Foto M8x40 bout voor koppelingshefboom

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Foto M8x40 bout voor koppelingshefboom

Berichtdoor Ilfalco » 10 mei 2018, 12:47

Dit is mijn eerste post en hoop een antwoord te krijgen. Heb lange tijd classic mini's gereden maar ben nu overgestapt op een Peugeot 106 1.4 uit 2001. Een super mini heb ik ergens gelezen! Ik vind hem erg fijn rijden. Ook lekker snel net als de mijn oude classic mini cooper 1.3i. ik heb veel gesleuteld aan de mini's dus een Peugeot moet ook lukken.

Ik ga binnenkort mijn koppeling vervangen (nog nooit gedaan, dus dat wordt spannend). Nu zit er al speling op de bus en misschien ook hefboomarm waar deze het blok in gaat. Nu heb ik gelezen op dit forum dat je de hefboomas kunt vervangen door een 8mm borstbout van 40mm lang. Omdat ik niet helemaal snap hoe dit gemonteerd moet worden zou ik heel graag een foto hiervan willen zien. Ik zie op foto's van de binnenkant van de versnellingsbak nl. een veel langere as. :-| Als de auto stationair draait beweegt de arm al uit zichzelf en maakt een piepend geluid. Wat meer of minder wordt naarmate ik hem beweeg of verstel. Als ik de koppeling indruk maakt hij een schrappend/schurend geluid. Ook als ik hem ingedrukt houd. Ik ga dus maar een koppelingsset betellen en monteren en hopelijk is het dan opgelost. Ik ga voor een Valeo. Hopelijk is dat een goede set?

De onderwerpen die ik hier heb opgezocht bevatten geen afbeelding meer alleen het woord "afbeelding" :( Ik heb dus ook speling op de bus. Weet iemand of je deze gewoon los kunt bestellen bij een Peugeotdealer? Heeft iemand misschien een onderdelennummer van deze bus, zodat ik bij de dealer duidelijk kan maken welk onderdeel ik moet hebben? Het is misschien vragen naar de bekende weg. Maar als ik bij een dealer kom word ik al bijna meteen weg gekeken. Dat heb ik nergens anders, overigens :D

Alvast vriendelijk bedankt voor een antwoord.

Groet Mark
Ilfalco
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 09 mei 2018, 15:32

Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten