Welke P505 met Limited Slip Differentieel

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Brownie

Welke P505 met Limited Slip Differentieel

Berichtdoor johnssons » 10 jan 2014, 16:57

In het aanpassen en verbeteren van de rallyperformance van mijn P504 Coupe, heb ik het plan om een Limited Slip Dif van een P505 onder mijn P504 Coupe plaatsen. Op zich allemaal niet zo spannend, maar het moet wel passen.

Nu zit ik met het volgende; Ik woon in Zuid Spanje en ben in Spanje op zoek naar een differentieel. Het vinden van een kompleet achterterein is geen probleem, er zijn veel P505 in Spanje verkocht.
Waar ik onvoldoende zicht op heb is; onder welk type P505 is een Limited Slip Dif geplaatst.
Ik heb wel een overzichtslijst met alle type differentieels, nummering, ratios enz.. Maar wat ik niet weet, is onder welk type P505 zijn de Limited Slip Dif zijn geplaatst.

Mijn eerste vraag is: Heeft iemand van de P505 experts een overzicht die, op basis van type, aangeeft of er een Limited Slip is geplaatst.

Mijn volgende vraag is: Is er iemand met ervaring die mij kan tippen waar ik op moet letten, bijvoorbeeld passen de aandrijfassen van een P504 of moet ik het hele achterterrein aanschaffen ...

Ik heb nu contract met twee aanbieders, een Limited Slip Dif die onder een SRI zit en een die onder een SRD zit.

Alvast dank voor iedere reactie
John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Welke P505 met Limited Slip Differentieel

Berichtdoor EH Autoservice » 10 jan 2014, 17:08

Ik heb wel een Torsen diff te koop van een 405 T16 .

Volgens mij , maar ik weet dit niet zeker !, is dit diff uitwisselbaar met een 505 diff ........
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: Welke P505 met Limited Slip Differentieel

Berichtdoor edwin ss50 » 10 jan 2014, 18:00

Je kunt een diff nemen van een 505 gti, sti, gtd, v6 (volgens mij alleen handbak), turbo.
Er zijn ook 604en met een LS diff.
Je kunt het ook even uitproberen door het aandrijvende asje rond te draaien en een zijde tegen te houden.

Op het ingaande asje staat welke overbrenging het diff heeft, als het niet overeenkomt met jouw diff kun je ook de sper overzetten naar je eigen diff.
Wel zou ik er LS olie ingooien, anders kan het raar knarsen en bonken als je door een bocht rijdt.
edwin ss50
 
Berichten: 767
Geregistreerd: 04 jul 2005, 14:44

Re: Welke P505 met Limited Slip Differentieel

Berichtdoor Harrie » 10 jan 2014, 19:23

johnssons schreef:Mijn volgende vraag is: Is er iemand met ervaring die mij kan tippen waar ik op moet letten, bijvoorbeeld passen de aandrijfassen van een P504 of moet ik het hele achterterrein aanschaffen ...

Als het LS-differentieel exact zo breed is als het huidige diff, kun je de huidige aandrijfassen blijven gebruiken.
Dus als je er een verworven hebt, even meten van keerring links naar keerring rechts.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Welke P505 met Limited Slip Differentieel

Berichtdoor edwin ss50 » 11 jan 2014, 18:43

Het diff is net zo breed als een gewoon diff, de assen kun je zo weer gebruiken
edwin ss50
 
Berichten: 767
Geregistreerd: 04 jul 2005, 14:44

Re: Welke P505 met Limited Slip Differentieel

Berichtdoor Harrie » 11 jan 2014, 18:50

edwin ss50 schreef:Het diff is net zo breed als een gewoon diff, de assen kun je zo weer gebruiken

dat vermoedde ik ook al, maar voor de zekerheid had ik dat vermeld, ik heb ze hier niet liggen :lol: .
Past dus, meten overbodig. :wink: dank je voor de bevestiging, Edwin.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Welke P505 met Limited Slip Differentieel

Berichtdoor johnssons » 13 jan 2014, 15:29

Experts, dank voor de info en tips ..... ik ga op jacht en kom thuis met ... in ieder geval vier velgen, die liggen al klaar ........ en wie weet gaat het met de diffs ook lukken ...

dank John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar 505

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten