J7 verschil remschrijven oude en nieuwe type?

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

J7 verschil remschrijven oude en nieuwe type?

Berichtdoor Michiel-J7 » 18 jan 2006, 22:30

Zit er verschil in de remonderdelen (schijven, schoenen, blokjes) voor een J7 oud model benzine (1975) en nieuwere types? Ik kan uit een magazijnopruiming voordelig een paar nieuwe remschijven overnemen alleen weet de garage niet of dit op alle J7'ens past.
Michiel-J7
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 22 mei 2005, 22:46
Woonplaats: Buitenpost

Berichtdoor Jeetje » 19 jan 2006, 10:10

Moet je even in het onderdelenboek nakijken. :wink:
Wat is het onderdeelnummer van die schijven?
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

rem onderdelen

Berichtdoor jos overvliet » 19 jan 2006, 11:14

Ja michiel, het past allemaal door elkaar voor wat betrefd de remschijf onderdelen.
Zowel die van de J7 als van de J9 kan je dus onderling gebruiken.
Alleen het omzetten van de schijf is een heel karwei,zonder speciaal gereedschap bijna niet te doen.
En, o ja bestel gelijk nieuwe bouten erbij, want de oude zal je kapot moeten boren bij demontage.
sterkte hierbij.
vr gr
jos
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Re: rem onderdelen

Berichtdoor JeeZeven4Fun » 19 jan 2006, 11:40

jos overvliet schreef:Ja michiel, het past allemaal door elkaar voor wat betrefd de remschijf onderdelen.
Zowel die van de J7 als van de J9 kan je dus onderling gebruiken.
Alleen het omzetten van de schijf is een heel karwei,zonder speciaal gereedschap bijna niet te doen.
En, o ja bestel gelijk nieuwe bouten erbij, want de oude zal je kapot moeten boren bij demontage.
sterkte hierbij.
vr gr
jos


Huh? speciaal gereedschap? wat dan? Ik heb de schijven verwijderd met normaal handgereedschap. Wel de bouten moeten uitboren inderdaad, maar verder niet hoor.
HAHA, mijn duc past in me J7!!!!!!
JeeZeven4Fun
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 07 jun 2005, 22:19
Woonplaats: Alkmaar

remmen

Berichtdoor jos overvliet » 20 jan 2006, 10:44

Een sleutel om de lager keering te verwijderen.
Een pers om de naaf uit de lagers te persen.
Slaan met een stuk brons gaat ook, maar dat is weer niet zo goed voor de lagers, en de keering.
vandaar.

vr gr
jos
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor Michiel-J7 » 23 jan 2006, 23:37

Dat klinkt als een hele operatie. Het leek mij wel handig een setje remschijven op voorraad te hebben. Zo lang de oude nog niet helemaal af zijn, laat ik ze geloof ik maar gewoon zitten.
Michiel-J7
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 22 mei 2005, 22:46
Woonplaats: Buitenpost


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten