Hoogpakkende koppeling

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Hoogpakkende koppeling

Berichtdoor Doornekamp33 » 31 jul 2019, 07:17

De gordel kan volgens mij uit geprogrammeerd worden zodat die je niet meer lastig valt.
Olie lampje zou moeten branden, als die met op contact aan niet gaat branden is er wat mis.

En hebben ze toch de kabel vervangen, mooi in ieder geval dat dat is opgelost.
Doornekamp33
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 12 aug 2018, 23:27

Re: Hoogpakkende koppeling

Berichtdoor Maarten206 » 31 jul 2019, 08:00

Garage is een beetje onduidelijk. Eerlijk gezegd ben ik daar wel klaar mee. Ik heb @Jerilo een prive bericht gestuurd.

Het olielampje gaat ook niet aan bij contact, dat baart me toch zorgen. Ik heb de auto echt nodig en daarom ga ik niet naar de dealer.

Kan het misschien niet een zekering zijn die kapot is?
Maarten206
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 19 jul 2019, 17:36

Re: Hoogpakkende koppeling

Berichtdoor Doornekamp33 » 31 jul 2019, 19:25

Nope, zit geen zekering in voor dat ene lampje, dus dat is het niet.
Doornekamp33
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 12 aug 2018, 23:27

Re: Hoogpakkende koppeling

Berichtdoor Maarten206 » 02 aug 2019, 11:30

Op verzoek van de dealer mocht ik de auto naar een andere garage brengen (opzich een goede instelling), die garage heeft het gashuisklep schoongemaakt, was echt nodig zeiden zij. Betreft de lampjes. Gordelverklikker is niet aangesloten en het olielampje (betreft deze: http://auto-zaken.com/wp-content/upload ... loos-1.jpg) is ook niet aangesloten, afgedopt. Volgens deze garage is dat normaal en zij het standaard tellerklokken en afhankelijk van de versie of deze aangesloten is of niet.

Bij mij zijn deze twee niet aangesloten. Gordelverklikker, oke, daar kan ik mij in vinden. Maar is het normaal dat dit lampje ook niet aangesloten is? http://auto-zaken.com/wp-content/upload ... loos-1.jpg
Maarten206
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 19 jul 2019, 17:36

Re: Hoogpakkende koppeling

Berichtdoor Doornekamp33 » 02 aug 2019, 11:56

Dat is niet normaal, als nu door iets de oliedruk wegvalt krijg je geen melding en draai je de motor misschien kapot.
Doornekamp33
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 12 aug 2018, 23:27

Re: Hoogpakkende koppeling

Berichtdoor jerilo » 04 aug 2019, 20:51

Ik had je nog een pb gestuurd vorige week. Is die niet aangekomen? Had niks meer gehoord.
Dat oliedruklampje moet branden bij contact aan en uitgaan na het starten.
Zit de stekker wel op de sensor gemonteerd. Deze zit bij het oliefilterhuis rechts naast de uitlaat als je ervoor staat en naar beneden kijkt in de motorruimte.
Misschien losgemaakt bij het vervangen van de koppeling en niet terug gemonteerd of niet goed vast geklikt.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Hoogpakkende koppeling

Berichtdoor Maarten206 » 04 aug 2019, 23:35

jerilo schreef:Ik had je nog een pb gestuurd vorige week. Is die niet aangekomen? Had niks meer gehoord.
Dat oliedruklampje moet branden bij contact aan en uitgaan na het starten.
Zit de stekker wel op de sensor gemonteerd. Deze zit bij het oliefilterhuis rechts naast de uitlaat als je ervoor staat en naar beneden kijkt in de motorruimte.
Misschien losgemaakt bij het vervangen van de koppeling en niet terug gemonteerd of niet goed vast geklikt.


Ik had je een PB terug gestuurd. Ik heb die zojuist weer opnieuw verzonden.

De garage zegt aan dat die niet aangesloten is.. Ze keken me zelfs gek aan toen ik door bleef vragen en zeiden echt 3x, dat dit lampje: https://content.repairpalcdn.com/images ... mp_Red.jpg niet hoeft te branden bij het aandoen van de auto (op contact)
Maarten206
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 19 jul 2019, 17:36

Re: Hoogpakkende koppeling

Berichtdoor jerilo » 05 aug 2019, 07:52

Ik had inderdaad geen PB meer gehad. Maakt niet uit.

Maar elke auto heeft een oliedruksensor met het daarbij behorende rode lampje (oliekannetje)

Hieronder een overzicht van de onderdelen van uw auto. Nummer 7 is de oliedruksensor

Afbeelding

Kijk er even naar wellicht zoals ik al schreef zit de stekker niet goed of los.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Hoogpakkende koppeling

Berichtdoor Maarten206 » 05 aug 2019, 08:54

Ik heb je een nieuwe PB gestuurd.

Het lampje gaat niet aan bij contact, kan dat kloppen? Dat die het wellicht wel doet maar niet aan gaat bij contact (starten auto)


EDIT:
Ik hoorde al dat bij de peugeot uitvoering het wel kan kloppen dat deze niet brand, i.p.v. hiervan brandt STOP. Dit is mijn dashboard bij starten: http://nl.tinypic.com/r/1534087/9

Is het toch opgelost 8)
Maarten206
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 19 jul 2019, 17:36

Vorige

Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten