Tip(s) gevraagd bij aansteker demonteren (slotje)

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Tip(s) gevraagd bij aansteker demonteren (slotje)

Berichtdoor Leeuwtje » 21 sep 2016, 14:27

Ik wil mijn asbak vervangen door een heel exemplaar en de aansteker overbouwen maar krijg deze niet los. Weet iemand hoe je de aansteker demonteert zonder de boel te slopen uiteraard. Ik bedoel dan specifiek hoe je het metalen gedeelte uit het oranje plastic krijgt zodat je de aansteker uit de asbak kan halen.

**update**

We zijn inmiddels een jaar verder maar recent het 205 To do lijstje weer opgepakt en het is gelukt om de aansteker te demonteren.
De clou zat 'm in het losdraaien van een klein schroefje in de aansteker waardoor er wat beweging kwam tussen het metalen en oranje deel. Wel weer een enorm gepriegel om alles weer in elkaar te krijgen maarrrrr het is gelukt dus van mij mag er een slotje op!
Laatst bijgewerkt door Leeuwtje op 16 nov 2017, 12:10, in totaal 2 keer bewerkt.
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Re: Tip(s) gevraagd bij aansteker demonteren

Berichtdoor Maarten Deen » 22 sep 2016, 07:15

Waarschijnlijk zit daar een lipje om terugschuiven te voorkomen. Maar dat kan bij alle modellen anders zijn. Het helpt denk ik als je erbij zegt welk type Peugeot je hebt.
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Re: Tip(s) gevraagd bij aansteker demonteren

Berichtdoor Leeuwtje » 22 sep 2016, 10:36

Dat was inderdaad wel handig geweest om erbij te zetten maar het is een 205 met phase 2 dashboard. Er zit inderdaad een lipje om terugschuiven te voorkomen maar hoe krijg je daar beweging in zonder breken dat is de uitdaging want bij test exemplaar brak dat lipje af en ja dan is de boel los maar komt ook niet meer vast.
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Re: Tip(s) gevraagd bij aansteker demonteren

Berichtdoor Maarten Deen » 22 sep 2016, 10:42

Als het van plastic is dan is het waarschijnlijk uitgedroogd na al die jaren. Misschien een beetje warm maken? En het kan zijn dat als je eerst trekt en dan tegen het lipje duwt, het lipje ergens achter haakt. Dus eerst de aansteker nog verder naar binnen duwen en dan het lipje indrukken.
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 10 gasten