Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Brownie
Vincent80 schreef:dank voor jullie reacties.
Goed om bevestiging te krijgen wat betreft betrouwbaarheid/comfort.
Dit is ook precies waarom ik naar de 505 neig (en de koplampen ).
Hoewel je op dit forum -met alle respect!- natuurlijk niet snel zal horen dat het rommel is
Vincent80 schreef:
Nu we het er toch over hebben, wat zijn de zwakke punten? m.a.w. waar op te letten mocht ik er een gaan bekijken?
Nu heb ik al een compressie meter aangeschaft voor onderzoek tijdens het aankopen van voertuigen. Hiermee kan je -in mijn ogen- al een hele hoop te weten komen, vooral bij een diesel. Kromme koppen zullen -ook voor de 505- geen uitzondering zijn (?) om maar eens wat te noemen.
Brengt me gelijk op de onderdelen positie, vind ik best een belangrijk punt..hoe is deze?
Brownie schreef:Nieuwe APK op diesels loopt voor maar 1 jaar trouwens, als ze van na 1960 zijn.
Brownie schreef:Oh, zit die regel zo in elkaar. Het viel me op dat mijn benzine auto's steeds 2 jaar krijgen en mijn diesels 1 jaar, maar die zijn nog net geen 30 jaar en die andere wel. Wel merkwaardig dat ze daar niet gewoon de 25 jaar grens gebruiken. Overigens zou bovengenoemde 505 uit 1981 dus ook maar 1 jaar APK krijgen.
@Vincent: Ik heb 2 505 diesel, de GTDT zit momenteel nog in belasting, de GLD Break niet meer, maar is wel heel basic.
hoezo? nee hoor.. Een Turbo heeft wel een oliegedragen lager, en daarmee moet terdege rekening worden gehouden:Vincent80 schreef:alleen, nu weet ik nog steeds niet of een turbo betrouwbaar is.
In het algemeen is 100.000 km de limiet hoor ik vaak?
Vincent80 schreef:wel of geen turbo maakt mij niet zoveel uit. Al lijkt me dat een turbo efficiënter is en dus zuiniger zou moeten kunnen rijden. Als het maar betrouwbaar is.
en roest, tja, het lijkt de eeuwige vijand van auto's.
Harrie schreef:En 505 Break was destijds de G R O O T S T E stationcar van Europa
Vincent80 schreef:Heyhey,
ben redelijk vaak op MP te vinden, kijken of er wat nieuws bijgekomen is.
Maar het is nog even geduld hebben.
hier trouwens weer een, met een 2,5 liter diesel van voor 1983?
http://link.marktplaats.nl/373077503
en 40.000 km, gaan deze klokjes soms tot 99.999? vast niet..
Brownie schreef:Vincent80 schreef:Heyhey,
ben redelijk vaak op MP te vinden, kijken of er wat nieuws bijgekomen is.
Maar het is nog even geduld hebben.
hier trouwens weer een, met een 2,5 liter diesel van voor 1983?
http://link.marktplaats.nl/373077503
en 40.000 km, gaan deze klokjes soms tot 99.999? vast niet..
De motor zal vervangen zijn. Bij fransen is het gebruikelijk de kilometerteller dan weer op 0 te zetten. Alle 505 tellers hebben 6 cijfers. Ik verwacht dus dat deze 40.000km met zijn nieuwe motor heeft gelopen. In 1980 waren er sowieso nog een 2.5 diesels.
Wel bijzonder bij Peugeot, zekere in Frankrijk, is een diesel icm automaat.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten