accuprobleem 404

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Jeetje » 26 mei 2006, 12:23

F*ck, f*ck, F*ck! :evil:

Dinsdagochtend startte Griselle al moeilijk en eergisteren kreeg ik haar nog maar ternauwernood aan de praat.

Woensdagochtend dus maar meteen naar de garage en toen bleek dat de accu niet zo heel best meer was.

Nieuwe accu erin en de auto startte weer perfect. Donderdagochtend (Hemelvaartsdag dus :( ) was het 's ochtends echter weer einde oefening.
Dus de garage gebeld en -gelukkig- was er iemand. Snel een starthulp gehaald en de auto gestart en naar de garage gebracht.

Vanochtend zijn ze eraan begonnen en het blijkt dat de dynamo kaduuk is (laadt niet meer). Die is dus snel uitgebouwd en naar het revisiebedrijf (AC/DC) gebracht.

AC/DC is nu met spoed mijn dynamo aan het reviseren en dan moettie er vanmiddag ook nog in, want ik heb de auto morgen natuurlijk nodig voor deze klassiekerrally!

Sh*t...

Dit soort dingen komt áltijd ongelegen!

Eventueel zou ik natuurlijk nog met Jeetje aan de rally kunnen deelnemen, maar dat is nou niet echt de bedoeling!

Ik hoop dus maar dat Griselle vanavond weer in orde is. :-|
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Gilletti » 26 mei 2006, 13:11

Hebben de bekende adresjes of Wim niet nog een dynamootje liggen?
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Jeetje » 26 mei 2006, 13:14

Wellicht wel, maar dan zittie er nog niet morgenvroeg in... :(

Revisie van deze en dan nog snel inbouwen is de grootste kans om de auto morgen weer in rijdbare staat te hebben.... :roll:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Jeetje » 26 mei 2006, 22:30

Oké...

De gereviseerde dynamo zit erin. De accu heeft even op de lader gestaan en 'so far so good'...

De vraag rees echter waarom een spiksplinternieuwe accu -ook met een defecte dynamo- na een nacht staan leeg kon zijn.

De verdenking rust nu op de stroomverdeler (of hoe heet zo'n ding; er staat in ieder geval 'Paris Rhone' op) dat tegen het achterschutbord zit geschroefd. Het kan zijn dat die blijft 'plakken' en dan trekt 'ie dus de accu leeg....

We zullen het morgenvroeg merken!

Ik heb van de garage in ieder geval een 700 ampère starthulp meegekregen. Mocht de auto het morgenvroeg (of als hij even ergens geparkeerd heeft gestaan) niet meer starten omdat de accu leeg is, kan ik 'm in ieder geval even snel 'jumpstarten'...

Ik hoop echter dat alles nu weer oké is.
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Edzo » 26 mei 2006, 22:35

zo moet je het wel redden, toch?? Laatst bij een oldtimer-evenement een Jaguar V12 met een accu/laadprobleem gezien.....het kan de beste overkomen, zo zie je maar weer.... :wink: :wink:
Alleen wat ik voor je hoop is dat je kapotte dynamo en/of spanningsregelaar die accu niet al om zeep heeft geholpen.....

groeten, Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Jeetje » 26 mei 2006, 22:38

Die accu zit er nu net 2 dagen in...

Zo snel gaat zo'n accu toch niet kapot?

Bovendien denk ik -dat áls de accu nu al kapot zou zijn- ik een nieuwe van de garage zal krijgen, want zij hebben immers ondanks mijn aanwijzingen niet verder gekeken en de conclusie getrokken dat m'n (oude) accu kaduuk was.

M'n garage doet over dit soort dingen gelukking niet zo moeilijk...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Edzo » 26 mei 2006, 22:48

een accugoeroe ben ik ook niet, maar het schijnt te kunnen dat je een nieuwe accu snel om zeep helpt. Of dat nu wel of niet gebeurd is, weet ik natuurlijk niet, en inderdaad een goede garage moet daar niet moeilijk over doen, lijkt me ook niet nodig, voor de prijs van een nieuwe accu. Vaste klant is vaste klant toch?

gr. Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor JD » 29 mei 2006, 12:01

Hoe is het zaterdag afgelopen :?:
Houd ons niet langer in spanning :wink:
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor Jeetje » 29 mei 2006, 12:12

Met de nieuwe/gereviseerde dynamo en de nieuwe accu start Griselle weer als vanouds!

De spanningsregelaar moet ik nog even regelen, maar voorlopig heb ik die -dus- niet nodig (hopelijk). :roll:

Griselle heeft zich zaterdag tijdens de rally kranig geweerd tussen het Porsche-, Ferrari, Bugatti- en 'andere exoten'-geweld. :D

We hadden inschrijfnummer 47 (op bouwjaar), er waren 148 inschrijvingen (er waren dus 'slechts' 46 auto's ouder dan Griselle) en we zijn als 78ste geëindigd (een goede middenmoter dus), al hadden we wel (veel) hoger kunnen eindigen als we het eerste traject 'bolletje-pijltje' beter hadden gedaan (doordat we het niet goed hadden begrepen, hebben we hier en daar wat kilometers 'afgesneden' en daardoor wat controleposten gemist) :roll: ...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Mark » 29 mei 2006, 14:45

Bij 'onderdelen' biedt Wim dynamo's aan met ingebouwde spanningregelaar. Misschien heb je daar wat aan (als reserve). Voor zover je dat gemist had, natuurlijk.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Jeetje » 29 mei 2006, 14:48

Zijn die ook geschikt voor een type 1 404?

Ik zal Wim eens mailen... :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Bert » 30 mei 2006, 10:17

op de ouder 404's zit nog een gelijkstroom dynamo en voorzover ik weet zijn die er niet met ingebouwde spanningsregelaar, maar het is wel een dynamo waar niet veel problemen mee zijn ( meestal zijn de koolborstels versleten) want er zitten niet zo veel onderdelen in .
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten