Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Brownie
LouisdeFunes schreef:ik was er al bang voor, iets meer als 1 bar kan mijn systeem wel trekken, maar ik durf niet al te hoog te gaan.
bedoel je de partner 1.9 of de 2.0 HDI trouwens ?
LouisdeFunes schreef:ik heb een expansievat gevonden van een c5 HDI, qua aansluitingen lijkt het passend, maar wat zou het druk/open moment van zo'n hdi zijn ?
bij mijn 505 is dat ongeveer 1 bar (95kpa) heb ik uitgevogeld, maar wellicht weet 1 van jullie zomaar uit zijn hoofd wat dit is voor de 2.0 HDI motoren van PSA ?
tout est beau avec une... schreef:
Als je twijfelt aan de openingsdruk van een vervangende dop kun je die gewoon testen met hetzelfde pompje waarmee je het koelsysteem kunt testen.
Je zou dit dus bij een garage kunnen laten doen, of misschien dat iemand op het forum dit kan?
LouisdeFunes schreef:
Louis komt met beide 505's, het rode gevaar en de blauwe koningin.
joospeugeot schreef:tout est beau avec une... schreef:
Als je twijfelt aan de openingsdruk van een vervangende dop kun je die gewoon testen met hetzelfde pompje waarmee je het koelsysteem kunt testen.
Je zou dit dus bij een garage kunnen laten doen, of misschien dat iemand op het forum dit kan?
ik kan wel met zo'n pompje druk op bouwen maar dan zal ik de dop toch eraf moeten halen maar daar moet ik mijn pompje in zetten
LouisdeFunes schreef:Ik heb mij laten vertellen dat het niet zo heel precies komt, die druk. Maar Joos heeft wederom gelijk, het gaat zich om de dop en die gaat er nu juist vanaf als je het vat wilt gaan testen op druk.
Ik denk dat het beste idee nu ook weer van Joos komt, vat halen van een ouder type partner 1.9 diesel en daar past mijn huidige dop op. En dan is het probleem opgelost.
LouisdeFunes schreef:mijn auto's komen geheel op eigen kracht, ik zelf zal de blauwe koningin besturen en een vriend van mij rijdt met de rode.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten