Geen remdruk meer 405 mi16

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Geen remdruk meer 405 mi16

Berichtdoor Robert_Eefting » 22 feb 2019, 21:27

Goedendag,

Ik had aan mijn 405 mi16 de remklauw RA lek en LA bleef de handrem hangen. Ik heb beide remklauwen vervangen en het hele systeem ontlucht. Alleen lijkt er nu op dat er een probleem bij gekomen is. Na het ontluchten blijven de lampjes branden rem/handrem en STOP en totaal geen remdruk meer. Ook vind ik dat de pomp niet meer kreunt maar meer zoemt. Heb ook nog met remontluchtapparaat ontlucht volgens het boekje, maar hielp niks. Probleem is ook wanneer je tijdens de ontluchtprocedure moet je op een gegeven moment, 2 flessen aansluiten op de nippels bij het reservoir en dan op contact zetten, dan zou er remvloeistof in de flessen moeten stromen en dat gebeurd niet.

De pomp en veerbol heb ik vervangen voor een gebruikt exemplaar. Heeft niet geholpen.

Wat ik ook verdacht vind, dat er geen abs lampje brandt op dashboard. Ook niet uit te lezen. Ik heb toen massa's en voedings gemeten bij de abs computer. 1 voeding heeft maar 0.6V , dat is op pin 26. deze gaat naar abs lampje en naar m49 zekering/relaisgroep (zijkant reservoir). Ook gaat er nog een draad naar p706 hoofdprintplaat, daar zouden 2 zekeringen zitten?

Ik verdenk nu mijn zekering relaisgroep aan het reservoir, zou dit mogelijk zijn?

Robert
Avatar gebruiker
Robert_Eefting
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 01 dec 2006, 20:34
Woonplaats: Ruinerwold

Re: Geen remdruk meer 405 mi16

Berichtdoor Robert_Eefting » 23 feb 2019, 21:33

Ben verder gaan meten en kijken, ben er achter dat er geen abs lampje kan branden en nooit heeft gebrandt. Was weggehaald. :(
Nu wel uitgelezen:
code 14 hydraulische eenheid
code 31 sensor RA wiel , gemeten en idd weerstand oneindig
code 42 Elektroklep RV , gemeten via elek.eenheid weerstand oneindig, dus ook niet goed.

Weer een stap verder

Trouwens weet iemand ook waar je de remslang kunt kopen die van reservoir naar pomp gaat, die moet inwendig ongeveer 12,2 -12,5 mm zijn. En flexibel zijn.
Avatar gebruiker
Robert_Eefting
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 01 dec 2006, 20:34
Woonplaats: Ruinerwold

Re: Geen remdruk meer 405 mi16

Berichtdoor EJH405 » 21 mei 2019, 22:57

Hoe is het nu met de patiënt? Met name storing 14 lijkt me vervelend..
--
Peugeot 405 break 'Vendome' 2.0 BVA 1995 Vert Sorento
Eerdere auto's: Lancia Delta 2009 1.4t-jet, Citroën C4 coupé VTR+ 1.6hdi 2005, Peugeot 405 GRX 1.6 1992
Avatar gebruiker
EJH405
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 09 mei 2017, 00:10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Geen remdruk meer 405 mi16

Berichtdoor Robert_Eefting » 24 jul 2019, 21:26

Oh ja ff een reactie is wel zo handig.

Heb uiteindelijk na wat pogingen met sloop onderdelen, alles gedemonteerd en er een gewoon betrouwbaar remsysteem in gezet. Dus normale rembekrachtiger en hoofdrempomp.

Maar heb inmiddels werk op loopafstand en de 405 staat te koop, zie ook op dit forum en op autoscout. Dus als iemand nog een mooie mi16 wilt met betrouwbare remmen?

Origineel is het niet, maar uiteindelijk moet je toch wat.

Robert
Avatar gebruiker
Robert_Eefting
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 01 dec 2006, 20:34
Woonplaats: Ruinerwold


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten