508 Hybrid 4 reductie en koppeling

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

508 Hybrid 4 reductie en koppeling

Berichtdoor schut58 » 06 sep 2018, 17:38

Ik heb een 508 Hybrid 4 en het is een keizerlijke wagen om te toeren en kilometers te maken. Mijn dorpsgarage doet vanouds het onderhoud met originele Peugeot parts. Toen de schakelaar van de elektrische aandrijving ging haperen (dan weer wel, dan weer niet volledig functioneren) moest hij toch bij de dealer garage terecht om dat het opnieuw inlezen van de automatische schakelbak speciale software vergt. Tot mijn teleurstelling en verbazing heeft de garage de complete unit vervangen: dus tandwielkast, elektromagnetische koppeling, en , oh ja de haperende schakelaar. Nogal grof geschut voor een bedrag van ruim 2000 euro, waarvan het onderdeel zelf boven de 1300 euro kwam. Het komt mij over als een lage streek. Peugeot Nederland stelde als reactie op mijn klacht voor 500 euro tegoed bonnen voor reparaties bij die zelfde dealer, wetend dat ik een vloot auto's bij die hele goede dorpsgarage heb lopen. Daarmee geven zij aan niet dat mijn garage de auto niet aan kan maar dat ik een te ingewikkelde en kwetsbare auto rij die ik beter kan inruilen voor een oude Volvo. Die blijft namelijk wel heel zonder poespas..... Jammer dat ze niet snappen dat ik gewoon boos ben omdat zij , zoals ik dat beleef, (en niet is ontkend door Peugeot Nederland) voor een haperende schakelaar een complete dure unit vervangen om aan hun omzet parts te komen. Stom stom stom. Nu moet ik eigenlijk op zoek naar een simpelere auto.....toch jammer.
Het onderdeel is ter revisie beschikbaar voor wie dit ook overkomt.
schut58
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 22 aug 2018, 12:22

Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten