Peugeot 807 raam rechter schuifdeur gaat elke keer open.

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot 807 raam rechter schuifdeur gaat elke keer open.

Berichtdoor Webgerrit » 09 maart 2014, 17:40

Hallo,

Ik heb een raar probleem.

Het raam van de rechterschuifdeur ging niet open, nadat ik het deurpaneel verwijderd had en in de deur keek was daar geen raammechanisme en ook geen motortje, alleen het stekkertje. En een panlat die als stut werkte zodat het raam niet naar beneden viel.

Ik heb een raam mechanisme met motortje besteld en ingebouwd. Maar nu gaat het raam elke keer open.
Heb het raam ingeleerd dmv helemaal open paar sec vasthouden, helemaal dicht en vast houden, het raam omhoog auto op slot. Het raam is dan een paar uur dicht en ineens gaat ie open.

Ook heb ik de manier van de 307 geprobeerd met op contact, raam open, contact uit, raam omhoog en 10sec vast houden, contact aan. Werkt ook niet. Zo heb ik diverse dingen gedaan.

Ook heb ik de accu al een half uur los gehad om te resetten, ook dit mocht niet baten.

Ik heb nu het raam omhoog en het stekkertje van de motor los, gaat het raam niet meer open in ieder geval.

Maar nu zoeken naar een oplossing.....

Heeft er iemand een idee wat het nog meer zou kunnen zijn?
Mijn ideeën zijn op...
En Google geeft niet meer resultaten :-)

Groeten

Gerrit.
Webgerrit
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 09 maart 2014, 15:19

Re: Peugeot 807 raam rechter schuifdeur gaat elke keer open.

Berichtdoor MarcoPeus » 09 maart 2014, 18:12

Vuil in de schakelaar?
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Peugeot 807 raam rechter schuifdeur gaat elke keer open.

Berichtdoor 305 friesland » 09 maart 2014, 20:53

Schakelaar omwisselen met de andere kant om te kijken of hier het probleem in zit ,anders zou er nog een regeleenheid in kunnen zitten die de automatiek regelt ,ik denk dat deze ook uitwisselbaar is met links.
Simpele test en door eert te proberen geen onnodige kosten maken.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: Peugeot 807 raam rechter schuifdeur gaat elke keer open.

Berichtdoor Webgerrit » 09 maart 2014, 21:20

Top bedankt voor de suggesties! Ik ga dat uittesten en gelijk schakelaars schoonmaken :-)
Webgerrit
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 09 maart 2014, 15:19

Re: Peugeot 807 raam rechter schuifdeur gaat elke keer open.

Berichtdoor Webgerrit » 26 maart 2014, 12:59

Ik heb de schakelaars schoongemaakt... Maar het wil niet baten.
Met de schakelaar die bij de deur zelf zit gaat het raam open en dicht dat werkt naar behoren.
Maar met de schakelaar die in de bestuurders deur zit wil het raam van de schuifdeur alleen dicht, niet open.
De andere ramen werken wel gewoon op die schakelaar. Heel vreemd. Ik heb schakelunit in zijn geheel vervangen, maar ik dat verhielp de storing niet.

Ook heb ik de BSI van de auto gereset. Maar dat verhelpt de storing ook niet.

Ik denk dat ik toch de auto moet laten uitlezen.... Dat er ergens een schakelstoring zit in de computer ofzo..

Tot zover een update.. Tips zijn altijd welkom... Heb ik weer een update dan meldt ik het.
Webgerrit
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 09 maart 2014, 15:19

Re: Peugeot 807 raam rechter schuifdeur gaat elke keer open.

Berichtdoor winfriend » 30 apr 2017, 12:39

OPLOSSING:

Het is weliswaar een oud bericht, maar deze oplossing werkte bij mij: Maak de contactenblokken aan de schuifdeur en aan de carrosserie schoon met met een zachte doek, eventueel met wat vetoplossende vloeistof erop.
winfriend
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 13 dec 2016, 15:17


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten