Ik heb meteen dat topic opgezocht en meteen maar hier aan toegevoegd.
Rovado schreef:
]e moet de auto best wel op steunen zetten, zodat de voorwielen van de grond komen, vervolgens maak je de stabilisatorstangen los van de bodembalken.
Hier zie je de stabilisatorstangen naar beneden hangen, je moet wel een beetje opletten dat je de aansluiting thv het wiel niet te veel forceert.
Om de assen los te maken, hetgeen nodig is om de versnellingsbak uit de auto te halen, moet je een klein hol pinnetje uit de as tikken, LET HIERBIJ GOED OP, want als je dat niet goed doet sla je hem vast en krijg je hem niet meer los!
Het probleem zit hem in het feit dat het staafje bestaat uit een opgerold stukje staal. Je zou hem er dus uit moeten slaan mbv een priem met exact dezelfde diameter.
hier een detailopname van de as met onderaan de aansluiting met de versnellingsbak en rechts zie je het pinnetje er een klein stukje uitsteken.
Bij het monteren moet je het pinnetje goed schoonmaken, tevens is het handig om even met een boor voorzichtig door de opening in de as te gaan, zodat er geen vuil in zit, dit voorkomt problemen met het in elkaar zetten, want als je op het pinnetje moet slaan met een hamer raakt hij opnieuw...juist ja:vast!
Succes
Groeten Bevaros
Trotse bezitter van een 403B8 uit 1963, een 403 Familiale uit 1962.
Tevens een 406 2.0 voor dagelijks gebruik. Lid van de APH.