Verstralers gebruiken als dagrijverlichting/ mistlicht

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Verstralers gebruiken als dagrijverlichting/ mistlicht

Berichtdoor GrillMeister » 23 aug 2018, 22:35

Hallo mijn naam is Luuk, trotse eigenaar van een Peugeot 205 Generation...
Sinds kort heb ik een Peugeot 205 GTI voorbumper op mijn Peugeot 205 geïnstalleerd met daarin 2 Denji verstralers.

Op dit moment kan ik de 2 verstralers alleen aanzetten wanneer het dimlicht aanstaat (de verstralers dienen dan als mistlicht). Wanneer ik enkel het stadslicht heb aanstaan kan ik de verstralers niet aanzetten.

Mijn vraag is of ik de verstralers ook kan aanmaken wanneer ik alleen mijn stadslicht aan heb staan. Ik zou de verstralers dan als een dagrijverlichting willen gebruiken zoals je ook in veel modernere auto's ziet. Ik zat eraan te denken het kabeltje wat naar mijn stadslichten loopt door te trekken naar de verstralers en een weerstandje tussen de stadslichten en de verstralers te plaatsen zodat de verstralers aangaan wanneer ik mijn stadslicht aanmaak en +/- dezelfde sterkte als mijn stadslichten hebben.

Als ik voor de rest alles van de bekabeling hetzelfde laat zou ik in principe een dagrijverlichting hebben als ik alleen mijn stadslicht heb aanstaan en zou ik een mistlamp hebben wanneer ik het dimlicht heb aanstaan en de mistlicht (voor) schakelaar induw?

Wat denken jullie ervan? heeft iemand dit wellicht al eens gedaan? Laat me alsjeblieft iets weten
m.v.g. Luuk :)
GrillMeister
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 27 jan 2018, 15:04

Re: Verstralers gebruiken als dagrijverlichting/ mistlicht

Berichtdoor EJH405 » 24 aug 2018, 12:41

Om te beginnen is de schakelaar voor het stadslicht waarschijnlijk niet zo blij met de vrij forse extra stroom voor de extra lampen, zou best wel eens stuk kunnen gaan.

Een weerstandje zou ik het niet noemen want hij moet wel enige watts gaan wegstoken.
--
Peugeot 405 break 'Vendome' 2.0 BVA 1995 Vert Sorento
Eerdere auto's: Lancia Delta 2009 1.4t-jet, Citroën C4 coupé VTR+ 1.6hdi 2005, Peugeot 405 GRX 1.6 1992
Avatar gebruiker
EJH405
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 09 mei 2017, 00:10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Verstralers gebruiken als dagrijverlichting/ mistlicht

Berichtdoor borntobewild » 25 aug 2018, 16:23

Ik raad het je af, deze lampen en glazen zijn geschikt als verstralers, geen dagrijverlichting.
www.peugeot405club.nl Voor de 405 liefhebber
Afbeelding
Avatar gebruiker
borntobewild
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 24 jun 2005, 15:33
Woonplaats: Utrecht


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten