Pagina 1 van 1

schokbrekers 504

BerichtGeplaatst: 26 feb 2019, 17:24
door gvdaa
Ik heb een kapotte schokbreker rechtsvoor. Heb poot gedemonteerd, de veer los, en de oude schokbreker eruit gehaald. Kan daar nu gewoon en nieuwe Monroe in? De MR916 bijvoorbeeld? En moet ik bij montage ergens bijzonder opletten? Moet ik bijvoorbeeld wel of geen olie in de poot gieten? Ik vind het allemaal behoorlijk onduidelijk. Vraagbaak van Olyslager verheldert het niet echt. Of kan ik beter een garage de schokbreker in de poot laten zetten?

Re: schokbrekers 504

BerichtGeplaatst: 27 feb 2019, 11:14
door Nanno
Als je er "patronen" inzet, zoals de Monroe die jij noemt, vervalt de originele schokbrekerinhoud (stang, zuigers e.d.) en hoef je er dus ook geen olie in te doen, die zit al in de Monroe af fabriek. Wel beide kanten aanpakken. Mijn 504's knapten daar erg van op, veel strakker weggedrag. In de Vraagbaak gaan ze uit van de originele schokbreker, daar heb je dus niet veel aan.
Ik heb het ooit eens zelf gedaan; daarvoor de hele veerpoot gedemonteerd. Kun je alles eens goed aanpakken maar het kost wel veel tijd en je moet de auto daaarna laten uitlijnen. Ik heb het ook eens bij een goede garage laten doen en die lieten de voorbrug er even onderuit zakken, daardoor waren ze veel sneller klaar. Dat resultaat was ook goed. Als je het zelf doet: pas op met de veren! Ze schieten zo 10 meter in de lucht als je het juiste gereedschap niet gebruikt! Dat is echt gevaarlijk.

Re: schokbrekers 504

BerichtGeplaatst: 27 feb 2019, 11:35
door gvdaa
Dank!