Instrumenten Paneel kapot.

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Instrumenten Paneel kapot.

Berichtdoor Kevin » 08 dec 2017, 18:21

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Peugeot 207 uit 2008.

Het instrument paneel doet het 90% van de tijd, niet. Waarna het zonder aanleiding weer aan springt. Als ik contact maakt is het donker en af en toe flikkeren de melding lichtjes van handrem etc aan. Als ik de motor start schudden de metertjes heen en weer op hun plaats en hoor ik ze zachtjes 'tikken'. Als het paneel uitvalt tijdens het rijden gebeurt hetzelfde met de metertjes, maar dan blijven ze in de stand staan hoe ze op dat moment stonden. Zo blijven ze staan zelfs nadat ik de motor heb afgezet.

Ik had dit probleem al eens eerder, maar dat was bijna een jaar geleden en toen kwam dit probleem in totaal maar drie keer en kort voor. Nu is het dagelijks. Toen der tijd ben ik ervoor langs de garage geweest, die hebben de auto uitgelezen en zeiden dat ze niks konden als het probleem er niet is (op dat moment was het instrumenten paneel al weer aangesprongen).

Dit probleem heeft tot gevolg dat ik geen lange afstanden wil afleggen aangezien ik me niet nauwkeurig aan de snelheid kan houden en niet weet hoe vol de tank zit. Ook wil ik liever niet veel betalen voor het oplossen door bijvoorbeeld nieuwe onderdelen te kopen.

Verder doet de auto het prima, geen enkel ander probleem. Ik hoop dat men hier mij verder kan helpen.

Alvast bedankt,
Kevin

Ik wil ook graag even melden dat ik geringe verstand heb de technische kan van auto's.
Kevin
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 08 dec 2017, 18:03

Re: Instrumenten Paneel kapot.

Berichtdoor jerilo » 08 dec 2017, 23:37

Via je garage je instrumentenpaneel laten opsturen dan word het gemaakt.
http://www.actronics.eu/shop/peugeot-20 ... tenpaneel/

Bekend probleem.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten