Het Rode Gevaar

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Brownie

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor pick~up » 07 aug 2013, 18:57

LouisdeFunes schreef:Marco, bedankt voor je advies, maar je mist de kern van deze zaak. Als je dit zou schrijven over mijn GLD, dan had je volledig gelijk. Maar ik wil hier ook geen discussie gaan voeren over het hoe en waarom. Dat brengt geen oplossing.

Ik wil wel praten over een goede technische oplossing, een oplossing die niet al te veel geld meer gaat kosten. (dus dan heb ik het over dat iemand mij met liefde een kop kan schenken) En anders verkoop, liefst aan een liefhebber, maar als het niet anders kan, naar Afrika.


Ik heb geen kop voor de geef wel een perfecte 2.5 td motor te koop voor bijna te geef... die kost je 400 euro 100 euro goedkoper dan een losse kop..inbouwen en dan gaan met die banaan op vakantie naar waar dan ook!!
pick~up
 
Berichten: 610
Geregistreerd: 20 jun 2004, 20:52

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor SV605 » 07 aug 2013, 19:34

:idea: problem solved !!!: :wink:

Groet

Steven
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor risky » 07 aug 2013, 20:56

Gefeliciteerd met je verjaardag Bert
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor CinqCentCinq » 07 aug 2013, 21:20

Da's lekker makkelijk... Je moet zo'n kop of motorblok wel zèlf in kunnen bouwen wil je voor een redelijke prijs klaar zijn!

Ik snap het probleem wèl want zulke mogelijkheden heb ik hier ook niet aan huis of voor de deur en ten tweede moet je nog de wil, zin, technische kennis en sleutelvaardigheden hebben om zoiets tot een goed einde te brengen...

Àls het dan zo belangrijk is dat meneer de Funes in zijn mooie 505 blijft rijden moet je 'm maar aanbieden om in je complete werkplaats aan huis(?) te helpen met het wisselen van het blok voor een zéér scherpe totaalprijs!

Ik snap ook wel dat niet alles aan kan komen waaien maar je kan niemand verplichten geld in een, laten we eerlijk zijn, kapotte en mede daardoor ook redelijk waardeloos geworden auto te blijven pompen die andere "liefhebbers" al direct afgevoerd of voor tig jaar geschorst hadden omdat 'ie over een paar maanden (waarschijnlijk) een "fortuin" aan wegenbelasting gaat kosten...

Andere tip: Koop die mooie 505 en stop er (weer) een leuk benzineblok en interieur in, de koets is het zeker waard! Voor 120 Euro per jaar aan vaste lasten en af en toe een tank benzine heb je een prachtbak!
Laatst bijgewerkt door CinqCentCinq op 07 aug 2013, 23:23, in totaal 1 keer bewerkt.
205 1.3 GR '84
205 1.6 GTi '86
205 1.4 Roland Garros '92
205 1.4 Génération '97
305 1.6 Aut.'86
405 1.6 GL Aut.'93
404 XC7 '73
406 2.0 SVE Aut.'98
505 2.0 GR Aut.'88
Citroën BX14 Toulouse '91
Citroën DS3 1.2 '12
Renault 4 '88
Mitsubishi Colt 1.2 Aut.'83
Avatar gebruiker
CinqCentCinq
 
Berichten: 2106
Geregistreerd: 08 dec 2007, 00:33
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor risky » 07 aug 2013, 23:14

Tja
Ik moet er niet aan denken 2 van die 505 diesels 208 eurie aan wegenbelasting per maand :shock:
Het is nu ook niet zo`n originele als die blauwe die rode is nu een 4 cilinder benzine geweest een v6 op gas en nu een turbo diesel...
Dump de rode nu je er nog wat geld voor terug kan beuren zou ik zeggen je kan een auto ook ziek sleutelen en met zoveel aanpassingen
en veranderingen is hij ook ziek gesleuteld wat is next als de kop of koppakking vervangen is..
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor CinqCentCinq » 08 aug 2013, 00:01

Dat is voor meneer de Funes en bijna iedereen op dit forum de grote vraag maar ik denk niet dat we het antwoord ooit zullen krijgen als de 505 de woestijn van heet water gaat voorzien...

En inderdaad, als ze de auto zonder gezeik meenemen voor de export, weg is weg! Het is vervelend maar als je ergens klaar mee bent is dat denk ik de beste en snelste oplossing...
205 1.3 GR '84
205 1.6 GTi '86
205 1.4 Roland Garros '92
205 1.4 Génération '97
305 1.6 Aut.'86
405 1.6 GL Aut.'93
404 XC7 '73
406 2.0 SVE Aut.'98
505 2.0 GR Aut.'88
Citroën BX14 Toulouse '91
Citroën DS3 1.2 '12
Renault 4 '88
Mitsubishi Colt 1.2 Aut.'83
Avatar gebruiker
CinqCentCinq
 
Berichten: 2106
Geregistreerd: 08 dec 2007, 00:33
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor LouisdeFunes » 08 aug 2013, 00:24

Nee, ik ga er geen ander blok inhangen, maar wel bedankt voor het aanbod.

Risky, bedankt voor de verjaarswensen, da's erg aardig van je. En ja, wat je schrijft over de auto, dat is nu precies het denkproces wat ik in de afgelopen weken heb moeten doormaken met deze auto en wat mij de vakantie heeft verziekt.

Die auto...die gaat weg. Ik verkoop hem het liefst ook niet aan iemand hier van het forum of uit Nederland/Europa. Ik wil niemand aan gaan doen wat mij is overkomen met deze auto. Ik heb dat niet nodig en zo leef ik ook niet. Een van mijn levensmotto's is dat ik niemand kwaad wil aandoen, want het komt ooit keihard een keer in je gezicht terug... :twisted: enchallah :mrgreen: .. Ik zie liever dat ie naar Afrika verdwijnt, daar zijn ze zo handig dat ze hem wel rijdend weten te houden, of hij leeft voort met de onderdelen voor andere 505's daar.

Mocht iemand hem hier toch willen hebben, dan meld je bij mij. Je weet alles wat ik ook weet van de auto, dus je kan mij er verder niet op aan meer op aankijken...

Ik moet gewoon een keuze maken, en ik kies voor mijn blauwe GLD.

Maar ik vermoed dat met de mrb maatregelen en de investering die je moet doen, dat het de mensen hier toch te duur gaat worden. Dus de export it will be..

Dus de discussie die we eerder voerden over het wel of niet wegdoen, die is nu gelopen. Iedereen heeft zijn zegje kunnen doen, en ik heb ieders mening in mijn hoofd afgewogen. Nu komt het er op aan dat ik hem voor een redelijke prijs moet zien te verkopen.

Geef mij tips, telefoonnummers, wat dan ook..ik wil hem het liefste z.s.m weg hebben, maar ik realiseer mij ook dat ik tot december de tijd heb hiermee..
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor CinqCentCinq » 08 aug 2013, 00:38

Dat is duidelijke taal! Succes met de verkoop dan maar...
205 1.3 GR '84
205 1.6 GTi '86
205 1.4 Roland Garros '92
205 1.4 Génération '97
305 1.6 Aut.'86
405 1.6 GL Aut.'93
404 XC7 '73
406 2.0 SVE Aut.'98
505 2.0 GR Aut.'88
Citroën BX14 Toulouse '91
Citroën DS3 1.2 '12
Renault 4 '88
Mitsubishi Colt 1.2 Aut.'83
Avatar gebruiker
CinqCentCinq
 
Berichten: 2106
Geregistreerd: 08 dec 2007, 00:33
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor LouisdeFunes » 08 aug 2013, 01:12

x
Laatst bijgewerkt door LouisdeFunes op 12 aug 2013, 20:39, in totaal 1 keer bewerkt.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor joospeugeot » 08 aug 2013, 02:35

LouisdeFunes schreef:Juist.

Dus: als iemand hem voor een redelijk bedrag wilt kopen en hem wilt ombouwen of repareren: meld je bij Louis.

als je een goede exportjongen weet te zitten, waar je goede ervaringen mee hebt, meld dit ook aan Louis.


voor de exportvriendjes is maar een ding belangrijk. DE PRIJS.
veel success met t niet te veel laten afdingen. je repareert haar straks nog liever :mrgreen: als dat ewige gezeur over nog een beetje met de prijs doen
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor LouisdeFunes » 08 aug 2013, 03:24

x
Laatst bijgewerkt door LouisdeFunes op 12 aug 2013, 20:39, in totaal 1 keer bewerkt.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor MarcoPeus » 12 aug 2013, 19:51

Nog ontwikkelingen?
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor LouisdeFunes » 12 aug 2013, 19:55

ja, ben bezig met een exporthandelaar. ziet er naar uit dat de auto verkocht raakt.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor MarcoPeus » 12 aug 2013, 19:58

Hmmm, jammer maar ja, c'est la vie.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Het Rode Gevaar

Berichtdoor LouisdeFunes » 12 aug 2013, 20:04

ja, ik vind het ook jammer, zeker nadat nu alles in orde is gemaakt met de auto. altijd zonde als je een goede auto moet verkopen.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Vorige

Keer terug naar 505

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 67 gasten