SLOT SVP

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Brownie

SLOT SVP

Berichtdoor LouisdeFunes » 04 apr 2012, 00:42

Ik wil de kleppen stellen van de 505 Diesel (2.5). Ik heb hier de volgende vragen over:

1) wanneer en bij welke km's dient dit te gebeuren?

2) wie weet de juiste momenten voor deze kleppen?

Alvast bedankt en groet van Bert.
Laatst bijgewerkt door LouisdeFunes op 08 apr 2015, 00:31, in totaal 4 keer bewerkt.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: kleppen stellen 505 diesel

Berichtdoor Harrie » 04 apr 2012, 23:57

hoi Bert,
had Bas ( Koffiemolen ) de kleppen nog niet gesteld ?

hier de gegevens:
timing:
uitlaat opent: . . . Inlaat afstellen: . . . uitlaat afstellen:
U 1 . . . . . . . . . . . . . I 3 . . . . . . . . . . . U 4
U 3 . . . . . . . . . . . . . I 4 . . . . . . . . . . . U 2
U 4 . . . . . . . . . . . . . I 2 . . . . . . . . . . . U 1
U 2 . . . . . . . . . . . . . I 1 . . . . . . . . . . . U 3

speling:
klepspeling: ( koude motor ! )
inlaatkleppen 0,15 á 0,20 mm
uitlaatkleppen 0,25 á 0,30 mm

de voelermaat moet er niet te losjes en niet té strak tussen door gaan,
dan is het goed. Tijdens het vastdraaien van de borgmoer draait de
stelbout altijd ietsjes mee, dus komt toch weer iets strakker te staan dan
dat je net afgesteld had. Dus afstellen is een gevoeldskwestie, als je
eenmaal weet en voelt hoe het moet, gaat het gemakkelijk.

De krukas verdraaien doe je door de 505 in de hoogste versnelling te zetten
( handrem los ) en de auto duwen. Dan verdraai je de motor eenvoudig,
al gaat dat bij een diesel veel zwaarder dan bij een benzinemotor.

interval kleppen stellen was vroeger elke 20.000 km, later elke 22.500 km,
toen de kleine beurt van elke 5.000 naar elke 7.500 km ging.
succes ! grt, Harrie

p.s.: sorry voor de puntjes .............. , PHP-fora accepteren geen meerdere spaties achter elkaar,
dus moest ik het zó uitlijnen.
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: kleppen stellen 505 diesel

Berichtdoor janpeugeot505 » 05 apr 2012, 12:22

Wederom erg handig Harrie,
ik zal me er dit weekend ook eens toe zetten om de 505 perfect te laten draaien.

niet dat ik je niet geloof. maar elke 22500 km kleppen stellen lijkt mij erg veel. heden ten dage zitten we op zo,n beetje 7000 tot 10000 draaiuren( ongeveer 50000km) kun je hier een reden voor geven/ bedenken?

jan
janpeugeot505
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 27 feb 2012, 10:09

Re: kleppen stellen 505 diesel

Berichtdoor Harrie » 05 apr 2012, 12:46

janpeugeot505 schreef:Wederom erg handig Harrie,
ik zal me er dit weekend ook eens toe zetten om de 505 perfect te laten draaien.

niet dat ik je niet geloof. maar elke 22500 km kleppen stellen lijkt mij erg veel. heden ten dage zitten we op zo,n beetje 7000 tot 10000 draaiuren( ongeveer 50000km) kun je hier een reden voor geven/ bedenken?

jan

dan moet ik de onderhoudstabellen opzoeken...
ik had het maar even op de midden-grote beurt gehouden.
De echte GROTE beurt is met 45.000 km en 90.000 km.
Bij diesel slaan de kleppen niet zo erg in op de zetels,
dus regelmatig stellen hoeft dus niet, ook niet elke 22.500 km. grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: kleppen stellen 505 diesel

Berichtdoor joospeugeot » 05 apr 2012, 13:56

wat word voorgeschreven en wat word gedaan. bij een 205 diesel en alle andere xud bijv werden de kleppen eigenlijk nooit gesteld. de meeste wachtte totdat ie slecht starte. ik deed altijd bij een d-riem wissel ff controleren, want dan had ik toch al de helft los liggen. maar echt daadwerkelijk stellen heb ik toch maar zelden hoeven te doen bij een xud motor.

nu is t wel niet zoveel werk om bij een 505 diesel kleppen te stellen dus een keer extra kan geen kwaad hoor
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: kleppen stellen 505 diesel

Berichtdoor LouisdeFunes » 05 apr 2012, 13:58

Tsja, aangezien ik niet weet wanneer dit voor het laatst is gedaan, laat ik het toch maar preventief een keer doen. Ik ben trouwens wel erg benieuwd of ik er iets van ga merken. De motor loopt al heel erg mooi nu, maar wellicht gaat ie nog iets rustiger lopen. Ik laat gelijk de kettingspanner controleren, deze willen wel eens in de loop van de jaren wat gaan nalaten. Een ketting breekt zelden, maar je moet wel eens in de 100.000km deze spanner controleren. Je kunt niet horen of deze slecht is, je merkt het pas als de kleppen je om de oren vliegen.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: kleppen stellen 505 diesel

Berichtdoor janpeugeot505 » 05 apr 2012, 19:00

@ louisdefunnes

waarschijnlijk merk je er niet veel van , als hij slecht loopt dan natuurlijk wel. de mazzel met diesel is dat de kop niet voor lood gemaakt is dus je zittingen zijn al aardig hard.
maar eigenlijk gaan de uitlaatgassentemperaturen omhoog of omlaag ( hangt ervan af wat er slijt inlaat of uitlaat)
je verbeterd als het ware het thermisch rendement van de motor.

jan
janpeugeot505
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 27 feb 2012, 10:09

Re: kleppen stellen 505 diesel

Berichtdoor Harrie » 05 apr 2012, 22:53

klepspeling bepaalt ook het "kleppendiagram", dus de tijdstippen waarop de kleppen
openen en sluiten !
Is dus wel degelijk belangrijk !
Als de speling te groot is, gaat een klep te laat open en te vroeg dicht , en andersom.
Bovendien is de lichthoogte anders, al is dat maar weinig merkbaar , tienden t.o.v. millimeters opening.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: kleppen stellen 505 diesel

Berichtdoor LouisdeFunes » 06 apr 2012, 00:56

Eigenlijk loopt de 505 geweldig, dus daar ligt het niet aan, en ik geloof ook niet echt dat ie in eens nog veel mooier kan draaien...ik wil het gewoon uit preventieve overwegingen laten uitvoeren. Ik heb vanavond de 505 weggebracht naar heythuizen (da's een klein dorpje bij roermond in de buurt).

Nu moet ik de 505 missen met de paasdagen..
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: kleppen stellen 505 diesel

Berichtdoor joospeugeot » 06 apr 2012, 02:26

dan had je m beter na de paasdagen kunnen wegbrengen :idea: . dan had je nog evt de paasrit kunnen meerijden indien je pcn lid was.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: kleppen stellen 505 diesel

Berichtdoor chr. » 06 apr 2012, 09:50

joospeugeot schreef:dan had je m beter na de paasdagen kunnen wegbrengen :idea: ..


Hoe ga je dat doen nu, een lang week-end zonder mooi uitzicht richting de 505. :mrgreen:
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Re: kleppen stellen 505 diesel

Berichtdoor jan-03 » 06 apr 2012, 10:10

Ach welnee, Bert heeft een bak regen besteld voor de paasdagen.. Overigens met de nachtvorst staan de geraniums ook weer binnen dus kan die er mooi achter gaan zitten paaseitjes eten.. :mrgreen:
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: kleppen stellen 505 diesel

Berichtdoor LouisdeFunes » 06 apr 2012, 12:09

...soms maakt drank wel het een en ander goed 8)...

ik ga straks nog even kijken en even een bakje doen met de monteur/garagehouder, es kijken hoever ze al zijn met het hele verhaal :shock:
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: kleppen stellen 505 diesel

Berichtdoor LouisdeFunes » 06 apr 2012, 12:18

joospeugeot schreef:dan had je m beter na de paasdagen kunnen wegbrengen :idea: . dan had je nog evt de paasrit kunnen meerijden indien je pcn lid was.


moet ik lid worden..ik dacht dat pcn mij het lidmaatschapskaartje kwam aanbieden op een pluche kussentje, sfeervol begeleid door de plaatselijke fanfare? :mrgreen:

nee, inderdaad, ik moet mij nog altijd even aanmelden en ik ga dan ook eens meerijden met een leuke rit!
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: kleppen stellen 505 diesel

Berichtdoor jan-03 » 06 apr 2012, 13:09

Paasrit moet je voor inschrijven dus zal niet lukken maar Bert het magazijn is morgen geopend in woudenberg en daar kun je ook een bakkie gaan drinken en aanmelden.. Zijn gezellige mensen en allemaal peugeot aanbidders die veelal ook wel een peuk opbranden en een glaasje klokken..
Ennnn misschien als je het netjes vraagt en zielig kijkt dat ze je nog kunnen inschrijven voor de paasrit a.s maandag..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: kleppen stellen 505 diesel

Berichtdoor LouisdeFunes » 07 apr 2012, 00:52

janbachee schreef:Paasrit moet je voor inschrijven dus zal niet lukken maar Bert het magazijn is morgen geopend in woudenberg en daar kun je ook een bakkie gaan drinken en aanmelden.. Zijn gezellige mensen en allemaal peugeot aanbidders die veelal ook wel een peuk opbranden en een glaasje klokken..
Ennnn misschien als je het netjes vraagt en zielig kijkt dat ze je nog kunnen inschrijven voor de paasrit a.s maandag..
gr Jan.


euh, dan moet ik meerijden in een denkbeeldige Peugeot, de mijne staat immers bij de garage...
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: kleppen stellen 505 diesel

Berichtdoor LouisdeFunes » 07 apr 2012, 01:02

even een kleine updeet..ben zoals gezegd vanmiddag even wezen kijken bij de 505. de monteur die aan de auto werkte wilde meteen weten of ikzelf de auto zo fraai had opgeknapt...( de woorden die hierna volgden bevatten wederom een aantal veren die in koffiemolen werden gestoken) hierop heb ik ontkennend geantwoord en uitgelegd hoe ik aan de auto ben gekomen. maar, de man was vol lof over de wijze waarop de auto was aangepakt. zijn eigen woorden: "ik had hetzelf ook zo gedaan. " ik vermoed dat dit het hoogste compliment denkbaar is uit de mond van deze oudere monteur (en peugeot liefhebber).

hij was al aardig gevorderd met de 505, maar de kleppen stellen zou hij dinsdagmorgen doen en hij was allemaal dingen aan het doen waar ik niet aan gedacht had, gewoon uit liefhebberij. deze man ga ik dus in ere houden. als ik dinsdag de auto ga ophalen neem ik gelijk een kistje alfa ( het enige echte bier uit limburg) en een doosje agio mee. word vervolgd.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: kleppen stellen 505 diesel

Berichtdoor Koffiemolen » 09 apr 2012, 21:03

:oops: Ik bloos ervan, dank! Leuk dat je een monteur hebt die dit soort zaken en auto's ook kan waarderen en er tijd voor neemt, is goud waard!
Ben benieuwd naar het resultaat!

Ik ben vandaag ook in een denkbeeldige Peugeot naar de Paasrit gegaan: in een 5008. Het enige echte Peugeot daaraan is het leeuwtje op de snuit. Mijn 405 gaat woensdag pas naar de RDW en voor OO-MA vond ik het te koud en vochtig.
Mocht wel een lekker stuk sturen in een 505 GTI automaat (van Rob) en dat was een weldaad!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: kleppen stellen 505 diesel

Berichtdoor LouisdeFunes » 16 apr 2012, 00:50

Zo, eindelijk even wat tijd...de 505 is sinds gisteren weer terug. Het heeft een paar dagen langer geduurd dan oorspronkelijk geplanned, maar het heeft zich enorm geloond!!

Allereerst heeft de monteur de kleppen gesteld, zijn opmerking daarbij was dat ze (gelukkig) veel te los stonden. Hij heeft mij dit uitvoerig uitgelegd zodat ik ook wijzer wordt. Te strak staande kleppen is veel ernstiger en leid tot verbrande kleppen. Van te los staande kleppen merk je niet veel, aangezien dit geleidelijk gebeurd.

Maar, als ze dan eenmaal goed afgesteld staan dan is het net alsof je een nieuwe motor erin hebt liggen. Ik vond 'r al heerlijk lopen, maar nu heeft ze gewoonweg veel meer trekkracht 'onderin' en ze loopt wat steviger en meer regelmatig. Ik moet eerlijk zeggen dat het toch wel heel wat verschil uit heeft gemaakt.

Vervolgens heeft de man er de nieuwe gloeispiralen ingezet en dit heeft een -kleine- verbetering opgeleverd. Het voorgloeien duurt nu een stuk korter (al maakt mij dat geen dr*l uit, want als ik met de 505 ben dan heb ik geen haast. Het was mij eigenlijk te doen vanwege het onregelmatig lopen wat ze doet als ze koud is en dat doet ze nog wel, al is het wel iets beter, maar ik verdenk mijzelf ervan dat hier de wens de vader van de gedachte is.

De monteur geeft aan dat het door twee dingen nog kan komen:

1) de verstuivers zijn verstopt of althans een ervan, waardoor ze niet meer nevelt, maar piest ( ik gebruik maar de woorden van de monteur). Of een van de veertjes van de verstuivers werkt niet meer zo goed, waardoor het ook kan worden veroorzaakt. Oplossing: verstuivers er uit halen en wegbrengen. Ze worden dan gereinigd en voorzien van nieuwe veertjes. Kosten 80 euries per verstuiver.

2) Bas gaf het ook al aan, er zitten wax-staafjes (? ik had er nog nooit van gehoord) in de cylinder kop en die moeten om de zoveel (hoeveel?) km's worden vervangen.
Ik heb hier geen idee van wat hier de kosten van zijn, maar volgens de monteur is dit geen echt kostbaar verhaal. Deze wax-staafjes hebben als enige functie dat ze ervoor zorgen dat de verstuivers 'fijner' sproeien als ze koud zijn.

De monteur geeft ook duidelijk aan dat een en ander geen kwaad kan, het is puur de eerste 20 a 30 seconden dat ze koud is gestart. Mocht ik het willen verhelpen dan raad hij mij aan om beide acties tegelijk te laten doen. Nu ken ik mijzelf redelijk na 43 jaar en ik ga dit dus gewoon laten doen.

Kwestie is nu, om een goed adres te zoeken voor de verstuiver-revisie (qua kwaliteit en prijs) en ik kijk hierbij Koffiemolen nederig in de ogen, want ik zou graag het adres willen hebben om die wax-staafjes te bemachtigen cq op te halen.

Wellicht kan iemand aangeven of vertellen om de hoeveel km dit moet gebeuren, als dit een regelmatig verhaal is dan is ook slimmer om meteen een tweede setje aan te schaffen ?

Verder, om het verhaal helemaal kwijt te kunnen, heeft de monteur de complete auto geserviced. Hij heeft de koppeling bijgesteld. Alle vloeistoffen zijn ververst (ook de koelvloeistof en remolie). Alle filters heeft hij vervangen. Luchtfiler is schoongemaakt en voorzien van olie. Alle smeerpunten zijn afgesmeerd volgens het schema wat de monteur nog in zijn hoofd had staan. Ook heeft hij alle afloopkanalen met hogedruk lucht doorgeblazen, ook uit zich zelf, met de mededeling dat dit bij de 505 bij iedere beurt moet gebeuren aangezien ze snel dicht gaan zitten en uiteindelijk grote ellende kunnen veroorzaken (roest).

Hij gaf nogmaals aan dat Koffiemolen een enorm goeie klus heeft afgeleverd, want hij heeft hier niets, maar dan ook niets hoeven te vervangen/veranderen of wat dan ook. De wagen verkeerd in een uiterst goede staat van onderhoud, het was een feest om aan d'r te mogen werken, en ervoor te zorgen dat ze nu een stukje mooier loopt.

Zelf heb ik vandaag onderzocht waarom er geen verlichting zit in de asbak: tot mijn grote verbazing ( Koffiemolen je had alweer gelijk) zit er geen fitting. Zelfs mijn vorige 505, waar werkelijk geen enkele extra inzat, was de asbak keurig verlicht. Die van mijn vader zaliger waren ook verlicht.

Goed, dat mag dan wel zo zijn dat er geen fitting en lampje inzat, nu dus wel. Ik heb met engelengeduld de zaak voorzichtig losgemaakt en heb er een fittinkje ingeplaatst met lampje. Nu is de asbak verlicht. Zwakjes, oke, maar er schijnt licht. Ik ben enorme pietlut, ik weet het. Maar nu ben ik blij (en moe van al het gepruts) en voldaan. Stapje voor stapje maak ik 'r nog beter.Waarom niet, het is mijn hobby.

Binnenkort hoop ik een iets groter stapje te maken. Ik houd dit nog even voor mij, want ik moet het nog even goed uitdenken, maar het zal iedereen (die mijn passie deelt) met blijdschap treffen.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: kleppen stellen 505 diesel

Berichtdoor joospeugeot » 16 apr 2012, 03:35

ik denk zelf dat je onregelmatige loop als ie koud is aan de timing van de brandstofpomp ligt. dus de timing opnieuw afstellen. door de jaren heen verslijt oa je distributieketting wat verlating van de pomp doet onstaan. ik weet natuurlijk niet of die timing ooit gecontroleerd is of opnieuw is afgesteld ?

naar mijn mening kun je de pomptiming t beste afstellen met een testkast (van peugeot of citroen). dan doen ze de pomp dynamisch afstellen ipv statisch. ooit hoop ik dat nog zelf te kunnen doen met zo'n testkast. ik heb er wel een maar nog niet helemaal werkend helaas :evil:

die wax elementjes waar jij over spreekt zeg me zo niks 123. maar op sommige pompen(diesel inspuiting)zit koelwater aangesloten voor koudstart regeling. bij sommige zit een voeler in de buurt van de cilinderkop met een kabel eraan.
die koudstart regeling moet natuurlijk wel goed funtioneren en goed staan afgesteld natuurlijk.
verstuivers: de drukken van de verstuivers laten ook door de jaren heen na. de veren verslappen en/of slijtage aan de nozzle. verstuiverbeeld moet goed zijn en de inspuitdruk natuurlijk ook. als t verstuiverbeeld beeld goed en de nozzle's zijn nog goed kunnen ze de drukken opnieuw afstellen (doen ze dmv opvullen van plaatjes zodat de veer harder of minder hard drukt, allemaal inwendig). anders word t verstuiver revisie. en dat zal wel die 80 euro per stuk zijn.

dat korter voorgloeien komt niet door de nieuwe gloeispiralen, maar door de warmere buitentemperatuur. in dat voorgloeirelais zit nl een temp. voeler.


ben benieuwd naar de verdere afloop.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: kleppen stellen 505 diesel

Berichtdoor Koffiemolen » 17 apr 2012, 21:53

Mooi verhaal Bert, het doet mij goed te lezen met hoeveel zorg (nog meer!) de 505 wordt omringd. Je maakt me nieuwsgierig naar je volgende stap, maar met een perfectionistische fantasie kan ik nog wel iets bedenken, ben benieuwd of het 2 zielen 1 gedachte blijkt te zijn.
Goed dat je te kleppen en koppeling hebt laten stellen: aan het blok heb ik behalve het routine-onderhoud verder niets gedaan, mede omdat ik er natuurlijk maar weinig km's mee heb gereden.
Wat betreft de koudestartinrichting: er zit een tempvoeler met kabel in de cilinderkop, aan de schutbordzijde. Dit is een onderdeel in 1 geheel. Er is heel moeilijk aan te komen heb ik me door diverse figuren late vertellen. De PCN heeft het niet, de dealer kan het niet bestellen, volgens mij hebben ook de specialisten het niet meer, omdat het domweg vaak kapot gaat maar niet meer gemaakt wordt. Edoch, WERD, moet hiervoor staan, want ik heb een importkanaal in Frankrijk gevonden dat heel veel 504 en 505 onderdelen oplevert, nieuwe productie van goede kwaliteit (wat ik heb besteld tot nu toe, oa stabilisatrstangen voor en achter, incl rubbers, silentblocs, stuurkpgels, fusees, alle soorten slangen , stripjes, klemmtejs etc.
Ook de tempvoeler heeft ie voor 80 euro. Als ik achter m'n andere computer zit kan ik je de link toemailen.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: kleppen stellen 505 diesel

Berichtdoor joospeugeot » 17 apr 2012, 23:19

volgens mij is die kabel nog gewoon verkrijgbaar hoor. zo'n variant zit volgens mij nog in een dw8 motor. misschien dat de kabel dan ietjses langer is.
maar de werking is gewoon te controleren en ook af te stellen. beter gezegd eerst (koud) afstellen en dan kijken of ie werkt.
wat zit er voor een pomp op ? lucas (oftwel rotodiesel). de bosch-variant heeft volgens mij een ander systeem (wat ik op een p4 heb gezien)
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: kleppen stellen 505 diesel

Berichtdoor wowo » 17 apr 2012, 23:46

Da asbakverlichting heb ik er volgens mij nog tussenuit gehaald, die had sluiting in de fitting. Fijn te weten dat het nu verholpen is :-)
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Re: kleppen stellen 505 diesel

Berichtdoor LouisdeFunes » 18 apr 2012, 00:37

wowo schreef:Da asbakverlichting heb ik er volgens mij nog tussenuit gehaald, die had sluiting in de fitting. Fijn te weten dat het nu verholpen is :-)


Aha, het mysterie van de ontbrekende fitting is opgelost :mrgreen: hehe
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: kleppen stellen 505 diesel

Berichtdoor LouisdeFunes » 18 apr 2012, 00:39

joospeugeot schreef:volgens mij is die kabel nog gewoon verkrijgbaar hoor. zo'n variant zit volgens mij nog in een dw8 motor. misschien dat de kabel dan ietjses langer is.
maar de werking is gewoon te controleren en ook af te stellen. beter gezegd eerst (koud) afstellen en dan kijken of ie werkt.
wat zit er voor een pomp op ? lucas (oftwel rotodiesel). de bosch-variant heeft volgens mij een ander systeem (wat ik op een p4 heb gezien)


heb ik nog niet naar gekeken, maar Koffiemolen heeft mij een italiaans klinkende naam genoemd...iets met elli op het einde, en dat klonk itaks in mijn Limburgse oortjes?
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Volgende

Keer terug naar 505

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten