koppelings vork gebroken 504c 1973

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

koppelings vork gebroken 504c 1973

Berichtdoor eastender » 29 apr 2018, 11:46

Hallo,
probleem,als ik s,ochtends de auto start gaat hij normaal in zijn achteruit zonder gekraak of tandengeknars
na een uurtje rijden wil hij niet meer in zijn achteruit ,giert tegen de tandwielen, moet hem in zijn achteruit zetten en dan starten, ik denk hydraulisch defect ? vooruit is geen probleem
paar dagen geleden net voor het stoplicht met schakelen een harde mechanische knal en in een keer koppelingspedaaldruk weg
anwb erbij, blijkt er aan de koppelingsvork aan het uiteinde iets afgebroken. zie aan wielzijde van de vork 2 glimmende vlakjes waar iets is afgebroken,wat er op zat is er niet meer
vraag foto, tekening, wat hoort er te zitten,wat zit er op de vork richting werkcilinder, is zo,n koppelingsvork nog te bekomen?,waar ,wie , staat bij garage , mijn idee was andere vork doorslijpen en weer aanlassen , garage zegt vorken zijn van gietijzer ? hoop het niet want dan moet alles uit elkaar koppeling doet het normaal goed
als het niet anders kan , wil het de garage eigenlijk niet laten doen toch een aparte klus
hoor wel
Groet jan alkmaar
eastender
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 29 apr 2016, 16:42

Re: koppelings vork gebroken 504c 1973

Berichtdoor johnssons » 29 apr 2018, 19:45

... waarom plaats je je artikel niet bij 504....maar oké ..

Ik weet niet of je een 6 of 4 cilinder hebt ... maar bak moet eruit en nieuwe vork enz monteren ... gelijk even plaat, drukgroep en druklager checken ... en gelijk nieuwe werkcilinder plaatsen ..
Ik zou niet gaan lassen, bak er uit is geen ingewikkelde klus.

Bijvoorbeeld voor 4 cilinder ... http://www.serie04.com/fr/81764-504-emb ... ssence?p=4

Alles is wel te vinden bij de bekende shops ..

Nog wat info .. http://www.504.org/general_GB.htm ga naar techn info en dan naar onder scrollen en chapter 2 clutch openen

Succes John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: koppelings vork gebroken 504c 1973

Berichtdoor eastender » 13 mei 2018, 12:57

Dank je heb de gaffel besteld
staat alleen nog bij de garage, zo goed als klaar,lang geduurt ,nu krijgen ze hem niet ontlucht van onder af geen druk, nieuwe werkcilinder.
john.
eastender
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 29 apr 2016, 16:42

Re: koppelings vork gebroken 504c 1973

Berichtdoor johnssons » 14 mei 2018, 17:05

... ontluchtnippel op de werkcilinder opendraaien en de remvloeistof even door laten lopen, dan is het systeem bijna ontlucht ... met een bandenlichter de koppelvork iets in de cilinder trekken.. nippel open ...nippel dicht en weer lossen en op deze wijze het systeem ontluchten enz ... lukt iedere monteur .. wel remvloeistofreservoir gevuld houden ..

John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten