Constant stroom op start motor.

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Constant stroom op start motor.

Berichtdoor 604Symphony » 20 nov 2017, 17:42

Het betreft een 604 gti. Na problemen met het warm starten, nu aan de kant komen staan met constant stroom op de startmotor, ook de toevoer draad vanaf contactslot staat constant stroom op. (contactslot uit, met de problemen voor tijd, ook al gewisseld) Aan het elektrisch schema moet ik nu het probleem zoeken bij de sperschakelaar voor de strartmotor. Waar zit deze en hoe kom ik daar bij?
604Symphony
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 06 maart 2012, 23:49

Re: Constant stroom op start motor.

Berichtdoor Keezx » 20 nov 2017, 19:22

Moet toch in de contact/startschakelaar zitten waardoor het startrelais (op de startmotor) wordt ingeschakeld.
Als tussenoplossing zou je een startschakelaar kunnen plaatsen in de genoemde plusdraad naar de startmotor.
Keezx
 
Berichten: 367
Geregistreerd: 04 feb 2012, 22:04

Re: Constant stroom op start motor.

Berichtdoor jacqabe » 20 nov 2017, 20:04

Met Keezs eens, moet in het elektrische gedeelte van het contactslot zitten volgens mij.
Heb bij de auto van mijn zoon enige tijd geleden ook rechtstreeks een draad getrokken naar het startrelais op de startmotor waardoor hij bediend kon worden met een (tijdelijke) schakelaar. Na vervanging van het elektrische gedeelte van het contactslot werkte alles weer als vanouds. Hoe dit precies zit bij een 604 weet ik niet maar kan vast niet al te moeilijk zijn.
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten