De 505 gld van Risky.... nu

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Brownie

Re: De 505 gld van Risky.... nu

Berichtdoor risky » 09 dec 2012, 11:41

Viel niets te smeren dit was een dichte pomp het zal wel een saginaw pomp zijn..
heb er al weer een andere pomp op zitten wel dezelfde trouwens,doet deze wel zijn werk
Was wel een K-klus omdat de onderste bout vast gerot zat in het aluminium
Radiateur grill de hele rattaplan moest eruit voor die bout eruit te rammen...
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: De 505 gld van Risky.... nu

Berichtdoor risky » 22 dec 2012, 22:02

Wat een gezeur zeg als je schade hebt met je oldtimer had ik hem nu wel maar laten taxeren :roll:
nee niet de peus maar de bmw waar ik de hond onder heb gehad
Proberen ze er weer met een klein bedragje af te komen die verzekering maatschappijen zijn toch ook legale oplichters.
Gelukkig niet total loss verklaart nu maar via de rechts bijstand verzekering moet toch de auto weer netjes maken..
Waar nu mijn broek echt vanaf zakt is dat mijn nieuwe voorbanden een plat vlak hebben van de noodstop en nu tekeer gaan als een dolle
Zetten ze op het taxatie rapport omdat dit type voertuig van deze bouwjaar toch al een verminderd rijcomfort hebben.
Adviseren wij om ze niet te vergoeden..ik weet het niet hoor maar ik kan geen stillere auto van dit bouwjaar bedenken ik hoor nog geen ruis bij 200+ :shock:
Het moet niet gekker worden ik had een goede auto voor het ongeluk en wil hem weer in dezelfde staat terug.
Word hier echt chagrijnig van...
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: De 505 gld van Risky.... nu

Berichtdoor joospeugeot » 22 dec 2012, 22:37

niet laten afschepen. gewoon niet mee akkoord gaan.

hoe ik eens schade heb gehad was er een bult op de band. heb gewoon en band gedeclareerd en ook gekregen. expert wilde de band natuurlijk wel ff zien. je krijgt natuurlijk geen nieuwe band als t een slechte was. kan krijg je wat aftrek. is een band bijv nog maar 50 procent, is t nog wel redelijk dat je ook maar 50 procent vergoed krijgt.

expert is er voor de verzekering, niet voor jouw! als je de kerk in t midden laat is er normaal wel wat te regelen hoor.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: De 505 gld van Risky.... nu

Berichtdoor risky » 23 dec 2012, 16:38

oh ik laat mij echt niet afschepen,maar mijn kookpunt begint aardig bereikt te worden...
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: De 505 gld van Risky.... nu

Berichtdoor risky » 10 jan 2013, 21:40

Vandaag nog even de puntjes op de i gezet
De Diesel pomp lekte op de gas hevel Dit gaf een rouw lopende en minder trekkende diesel
En het vervelendste een flinke lekkage Dus een nieuwe deksel,rubbers en asjes gemonteerd
En wat loopt hij weer mooi en soepel nu heerlijk.wel ff een gehannes met de hevels terug zetten maar het reseltaat mag er zijn
Ook heb ik de ventilator motor vernieuwd,dus s,morgens lekker geen beslagen ramen meer (hoop ik) :mrgreen:
Toen ik de ventilator motor vernieuwde zag ik ook dat de hoofdrem cilinder tussen de bekrachtiger lekte
Dus deze ook gelijk vernieuwd nu is het rempedaal ook weer een stuk hoger :D
Owja ik heb ook nog de linker achterlicht vernieuwd hier zat een scheur in

Alleen zit er een rare tik in met het sturen na nader onderzoek blijkt het stuurhuis verrot te zijn...
Dus mocht er nog iemand nog een compleet stuurbekrachtigings setje hebben liggen voor een vrienden prijs houd ik mijn aanbevolen
Voor de rest heb ik een prijs opgave laten doen om het dak over te laten spuiten maar dat kan nog wel even wachten
eerst het hoofdstuk stuurhuis maar weer..
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: De 505 gld van Risky.... nu

Berichtdoor edwin ss50 » 10 jan 2013, 21:54

Ik heb nog wel een complete set liggen, dus pomp met steunen, bouten en moeren, leidingen, en stuurhuis.
edwin ss50
 
Berichten: 767
Geregistreerd: 04 jul 2005, 14:44

Re: De 505 gld van Risky.... nu

Berichtdoor risky » 10 jan 2013, 22:10

Nu dat is ook weer geregeld met dank aan Edwin :D
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: De 505 gld van Risky.... nu

Berichtdoor LouisdeFunes » 11 jan 2013, 02:08

verkoop 'm nou maar niet te snel, wacht even de boel af tot maart. met een beetje geluk kun je dadelijk toch blijven genieten van je 505!
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: De 505 gld van Risky.... nu

Berichtdoor risky » 11 jan 2013, 10:20

nee voorlopig blijft hij wel
ben wel benieuwd hoe die 505 gaat rijden met een bekrachtigd stuurhuis :D
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: De 505 gld van Risky.... nu

Berichtdoor LouisdeFunes » 11 jan 2013, 15:24

nog lekkerder kan ik je uit eerste hand vertellen :D je schrijft dat je de ventilatormotor hebt vervangen. was deze kapot of had je een fluitje er in zitten ?
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: De 505 gld van Risky.... nu

Berichtdoor risky » 11 jan 2013, 20:05

Was gewoon doorgebrand kwam vast door het stil staan,deze auto stond meer dan 10 jaar stil..
En inderdaad een andere ingezet geen peugeot dus ook geen fluitje :mrgreen: :lol:
Het is vrij makkelijk een andere type in te zetten
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: De 505 gld van Risky.... nu

Berichtdoor LouisdeFunes » 12 jan 2013, 02:01

Kijk, da's nu het antwoord waar ik op hoopte :D . Ik heb bij mijn vorige 505, die had ook een piepende motor, voor veel geld een andere motor laten opsturen uit H'sum, die met veel moeite ingebouwd, een heel werk gehad met die rot beschermingskap, om toen tot de ontdekking te komen dat het nieuwe motortje ook piepte :evil:

Bij mijn huidige 505 piept ie ook, niet altijd, maar als ie in eens begint met piepen dan zet ik de radio maar wat tandjes hoger, want dat piepen maakt mij dan ook redelijk gek. Ik heb al eens eerder gezegd dat ik die motor wil gaan vervangen, ik kon toen rekenen op veel ongenoegen van de liefhebbers, maar jij geeft mij weer hoop. Ik ga dus ook een motor van een ander merk inbouwen, liefst een Duits of Japans merk, die zijn toch iets betrouwbaarder met hun electromotoren. ( nu zal ik vast weer iemand tegen de schenen schoppen, but who care's :twisted: )

Wat voor merk motor heb je ingebouwd, of liever gezegd, uit welke auto ?
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: De 505 gld van Risky.... nu

Berichtdoor MarcoPeus » 12 jan 2013, 09:13

Bert, volgens mij ligt t niet aan de motor maar aan de (bronzen/messing??) lagertjes waarin de motor draait. Mijn 505 heeft ook een piepende interieurfan. K*T klus om uit te bouwen.
Welke fan motor heb je gebruikt Dirk?
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: De 505 gld van Risky.... nu

Berichtdoor risky » 12 jan 2013, 15:20

Ah valt wel mee hoor dat uitbouwen hoor in 20 minuten is hij in en uit gebouwd
Maar ik had die motor bij mijn bevriende sloperij gehaald was voor 10 euro klaar :mrgreen:
Deze liggen allemaal los op de plank... maar ik kan maandag wel ff kijken welke type ik gebruikt hebt
Maar het meeste zal wel passen en anders pas te maken want het is gewoon een losse motor
die met 3 parkers in de kap zit geschroefd Ik kom er maandag er op terug voor jullie
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: De 505 gld van Risky.... nu

Berichtdoor risky » 13 jan 2013, 17:49

Vandaag aan het stoeien geweest met een gtd dashbord
Want ik wou toch graag een toerenteller in mijn gld en naar een hoop meet werk is hij werkend :D
Op de turbometer na :mrgreen:
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: De 505 gld van Risky.... nu

Berichtdoor janpeugeot505 » 13 jan 2013, 22:42

louis vorige 505 is nu de mijne en inderdaad piepte hij , combi van droog lagertje en niet recht in het huis voor de rest niks mis mee;)
janpeugeot505
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 27 feb 2012, 10:09

Re: De 505 gld van Risky.... nu

Berichtdoor risky » 15 jan 2013, 14:10

En vanmorgen weer met 1 tik liep de 505,het was toch ruim 6 graden onder nul :D
Gisteren nog 300km met de 505 gereden wat is het toch een heerlijke toerwagen
Wat voor toerental draaid een 505 diesel met 5 bak bij 120 ? bij geeft hij nu 3000 tpm aan
Dit is toch lager dan hij in de blauwe aangaf toen was het ruim 3500 tpm... bij 120
Welke toerenteller klopt nu ? pfff
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: De 505 gld van Risky.... nu

Berichtdoor joospeugeot » 15 jan 2013, 14:39

ff in een werkplaats vergelijken met de roetmeter. die geeft ook een toerental aan.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: De 505 gld van Risky.... nu

Berichtdoor risky » 22 jan 2013, 22:22

oh wat doet de 505 het goed op zijn winterbanden zondag nog 200 km door de sneeuw gereden zonder te glijden of andere rare dingen
En hoe koud het ook is starten en lopen wat een fijn bakkie die 505..
Staat inmiddels weer 8000 km verder
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: De 505 gld van Risky.... nu

Berichtdoor LouisdeFunes » 30 jan 2013, 02:08

weet je inmiddels welke ventilatormotor je hebt ingebouwd ? dat smeren met koolstof ken ik, heb dat diverse malen bij de 505 van janpeugeot gedaan, maar na een paar maanden komt het vogeltje weer terug. die reis ga ik met mijn huidige 505 niet maken, dus er moet een andere in, zodat ik daar voor eens en altijd van verlost ben.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: De 505 gld van Risky.... nu

Berichtdoor risky » 26 feb 2013, 21:58

gisteren weer de rechter draagarm vernieuwd hij was er doorheen gezakt
Compleet afgescheurd het deel waar de aandrijfas door heen gaat :shock:
Nu een goede gekocht bij Edwin Die draag armen zijn toch een puntje om in de gaten te houden !!!!
De oude leek op een paar plekjes na niet heel slecht maar schijn bedriegt en ik was bijna een achterwiel compleet met naaf verloren...
Maar ondertussen staat de 505 weer 30.000 verder en met zijn 1 op 16 toch nog wel zuinig :D
ik blijf wat problemen houden met een laag rem pendaal houden ik heb nu de hoofdrem cilinder vernieuwd de remvoeringen en wielremcilinders
Schijven voor en blokken remslangen en nog moet ik 2x trappen voor een hoog pendaal kijk ik ergens overheen ???
Vandaag de remvoeringen opgesteld ook dit helpt niet het gekke is 1e keer trappen matige rem 2e keer hoog en veel harder remmen..
Een beetje vaag probleem
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: De 505 gld van Risky.... nu

Berichtdoor risky » 03 maart 2013, 21:13

Ondertussen is het remprobleem opgelost
En ik heb een ander interieur in de 505 gezet,lekker werkje die voorste torxbouten..
En wielbouten voor mijn wolfrace velgen besteld en er parkeerde iemand in mijn voorscherm sommige mensen letten echt niet op..
dus eerdaags maar weer eens naar de spuiter beetje jammer maar ben ik wel gelijk van steenslag af :mrgreen:
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: De 505 gld van Risky.... nu

Berichtdoor risky » 12 maart 2013, 21:40

Vandaag maar eens aan de slag gegaan met de dieselpomp
Deze begon behoorlijk te lekken op de gashevel maar ik miste het type plaatje op de pomp
Dus de complete pomp gedemonteerd en naar de onderdelenshop en prachtige nieuwe deksel en rubbers gescoord voor 4 tientjes
Ook bleek het deellast verbinding stukje te missen deze kreeg ik gratis erbij
Nu is de 505 weer lekvrij ik had vorige keer alleen de rubbers vernieuwd maar dat hield geen stand.
De 505 lijkt nu ook wat beter op te pakken en ben erg benieuwd wat het gebruik nu is
voor de reparatie liep hij altijd 1 op 15 en een half kan alleen maar beter worden nu hij lekvrij is :D
Ook konden de winterbanden weer terug onder de 505 ha ha ha ik heb persies 1 dag op zomerbanden gereden
van de week ga ik de achterspoiler spuiten en op de achterklep monteren
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: De 505 gld van Risky.... nu

Berichtdoor LouisdeFunes » 13 maart 2013, 01:43

mijn pomp is (nog altijd) lekvrij dankzij de revisie die koffiemolen nog heeft uitgevoerd. mijn 505 rijdt gemiddeld 1:17 a 18 , dus vermoedelijk ga jij daar ook op uitkomen :D

nog even wat anders, je schrijft over binnenschermen op je 505. nu heb jij een type 2 en ik een type 1. ik vroeg mij af of die binnenspatborden standaard op de type 2 zaten. en dan de volgende opvolgende vraag is dan, passen die ook op type 1 ?

ik weet dat de buitenspatborden afwijken tussen de beide types, dus of dat past is dan zeer de vraag..
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: De 505 gld van Risky.... nu

Berichtdoor risky » 13 maart 2013, 21:30

neen een type 2 505 heeft niet standaard binnenschermen die zal je zelf pas moeten maken..
of bij Harry Drent moeten bestellen of een stel van een volvo pas moeten maken
Volgens mij maakt het met binnenschermen niet of het type 1 of 2 is
ik rijd nu ongeveer 1 op 16 meer zit er niet in.. of ik moet 100 gaan rijden misschien dan wel
maar 1 op 16 met continu 130/135 is niet verkeerd dacht zo.
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

VorigeVolgende

Keer terug naar 505

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 53 gasten