan de buitenkant heeft zoals gewoonlijk bij de 505 het meeste van zijn zwarte laklaagje verloren.
Deze is in dit stadium zeer makkelijk te verwijderen. Gereinigd, ontvet, afgeplakt en gespoten.
Hij gaat nu wel iets afwijken van de andere nog niet behandelende strip maar dat is van later zorg.

9) het linker achterlicht rooster gemonteerd. Is ook weer beter dan nieuw.
Nu bevestigd met blinkklinkmoeren , nieuwe nagemaakte steuntjes en mooie RVS boutjes. Was met roestige pakkertjes en verrotte steuntjes. Alles opnieuw glans zwart gepoedercoat!

10) de stip op het ra scherm heb ik van de week losgemaakt en hersteld. De RVS versteviging aan de achterkant was niet meer te redden, de groef daaronder gevuld met kit,
Nieuwe sterke dubbelzijdige tape erop.
De lijmresten op het scherm verwijderd met een speciale "gum" schijn voor op de draadloze boormachine.
De chroom strip heb ik met chroom carwrapfolie hersteld. Ziet er weer netjes uit!

Foto's!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Het 505 Dangelproject.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2015, 08:39
door MarcoPeus
Gaat goed komen met deze Dangel, Hij is in goede handen zo te zien.

Re: Het 505 Dangelproject.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2015, 09:04
door Martijn
MarcoPeus schreef:Gaat goed komen met deze Dangel, Hij is in goede handen zo te zien.

Als ik dat allemaal zie krijg ik zin om
Mijn dangel weer eens uit de garage te trekken. Staat al veel te lang stil...

Re: Het 505 Dangelproject.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2015, 09:29
door Steven-
Ziet er goed uit, Wirtjo. :-)

Re: Het 505 Dangelproject.

BerichtGeplaatst: 05 okt 2015, 21:52
door Harrie
je bent zeer goed bezig, Wirtjo :-) :wink:
en al benodigde onderdelen gevonden ( thumbs up :wink: ) en gekocht, super !
succes met de vorderingen :wink:

leeuwebrul, Harrie

Re: Het 505 Dangelproject.

BerichtGeplaatst: 05 okt 2015, 22:14
door 403diesel
Als nieuw!!

Netjes hoor.

Re: Het 505 Dangelproject.

BerichtGeplaatst: 10 okt 2015, 14:56
door pauldevries
Erg Gaaf Project :D :D
Deze Dangel is zeker in goede handen zoveel wordt wel duidelijk na alle heerlijke plaatjes 8)

Re: Het 505 Dangelproject.

BerichtGeplaatst: 10 okt 2015, 17:39
door Brownie
Ben erg blij dat hij nu echt goed wordt aangepakt. Voor mij was het niet praktisch te doen met een afstand van 300km naar de stalling.

Re: Het 505 Dangelproject.

BerichtGeplaatst: 10 okt 2015, 19:20
door joospeugeot
\

Re: Het 505 Dangelproject.

BerichtGeplaatst: 11 okt 2015, 20:33
door ~Orin
Puik werk er van gemaakt, deze Dangel mag blij zijn met jou als eigenaar :wink:

Re: Het 505 Dangelproject.

BerichtGeplaatst: 11 okt 2015, 21:15
door Jineuf
Dank voor de complimenten1
Dit is pas het begin. In afwachting van de chassisvernieuwing ben ik met wat cosmetische zaakjes bezig.
Hwet echte werk begint hoop ik in november.

Afgelopen donderdag ben ik met Frans naar de sleutelruimte geweest om met de eigenaar de werkzaamheden te bespreken.
De brug staat in een romneyloods. de motorv moet er ook uit ivm een roestige chassisbalk aan het koetswerk.
Aan het dak kunnen we niet takelen dus er moet een motorbok bijkomen.
de loods is niet verwarmd. Er staat wel een gaskanon. Vanaf november wordt het weer kouder. De auto mag er geen maanden blijven staan.
dat wordt dus doorwerken!

Voor wie niet meer weet wat een romneyloods is:
hier een voorbeeld!
Afbeelding

Re: Het 505 Dangelproject.

BerichtGeplaatst: 11 okt 2015, 21:54
door Martijn
Jineuf schreef:Dank voor de complimenten1
Dit is pas het begin. In afwachting van de chassisvernieuwing ben ik met wat cosmetische zaakjes bezig.
Hwet echte werk begint hoop ik in november.

Afgelopen donderdag ben ik met Frans naar de sleutelruimte geweest om met de eigenaar de werkzaamheden te bespreken.
De brug staat in een romneyloods. de motorv moet er ook uit ivm een roestige chassisbalk aan het koetswerk.
Aan het dak kunnen we niet takelen dus er moet een motorbok bijkomen.
de loods is niet verwarmd. Er staat wel een gaskanon. Vanaf november wordt het weer kouder. De auto mag er geen maanden blijven staan.
dat wordt dus doorwerken!

Voor wie niet meer weet wat een romneyloods is:
hier een voorbeeld!
Afbeelding


Als je een motortakel nodig hebt mag je de mijne wel even lenen!

Re: Het 505 Dangelproject.

BerichtGeplaatst: 12 okt 2015, 11:12
door Jineuf
Als je een motortakel nodig hebt mag je de mijne wel even lenen!

Dank je Martijn, daar hou ik je aan!



11) We gaan door met de logo's..
Hier mist iets...
Afbeelding
Een nieuw logo uit het prive magazijn
Afbeelding
Afbeelding
idem voor de "505" de "GR"is van Ebay
Afbeelding

Re: Het 505 Dangelproject.

BerichtGeplaatst: 12 okt 2015, 17:12
door janpeugeot505
wat een prachtig project.

ik ben stiekum wel fan van die dangels en 4 wd in het algemeen:) .
het gaat wel weer kriebelen om wat aan de 505 te gaan doen nu.

wat ik me afvraag : waar is het 4 wd systeem en onderstel op gebaseerd of is het speciaal ontworpen voor deze 505,s?

jan

Re: Het 505 Dangelproject.

BerichtGeplaatst: 12 okt 2015, 23:39
door hugo
Brownie schreef:Ben erg blij dat hij nu echt goed wordt aangepakt. Voor mij was het niet praktisch te doen met een afstand van 300km naar de stalling.


ik werd al benieuwd.
waarom heb jij al eindhovenaar een stalling in 050?
roots?

Re: Het 505 Dangelproject.

BerichtGeplaatst: 13 okt 2015, 19:10
door Brownie
hugo schreef:
Brownie schreef:Ben erg blij dat hij nu echt goed wordt aangepakt. Voor mij was het niet praktisch te doen met een afstand van 300km naar de stalling.


ik werd al benieuwd.
waarom heb jij al eindhovenaar een stalling in 050?
roots?


Ouders met een grote schuur is handig, maar in dit geval niet ideaal. :wink:

Re: Het 505 Dangelproject.

BerichtGeplaatst: 15 okt 2015, 19:41
door Jineuf
Door het overlijden van mijn mooie lieve 6 jarige Basset bleu de Gascogne is heeft het project eventjes stilgelegen.
Maar life goes on en zo ook het project.
Afbeelding

11) we gaan verder met het luchtfilter. dit heb ik noodgedwongen moeten verwijderen nadat de 1600 kg wegende GESCHORSTE Dangel met een verzopen motor op de openbare weg stond.
De bougies moesten eruit om te vervangen.
Alles zat natuurlijk lekker los...NOT!

Alles minitieus gereinigd, roestige delen gestraald en gecoat.
Krijg je tenminste geen vieze handen bij het monteren.
Het wordt straks wel een schoon filterhuis op een hele vieze motor...

Ik ben net Arnie Cunningham uit Christine : "new wipers on a broken windscreenn"

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lampjes ware te klein: dit zijn de vriendjes Oscar plus en Super Oscar! Beiden lid van de Cibie familie.
Een legende uit de rallysport. De Super Oscars mooi rood in de kleur van de auto gecoat.
Was een koopje van marktplaats. Rood waren ze al alleen een beetje gedukt en gekrast. nu weer Top!
Steuntje uit de bouwmarkt geknipt geboord en gecoat. Past prima op de oude gaten in de bumper. En ook langs de koplamprooster!
Niet ieders ding maar ik vind het mooi en het is MIJN auto 8)

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Je ziet ze ook mooi zitten vanachter het stuur!
Afbeelding


Afbeelding

Re: Het 505 Dangelproject.

BerichtGeplaatst: 15 okt 2015, 20:25
door Jineuf
janpeugeot505 schreef:wat een prachtig project.

ik ben stiekum wel fan van die dangels en 4 wd in het algemeen:) .
het gaat wel weer kriebelen om wat aan de 505 te gaan doen nu.

wat ik me afvraag : waar is het 4 wd systeem en onderstel op gebaseerd of is het speciaal ontworpen voor deze 505,s?

jan



Dangel heeft een eigen chassis geproduceerd. Het is het deel wat het meest roestgevoelig is van deze wagen.
Bij de mijne wordt het geheel vervangen

Hier zie je het hele onderstel.
voorzien van een dangel tussenbak en een 505 berline achterdifferentieel op de vooras.
Doordat de auto een hoge en lage gearing hebben en voorzien zijn van een centraal vergrendelbaar diffeentieel zijn het volewaardige terreinwagen.
in een Franse test uit de jaren 80 lees ik dat het grootste minpunt van de 505 dangel is: zijn comfort.
daardoor rijdt je al sne te hard in het terrein een krijg je ongelukken.
Afbeelding

Re: Het 505 Dangelproject.

BerichtGeplaatst: 16 okt 2015, 10:19
door janpeugeot505
ha jineuf,

bedankt voor de verduidelijking. zit dus geen onderstel van een al bestaande 4 wd onder.
en er zitten wel 505 assen in en geen zwaardere ( 1,5 tons ofzo iets ).

mooi systeem.

jan

Re: Het 505 Dangelproject.

BerichtGeplaatst: 17 okt 2015, 01:12
door Jineuf
Het subframe is terug. Werd vandaag bij mij afgeleverd! Geweldige service en topkwaliteiten werk!

http://www.dtgm.nl , weer een adres om te onthouden!
voor
Afbeelding


na

Afbeelding

Re: Het 505 Dangelproject.

BerichtGeplaatst: 17 okt 2015, 08:55
door MarcoPeus
Mooi gedaan zeg, die gaat de komende decennia niet meer roesten en voegt wat bling toe aan de Dangel.

Re: Het 505 Dangelproject.

BerichtGeplaatst: 17 okt 2015, 09:28
door Jineuf
MarcoPeus schreef:Mooi gedaan zeg, die gaat de komende decennia niet meer roesten en voegt wat bling toe aan de Dangel.

Ja, klopt Marco. Ik laat het verder ook onbehandeld!

Re: Het 505 Dangelproject.

BerichtGeplaatst: 22 okt 2015, 00:47
door Jineuf
Afbeelding

Ruitje er weer in.
De ruitstijl netjes gepoederd.
Alles schoon en ingevet,
Nu nog het ruitmechaniek van Evert J. Erin en de bekleding er weer op.