Auto schok(t) bij vol gas! (en trilt bij koude start ook)

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Auto schok(t) bij vol gas! (en trilt bij koude start ook)

Berichtdoor Maarten206 » 16 aug 2019, 17:55

Auto schok(t) bij vol gas! (en trilt bij koude start ook)

Eerder had ik helaas problemen nadat ik de auto bij de dealer had gekocht met de koppeling, (wat opgelost is inmiddels) maar helaas komen er nieuwe mankementen bij .

De auto: Peugeot 206+ uit 2011 met ruim 108.000 kilometers op de teller. De auto heb ik nu sinds een korte tijd en heeft daarvoor een complete onderhoudsbeurt gehad via de dealer, daar zijn ook alle filters vervangen, bougies enz.

Nu heb ik regelmatig last als ik de auto sochtends start, dus na een hele nacht stil staan, dat de auto trilt, de auto trilt maar ook de pook gaat trillen. Dit houdt zon 10 seconden aan en dan zakken de trillingen, en loopt de auto normaal... Dus bij een koude start heb ik trillingen.. toerental komt tussen de 700 en 1100 bij een koude start.

Maar nu heb ik sinds kort ook als ik dan weg rij en ik draai de snelweg op, en ik schakel, maakt niet uit hoe, maar stel ik schakel naar zijn 3: geef vol gas. dan voel je zodra ik vol gas geef een schok / terug houding (1x) en dan gaat die vooruit, ga ik dan naar zijn 4: geef vol gas, krijg ik het zelfde, 1 schok / terug houding en gaan. Enz enz enz.

Dit probleem is trouwens niet altijd. Soms heb ik dit een lange tijd niet (lees: paar dagen), heb het laatste bij zowel een koude als warme motor.

Nu zal dit waarschijnlijk wel met elkaar in verband staan, maar voordat ik de dealer benader (vanwege mijn BOVAG) ben ik eerst benieuwd of dit misschien normaal is of misschien een klein probleempje kan zijn. De dealer waar de auto vandaan komt zit 200KM verder op.

Alvast bedankt weer voor jullie reacties! :D
Maarten206
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 19 jul 2019, 17:36

Re: Auto schok(t) bij vol gas! (en trilt bij koude start ook

Berichtdoor Maarten206 » 16 aug 2019, 18:50

Toevoeging; Ik heb nog wel de wisselende temperatuur. Kan dat er misschien iets mee te maken hebben? Temperatuur schommelt tussen de 80 en 100, blijft niet standaard op 90 staan, altijd eronder op de snelweg (door de wind denk ik), zodra ik binnen bebouwde kom rijd, of ik moet file rijden, of stoplichten. Dan loopt die op tot maximaal 100 graden.
Maarten206
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 19 jul 2019, 17:36


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron