Klein elektrisch probleem.

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Klein elektrisch probleem.

Berichtdoor Centurion » 19 jun 2017, 15:25

Ik rijdt nu sinds anderhalve week in mijn 205je rond. Maar merk op dat wanneer het warm is of wanneer ik mijn lichten aan doe dat mijn knipperlichten niet werken.
Zelf vermoed ik een probleem met het knipperlicht relais maar wil ook graag informatie op doen hier. Wanneer het overigens weer even frisser is geweest ('s nachts/ochtends) dan werken mijn knipperlichten weer normaal (uiteraard niet in combinatie met de andere verlichting).
By your command...
Avatar gebruiker
Centurion
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 13 jun 2017, 13:16

Re: Klein elektrisch probleem.

Berichtdoor Keezx » 22 jun 2017, 19:59

Massa aansluitingen rond de koplampunits checken/schoon/ roestvrij maken.
Keezx
 
Berichten: 367
Geregistreerd: 04 feb 2012, 22:04

Re: Klein elektrisch probleem.

Berichtdoor Centurion » 27 jun 2017, 09:56

Keezx schreef:Massa aansluitingen rond de koplampunits checken/schoon/ roestvrij maken.

Heb het massa punt (wat een iel kabeltje hangt daar aan) schoongemaakt (roestvrij). Maar de knipperlichten willen nog steeds niet blijven werken. Hebben het net (ritje van 30-45 minuten) goed gewerkt maar net voor de parkeerplaats bij mijn werk houden ze er weer mee op :(
By your command...
Avatar gebruiker
Centurion
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 13 jun 2017, 13:16

Re: Klein elektrisch probleem.

Berichtdoor EJH405 » 25 aug 2017, 21:17

Zitten de juiste lampjes in de knipperlichten? Zijn de fittingen van de lampjes vrij van corrosie?
Behalve een rot aardpunt zouden ook de draadjes náár het aardpunt slecht kunnen zijn. Of de spanning naar het knipperlichtrelais zakt te ver in elkaar als de andere lampen aan zijn, door een probleem in de stroomaanvoer. Zekering net te krap? Corrosie in het zekeringenblok?
Of gewoon verkeerd aangesloten bedrading.
Kun je een elektrisch schema bemachtigen?

Groet, EJ
--
Peugeot 405 break 'Vendome' 2.0 BVA 1995 Vert Sorento
Eerdere auto's: Lancia Delta 2009 1.4t-jet, Citroën C4 coupé VTR+ 1.6hdi 2005, Peugeot 405 GRX 1.6 1992
Avatar gebruiker
EJH405
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 09 mei 2017, 00:10
Woonplaats: Eindhoven


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten