Van 205 naar 505

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Brownie

Berichtdoor ton » 11 maart 2010, 20:19

jeeh, wat een mooie auto zeg :!: succes met de overweging om het niet te doen :wink:
205, 1991
ton
 
Berichten: 1101
Geregistreerd: 12 mei 2006, 16:48
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor Harrie » 11 maart 2010, 20:35

Brownie schreef:Je weet niet hoe hij er in het echt uitziet. Ik ben ook wel eens gaan kijken bij een auto met zo'n foto en verhaal, maar de spuitklus was erg slecht gedaan: type sinaasappel met een paar druipers. Dat zie je niet op de foto. Kans dat het hier wel netjes is, is groter gezien de enorme vraagprijs. Het verhaal is heel mooi, maar dit is momenteel ook de duurste GTI in Frankrijk verwacht ik. Als geld geen issue is, zou ik er op zijn minst gaan kijken.

@Harrie: Klopt helemaal, maar restaureren is voor geen enkele Peugeot 505 economisch verantwoord.
Klopt Bram,
maar als je denkt aan een 'dagelijkse' auto... als je een mooie klassieker wenst om ECHT te bewaren en te koesteren, gelden andere regels.. eigenlijk: GEEN.
Als ik ooit eens zou optellen, wat mijn 304 S cabrio totaal heeft gekost, is dat slecht voor m'n rikketik...
en.. hobby kost geld :D 8)
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor CXpeu » 11 maart 2010, 20:36

Zo heb nog ff de andere foto's aan het begin gezet, zie boven pagina 1 :wink:

Brownie schreef: Je weet niet hoe hij er in het echt uitziet. Ik ben ook wel eens gaan kijken bij een auto met zo'n foto en verhaal, maar de spuitklus was erg slecht gedaan: type sinaasappel met een paar druipers. Dat zie je niet op de foto. Kans dat het hier wel netjes is, is groter gezien de enorme vraagprijs.

Het is wel door een officiele "Peugeot" garage gedaan, en neem aan vast spuitadres. heb goede hoop :wink:
'87 Citroen CX 2.2 TRS
'98 Peugeot 205 Generation 1.4
Avatar gebruiker
CXpeu
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 30 jul 2008, 16:27
Woonplaats: B'hoek

Berichtdoor Brownie » 11 maart 2010, 20:44

Dat is ook zo Harrie. Maar wil je het in dat geval ook niet liever zelf doen, ook al kost het dan iets meer. Dan zie je tenminste de hele auto van binnen en buiten en weet je zeker dat er niks verdoezeld is. Feit is dat Nederlanders over het algemeen veel kritischer zijn dan fransen.

Maar ik kon het niet laten om zelf ook weer eens rond te kijken. Voor minder kan je ook deze zwarte US turbo diesel Break automaat met airco, leer, stoelverwarming en slechts 100.000km krijgen. Ook deze lijkt vrij netjes en heeft ook een aardig verhaal (wel wat aan de velgjes doen natuurlijk en lak en bumper zijn ook niet perfekt). Kwestie van smaak natuurlijk, maar zoiets zeldzaams trekt mij veel meer als collectorsitem.
Laatst bijgewerkt door Brownie op 11 maart 2010, 20:46, in totaal 1 keer bewerkt.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Bentsdl » 11 maart 2010, 20:45

Als je een goede auto zoekt die je nog lang wil houden dan zou ik dit ding gewoon kopen. Echt heel erg mooi!
Avatar gebruiker
Bentsdl
 
Berichten: 126
Geregistreerd: 03 sep 2008, 12:08

Berichtdoor Brownie » 11 maart 2010, 20:56

Nog effe het linkje van die bijzondere Break:

http://www.leboncoin.fr/vi/97471237.htm?ca=18_s

Samengevat: Voor een dagelijkse auto (die CXpeu zoekt begrijp ik) vind ik die GTI te duur. Als collectorsitem misschien een buitenkansje, maar dan moet je hem eerst zien.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Harrie » 11 maart 2010, 21:15

Wat betreft die "byzondere" USA 505 Break Turbo Diesel..: BAH !
wat een vies ding, kaalgeplukt ( 1 Amil velg en 3 staal met 405 SR wieldop ), kapotte voorbumper...
Tel herstel op bij die 2700 dan ben je al flink in steigende lijn met de uiteindelijke kostprijs...
Daarbij: een USA voorbumper is zeldzaam, de strip er bovenop is ook kapot, en als je specifieke USA-onderdelen nodig hebt...
al eens gezien hoe de gordelbevestiging aan het voorportier zit? Een normaal 505-portier past dus niet... ( zonder veel aanpassingen...)
Als je aan zo'n auto schade krijgt, of veel werk, moet je een dikke portomonnee hebben.
grt, Harrie
p.s.: de door CXpeu toegevoegde foto's van de GTI doen een liefhebber kwijlen..: ECHT mooi, ook onder de motorkap !
Dit is dus vast geen "wolf in schaapskleren" .
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Koffiemolen » 11 maart 2010, 23:33

Messieurs, ik lees deze laatste vondst net pas, en ik mag veronderstellen dat CXpeu op dit moment reeds diep in Frankrijk zit en morgenochtend de transactie plaatsvindt? Anders doe ik het! Potdomme, wat een mooi exemplaar. En 4,5 mille is zoals Harrie al aangeeft een koopje!
Ik wil het jullie niet aandoen om de som van de factuurtjes van mijn regenjas hier te openbaren...en dan heb ik het meeste nog zelf gedaan!

Ik hoop deze 505 op een eerstvolgend 305-505-evenement te mogen begroeten!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Brownie » 12 maart 2010, 00:20

@Harrie: Die nieuwe foto's beloven alleen maar goed inderdaad. Maar wat ik bedoel te zeggen. Als je een dagelijkse auto zoekt, is het een beetje zonde. Dan kan je voor veel minder ook goede en nette GTI's vinden. Zoek je een collectorsitem, waarom dan niet die Break (is echt wel "bijzonder"), dan heb je 1800 euro om velgjes te wisselen, bumper vervangen en verder helemaal door te lichten. Dan heb je echt iets bijzonders. Neemt niet weg dat als je perse een GTI sedan Ph. II zoekt, dit nu waarschijnlijk de mooiste is.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Harrie » 12 maart 2010, 00:32

@ Brownie: idd, voor een dagelijkse moet je een andere zoeken.
En: voor 1800 euro heb je USA break niet gereed... WAAR vind je een USA-bumper en die chroomstrip..??
en velgen, bandjes... het ding is dof en mat...overspuiten ? dat redt je dus niet voor E 1800,-.. helaas.
De USA Break is wel geschikt als dagelijkse auto, niks aan doen en crossen maar.
En dat is weer jammer, want we bewaren ze allemaal zo graag...en dat doet pijn aan ons Peugeot-minnend hart.
amicalement, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Brownie » 12 maart 2010, 10:50

Koffiemolen schreef:Anders doe ik het!


Dit betwijfel ik ten zeerste. :wink:


Voor concoursstaat ben je uiteindelijk vast wat meer kwijt voor die Break, maar alles is te krijgen, al moet je hiervoor mogelijk buiten de landsgrenzen zoeken. Maar als je hem klaar hebt, heb je wel iets dat minstens 100X zo bijzonder is als een handgeschakelde GTI uit 1986. Overigens zou ik ook voor dagelijks de wielen wisselen. Zo wil je toch niet rondrijden? Die bumper zou ik wel mee kunnen leven. Maar ik blijf erbij dat beide auto´s eigenlijk niet als daily driver ingezet zouden moeten worden. Vooral voor die GTI is het eerste deukje of krasje zo zonde!

Ik dacht dat CXPeu een vervanging van zijn dagelijkse 205 zoekt. Of ben je toch op zoek naar een verzamelobject in concoursstaat? In dat laatste geval, is deze GTI zeker een mooie optie.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Koffiemolen » 14 maart 2010, 23:17

Brownie schreef:
Koffiemolen schreef:Anders doe ik het!


Dit betwijfel ik ten zeerste. :wink:


Moest hem een beetje aansporen hè! En inderdaad, als het om de aankoop van meer dan mijn huidig aantal Peugjes gaat sta ik onder curatele van m'n lieve vriendinnetje. In sommige dingen is ze streng en onverbiddelijk... :cry:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor KR1275 » 15 maart 2010, 20:14

Een auto is uberhaubt niet economisch verantwoord, dan kun je beter de trein nemen (of een Jap voor dagelijks gebruik).

Deze 505 ziet er bloedmooi uit. Als de lak goed is, dan zou ik het risico van technisch onverwacht ongemakt zelfs op de koop toe durven nemen. Zelfs de bestuurdersstoel is nog mooi van vorm.
Citroën XM 3.0 V6 Exclusive Automaat 1999 / Honda Accord 2.0 Sport Aut5
KR1275
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 28 jul 2004, 16:30
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor CXpeu » 06 apr 2010, 10:08

Verkoper gemaild dat ik niet direct kon komen vanwege werk. Auto is nu verkocht, kan slotje.
'87 Citroen CX 2.2 TRS
'98 Peugeot 205 Generation 1.4
Avatar gebruiker
CXpeu
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 30 jul 2008, 16:27
Woonplaats: B'hoek

Berichtdoor Brownie » 06 apr 2010, 11:05

Ben je inmiddels geslaagd in het vinden van een opvolger voor je 205? Daar gaat dit topic immers over. Of blijf je toch 205 rijden? Ben wel benieuwd...
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor CXpeu » 07 apr 2010, 15:41

Nee, nog niet............ :evil: en de 205 moet gemaakt worden (schiet uit de versnelling) zie ander topic. Dat gaat eerst gebeuren, en dan zoeken we weer verder. :wink:
'87 Citroen CX 2.2 TRS
'98 Peugeot 205 Generation 1.4
Avatar gebruiker
CXpeu
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 30 jul 2008, 16:27
Woonplaats: B'hoek

Re: Van 205 naar 505

Berichtdoor CXpeu » 12 jun 2011, 18:01

Helaas :( is de koop niet doorgegaan, kon niet op korte termijn daar heen. Maar :P ik heb weer een andere op het oog......... Het idee van de 505 bleef toch zweven in mijn achterhoofd ...... :mrgreen:

Nu heb ik gelezen bij een ander topic dat je bij de voorschermen moet kijken achter de koplamp en spatschermen achter........wielbogen. Maar daarna las ik "draagarmen" achter controleren?

Vraag:
    * Hoe controleer je die? en wat voel je of hoe zie je dat?
    * Moet je nog letten op bijvoorbeeld het schuifdak? Want dat zit er :D ook op.
'87 Citroen CX 2.2 TRS
'98 Peugeot 205 Generation 1.4
Avatar gebruiker
CXpeu
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 30 jul 2008, 16:27
Woonplaats: B'hoek

Vorige

Keer terug naar 505

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten