De 104 vonkt niet en ik snap er helemaal niks meer van....

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

De 104 vonkt niet en ik snap er helemaal niks meer van....

Berichtdoor jeroen104 » 28 jan 2006, 18:30

Vandaag dus de puntjes op de i gezet en de laatste zaken ingebouwd. Toen starten en starten en starten en starten en NIKS.....

Benzine; JA
Draait ie rond; JA
Vonk uit bougiekabel; NEE
Vonk bij Bobine; NEE
Alle bedrading gecontroleerd; JA (dynamo, startmotor, fan, olietempschakelaar, watertemp sensor, massapunten achter gril, plus en min vanaf de accu, bobinekabeltje naar zwart doosje aan veerpoot)

Contactpunten zijn nieuw en ook goed geplaatst.

Zekeringkast gecontroleerd, hier ziet alles er ook ok uit.

Ik ben er maar mee gestopt want je wordt alleen maar moedelozer als het niet wil na een lange dag. Meestal helpt het om even afstand te nemen en rustig na te denken....... :cry:

Iemand een idee wat het kan zijn?

Gr. Jeroen.
jeroen104
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 28 dec 2005, 20:54

Berichtdoor JT » 28 jan 2006, 19:08

Uit je verhaal kan ik niet opmaken of er 12V binnenkomt op de bobbine.
Je hebt het over kabel van "zwart doosje" naar bobbine, heb je daar 12V ? Zo ja, andere bobbine proberen!?
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor jeroen104 » 28 jan 2006, 19:42

ja ik verdenk zelf ook de bobine....maar hij deed het wel toen ik de auto kocht....morgen maar ff een andere halen. Dit lijkt me ook de enige mogelijke oorzaak.

Gr. Jeroen
jeroen104
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 28 dec 2005, 20:54

Ontsteking

Berichtdoor Paull en Paulla » 28 jan 2006, 20:49

Ha Jeroen,

Heb je de condensator al getest of gewisseld? Als je het contactpuntje pulserend aan aarde legt en je hebt aan de andere kant plus 12 Volt op de bobine, zou je een vonk moeten kunnen zien. Eventueel voor tijdelijk een directe plus 12 Volt (aan de goeie kant) op de bobine aansluiten en aan de andere kant pulserend massa (=nul Volt).

Ben erg benieuwd wat je constateert. Let ook op corrosie van connectortjes. Eventueel stukjes bedrading Ohms doormeten, als je geen 12 Volt hebt, of pulserend massa op de bobine. De bobine is eigenlijk een hoogspanning transformator en is ook Ohms door te meten.

Laat maar weten als je dit verhaal niet begrijpt of vragen hebt.

Vriendelijke groet,
Paull

PS:
Ik heb je foto's bekeken en 't is een mooi stukje huiswerk :!:
Prachtig om te zien en vooral om te doen.
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Berichtdoor jeroen104 » 28 jan 2006, 21:36

Iets te voorbarig met conclusies....HIJ LOOPT!!!

zekeringkast was een bende..... :evil:

Gr. Jeroen
jeroen104
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 28 dec 2005, 20:54


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten