info spoorbreedte vergoten 205

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

info spoorbreedte vergoten 205

Berichtdoor sjonnie_777 » 26 jan 2018, 23:52

Hallo allemaal,

Zoals ik in het voorstel forum al had gezegd, ben ik bezig met het verzamelen van info hoe ik het onderstel aan kan passen.

Er zit een dimma kit op, en deze is een stuk breder dan een standaard 205. (hoeveel moet ik nog opmeten)
Een van de vorige eigenaren heeft dit ''opgelost'' met steekadaptor 4x108 naar 4x100 en Renault Dimma breedset velgen.
Nu wil ik het zo aanpassen dat er normaal velgen op kunnen met een normale ET waarde.
Ik wil dus echt het onderstel zelf verbreden,(en op kenteken laten zetten) maar hoe dat te doen is vind ik geen goed antwoord op.

Het idee is dan ook om de remmen gelijk te upgraden, heb nu trommels achter die ik graag naar schijven wil hebben.
En de voorremmen ook een stapje groter, ivm trackdays ed in de toekomst.

306 of 309 delen zouden passen, maar ik kan geen topics vinden waarin ik dit exact zie.
Voor zou ik graag voor langere draagarmen van 1 van deze modellen willen gebruiken icm aandrijfassen,
en achter las ik wel dat de complete achter as NIET past, maar wel de daagarmen weer.

Wie weet hier wel wat over, of heeft dit gedaan?

Ik hoor het graag!

Groet Sjoerd
sjonnie_777
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 31 maart 2017, 14:00

Re: info spoorbreedte vergoten 205

Berichtdoor A.B.203 » 27 jan 2018, 19:10

Denk dat het aanpassen van de spoorbreedte nog wel gaat lukken maar het ook op kenteken laten zetten zal zeker niet gemakkelijk worden.
De gemakkelijkste verbreding van de sporing is door wielen te monteren met een (iets) andere ET waarde. Er is ongetwijfeld wel wat te vinden wat past van Peugeot, Citroen oid.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: info spoorbreedte vergoten 205

Berichtdoor sjonnie_777 » 28 jan 2018, 13:24

Ik wil het graag goed hebben zowel voor het RDW en techniek zijde.

Voor het RDW als ik van de weg word gehaald door oom agent, en het geklooi bij de APK elke keer.

En qua techniek om dat spacers niet ten goede komen voor het stuurgedrag,
en ik ben er sowieso geen fan van spacers en wieladapters.
De geometrie van de ophanging klopt niet meer, dat is erg van belang, vooral bij de 205.

Er zal bij het RDW een weggedrag test aan te pas gaan komen, maar veel meer niet.
En het zal een paar honderd euro kosten, maar dat schrijft oom agent ook uit, en is het geklooi niet waard.

Dus vandaar de vraag :-)
sjonnie_777
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 31 maart 2017, 14:00

Re: info spoorbreedte vergoten 205

Berichtdoor EH Autoservice » 28 jan 2018, 14:24

"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: info spoorbreedte vergoten 205

Berichtdoor sjonnie_777 » 30 jan 2018, 22:40

Das is opzichte een gaaf setje. Dat is wel stijl aan de prijs.

Ik ben meer opzoek naar delen van de 306 of 309 die bolt-on passen, of met wat kleine aanpassingen.

Ik moet bijna 50mm breder gaan, en wil graag een goede wielgeometrie ivm het stuurgedrag.

Ik hou me nog steeds aanbevolen voor mede forumers die hier uitsluitsel kunnen geven of die dit gedaan hebben.
sjonnie_777
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 31 maart 2017, 14:00


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten