vastzittende remschijven..

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

vastzittende remschijven..

Berichtdoor e de grood » 27 aug 2018, 23:26

Bij mijn 406 hdi-break wilde ik de remschijven vóór vervangen maar kreeg ze niet los. Met de bekende trucs geen beweging in te krijgen. Overweeg nu om ze er van AF te slijpen met de flex, in stukken die je er dan ws. makkelijker met de hamer afklopt. Lijkt een beetje grof maar is misschien de enige manier.
Heeft iemand daar ervaring mee? Dank voor jullie reactie!
e de grood
 
Berichten: 187
Geregistreerd: 29 mei 2012, 11:52

Re: vastzittende remschijven..

Berichtdoor EH Autoservice » 28 aug 2018, 12:07

Grotere hamer nemen !

Verstuurd vanaf mijn Power 3S met Tapatalk
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: vastzittende remschijven..

Berichtdoor bas2 » 30 aug 2018, 06:59

Op de aangedreven as kan dit helpen:
Wielen er af, schroefje uit de remschijven, lopende motor, voet stevig op de rem en dan de in de eerste versnelling de koppeling even snel op laten komen en direct weer intrappen. De naaf draait dan even in de remschijf, waardoor de roest los komt. Zodra 1 kant los is, aan die kant de remschijf met de wielmoeren vastzetten en het proces herhalen.
Is niet zonder risico lijkt me, maar heeft bij mij tot nu altijd goed gewerkt. :wink:
Tijdelijk zonder Peugeot
Avatar gebruiker
bas2
 
Berichten: 327
Geregistreerd: 10 apr 2010, 19:10
Woonplaats: Veenendaal

Re: vastzittende remschijven..

Berichtdoor e de grood » 12 sep 2018, 10:49

Dank voor jullie suggesties. Ga het binnenkort proberen.
e de grood
 
Berichten: 187
Geregistreerd: 29 mei 2012, 11:52

Re: vastzittende remschijven..

Berichtdoor e de grood » 25 dec 2018, 15:49

Was er nu pas aan toe om het nog eens te proberen. Heb nu alles om de schijf heen helemaal kaal gemaakt, dus cyl.huis, bevestigingsbeugel daarvoor, etc. Daardoor ontstond meer werkruimte en heb ik -inderdaad, zoals eerdere suggestie hier gedaan- een grotere hamer genomen. Een paar flinke klappen en hij gaf zich toch gewonnen. Soms moet je in het leven harder slaan...Andere kant was minder moeilijk.
Spijt mij toch dat ik de meer creatieve oplossingen nu niet uitgeprobeerd heb. Zoals schijven zonder fixatie-schroefjes laten draaien op de motor en dan plots remmen!?! (durfde ik toch niet) Of de schijven in delen er vanaf flexen?
Maar goed, zo is het ook goed natuurlijk. Dank voor het meedenken.
e de grood
 
Berichten: 187
Geregistreerd: 29 mei 2012, 11:52


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten