Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Brownie
chr. schreef:Misschien zit het probleem achter.
Stel, als de afvoerslang achter niet goed zit dan loop de wielbak vol. een paar keer remmen en het verdwijnt via de kortste weg.
Wel moet je de slangen door blazen, rij desnoods even langs de garage. Zij hebben perslucht. Als zij blazen ga jij kijken waar of je iets hoort.
Wel gedoseerd blazen en direct water er in gieten.( Neem een liter mee) wat er in gaat moet er ook weer uit
Dorpel hebben ontluchting gaten/kieren/spleten/naden, noem het maar op. (niet alle auto's) misschien toentertijd dicht gekit, tectyl oid?
Op de felsrand v/d dorpel zit waarschijnlijk een bobbeltje om de zoveel cm (lastig uitleggen zo ) kijk daar eens naar.
Nogmaals, niet alle auto's hebben dit, de 505 ken ik niet. t's maar een tip
joospeugeot schreef:ik zou niet met een draad gaan prikken. misschien dat je dan ook door de slang ergens heenprikt waar t niet moet. ik zou voorzichtig met lucht proberen door te blazen.
maar voorzichtig, niet dat je ergens een slang eraf springt doordat je bijv te veel druk erop zet.
ik heb geen ervaringen in 505. maar bij een 504 en 604 lekt volgens mij de dakrubber zelf nog wel eens wat ik zo begrepen heb
LouisdeFunes schreef:da's nuttige info waar ik het probleem(pje) mee kan oplossen, hardstikke bedankt! ik wilde je er in eerste instantie niet mee lastigvallen omdat ik er vanuit ging dat dit een universeel kwaaltje is
volgende week dan gaat ze even de brug op (ze krijgt nieuwe gloeispiralen), daar is ook perslucht, de garage houder is een vrind van mij, dus die wil er vast wel even belangeloos aan meewerken
LouisdeFunes schreef:maar mijn buuf is zo'n teenslipperige milieu betweetster en die klaagt dat die dieselrook haar hele slaapkamer vult en dat ze dan haar bed uitvlucht als ik smorgens vroeg start
joospeugeot schreef:ngk hoort niet in een peugeot thuis. zet er bosch of beru in. volgens mij zit daar dezelfde in als in een 205. de 250201019 (bosch nr)
in de 604 td zat deze wel in.
LouisdeFunes schreef:Ik ben er nog niet aan toegekomen, begraven door en op werk enzo , ik heb de bougies in elk geval hier al liggen, ik ga het laten doen door die garage de kleppen gaat stellen. Morgen bel ik de garage en maak een afspraak om de wagen dit weekend aan te leveren zodat ze er begin komende week aan kunnen beginnen en dan hoop ik je een uitgebreid verslag te geven.
Mocht het nu zo zijn dat het nog niet is verholpen dan ga ik over tot wat je net schrijft. Ik ben misschien een pietlut, want ik kan het ook wel zo laten, want het kan geen kwaad. Maar ik heb mijn vorige 505 weggedaan omdat ik een zo mooi mogelijke 505 wilde met de extra's erbij die ik zocht. Deze heb ik nu en ik koester haar dan ook zo goed als ik maar kan. Ik wil gewoon perse dat deze fraaie auto (ik krijg zo ongelofelijk veel complimenten dat wil je gewoon niet weten!) voor de Nederlandse wegen behouden blijft.
LouisdeFunes schreef:uitgevonden dat de betere autodak-specialist deze rubbers kan maken.
Ook uit de kokerbalken zag ik het water goed wegstromen, dus dit zit ook weer snor!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten