jerilo schreef:Wat gebeurt er, draait de motor helemaal niet of draait deze wel maar slaat niet aan?
Wat is er allemaal gemeten??
Hoe is de brandstofdruk?
Is er vonk?
Zijn alle voedingen en massa's aanwezig op de ECU?
De ECU word tegenwoordig al snel als boosdoender aangegeven, maar bij ons in de werkplaats komt het zelden voor (en anders zijn het andere klachten).
Ik vermoed toch ergens een kabelbreuk in de bedrading, maar nogmaals eerst goed meten of alle voedingen en massa's aanwezig zijn op de ECU anders zal deze niet ontwaken en hierdoor zal ook niet het lampje gaan branden.
Toevallig onlangs niet ergens overheen gereden waardoor de botsschakelaar (rode knop onder de motorkap, als je deze hebt) is uitgegaan? Even opnieuw indrukken.
En zomaar 2e hands spullen overzetten doen wij al helemaal niet zo snel. Hiervan hebben wij slechte ervaringen mee meegemaakt in het verleden. Als er iets kapot is is het beter om het te laten reviseren.
Waar kom je vandaan?
Wat er exact is gemeten weet ik niet, ik snapte weinig van wat ze op dat moment deden.
Brandstofdruk was prima, vonk geen idee, maar tot die betreffende dag nooit problemen met starten gehad. Het lampje motormanagement gaat niet aan, dus de startonderbreking komt niet eens door.
De ANWB had de technische diesnt aan de telefoon en hebben het hele schema doorgemeten, alle zekeringen onder de motorkap en vanaf daar elke kabel gemeten en volgens hen stond op elk contactpunt de massa die nodig was waardoor de conclusie was, de ECU is kapot. Ze zijn in totaal 2.5+ uur bezig geweest met meten en onderzoeken van het probleem.
Verder nergens tegen aan gereden, botsschakelaar heb ik verwacht ik niet.
Daarnaast heb ik contact gehad met 3 partijen en ze meldden alle drie dat ze mijn ECU niet kunnen reviseren omdat het een Sagem betreft en ze alleen de Bosch doen.
Ik kom uit hilversum.