Startproblemen, Toerentalsensor?

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Startproblemen, Toerentalsensor?

Berichtdoor Sanctified » 17 apr 2017, 15:47

Hallo,

Ik heb een peugeot 205 GT met 1.9 benzinemotor en automatische versnellingsbak.

Nu heb ik het volgende probleem, De motor draait rond tijdens het starten maar slaat niet aan.
Wat me opviel is dat de toerenteller niet meer meebewoog tijdens het starten waar dit anders wel gebeurde.
Kan iemand me helpen met wat ik moet controleren en waar zich dit bevind in de wagen?

Alvast bedankt
Sanctified
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 17 apr 2017, 15:39

Re: Startproblemen, Toerentalsensor?

Berichtdoor Patrick Coppus » 18 apr 2017, 09:45

Lijkt erop dat de ontsteking geen stroom krijgt. Heb je stroom op de bobine bij ingeschakeld contact? Zo nee, even draad trekken van plus accu naar plus bobine. Als ie dan wel loopt heb je dus een onderbreking in de stroomtoevoer tussen contactslot en bobine.
peugeot 504 TI 1979
peugeot 504 break GL automatique 1979
peugeot 407 coupe 3.0 v6 Feline 2006
Patrick Coppus
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 20 dec 2008, 15:42
Woonplaats: landgraaf

Re: Startproblemen, Toerentalsensor?

Berichtdoor Sanctified » 18 apr 2017, 12:01

Patrick Coppus schreef:Lijkt erop dat de ontsteking geen stroom krijgt. Heb je stroom op de bobine bij ingeschakeld contact? Zo nee, even draad trekken van plus accu naar plus bobine. Als ie dan wel loopt heb je dus een onderbreking in de stroomtoevoer tussen contactslot en bobine.


Heb zonet de bobine even doorgemeten,

Op de laagspanningsspoel had ik 1 ohm en de hoogspanningsspoel 7000 ohm (deze waarden lijken me wel ok?)
Ook had ik 12.4 volt als ik mete op pin 15+ naar de massa van de baterij.

Rotor,verdelerkap,bougie en bougiekabels zijn het probleem ook niet want deze had ik al reeds vervangen.
Sanctified
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 17 apr 2017, 15:39

Re: Startproblemen, Toerentalsensor?

Berichtdoor Patrick Coppus » 18 apr 2017, 16:41

Heb je een vonk aan de bougies? Even 1 bougiekabel lostrekken van de bougie en uiteinde kabel +/- 0,5 cm van een massapunt houden. (kabel met geïsoleerde tang vasthouden) en dan iemand laten starten. Als je een vonk hebt werkt de ontsteking dus. Dan zit het probleem in de brandstoftoevoer. 1 Bougie verwijderen en kijken of die nat is.
peugeot 504 TI 1979
peugeot 504 break GL automatique 1979
peugeot 407 coupe 3.0 v6 Feline 2006
Patrick Coppus
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 20 dec 2008, 15:42
Woonplaats: landgraaf


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten