Da's balen. De 205 XS uit 1992 net goedgekeurd of hij houd er plots mee op. Na een warme rit van 50km, slaat de motor af en is niet meer te starten.
Thuis gekeken naar de vonk maar die is minimaal, haast niet te zien. Dus als eerste de versterkermodule vervangen door een nieuwe. Geen resultaat.
Daarna de verdelerkap, rotor en bougies vernieuwd. Geen verandering.
Op de sloop een andere (ook kapot?) bobine gehaald. noppes.
Op de sloop een ander ontstekingshuis gehaald, waar de spoel in zit om de puls op te wekken. Nada, zip njente.
De vraagbaak nog eens goed bekeken. Daar staan mooie schema's in voor een Bosch of Ducelier, met losse of ingebouwde versterker. Die van mij heeft een Ducelier ontsteking met losse versterkermoduul. Ook daar wordt ik niet veel wijzer van.
Heeft iemand misschien een complete ontsteking liggen waarvan je zeker bent dat hij werkt? Dan kan ik kijken of het aan de bedrading (los contactje??) of aan een van mijn onderdelen ligt.
Of heeft iemand een veel beter idee. (behalve dan de peug wegdoen, want dat is niet de bedoeling)