door Peukje 1 » 30 jun 2015, 14:26
Heb ik jammer genoeg niet.
Wat er kan zijn is een beschrijving van hoe het instrumentenpaneel gedemonteerd kan worden en dan niet hoe je het uit de auto haalt.
Maar een beschrijving van hoe je losse meters kunt vervangen en controleren en ook hoe je de printplaat kunt doormeten.
Het controleren van de printplaat is ook nodig omdat daar nog enkele weerstandjes op zitten zoals tussen de koelwater en olie temperatuurmeter.
Een andere mogelijkheid is om alles te controleren als het in de auto zit.
De veel sensoren werken via weerstand aan de massa als je de draad losmaakt en je tikt deze heel even tegen de massa zal de meter vol uitslaan.
Een andere veiligere methode is om er een regelbaar weerstandje tussen de aansluitkabel van de sensor en de massa te zetten en deze dan steeds verder open te draaien(dit kan bv met het draaiknopje voor de dashboard verlichting.
Zelf denk ik dat het probleem eerder in de bedrading zit met ergens een slechte aansluitstekker.
Bij de v6 is bij de kabelboom een slechte kwaliteit stekkertjes gebruikt die hun veerkracht verliezen en daardoor slecht contact gaan maken.
Als er iemand beschikt over deze technische informatie wil ik je graag helpen bij het uitzoeken en oplossen .