Peugeot 206cc 2.0 gebonk bij schakelen en slechtwegdek

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot 206cc 2.0 gebonk bij schakelen en slechtwegdek

Berichtdoor tompaok4 » 24 apr 2017, 13:18

Dag allen,

Allereerst wil ik mijzelf voorstellen. Mijn naam is Thomas en ik ben al 2 jaar trotse eigenaar van een Peugeot 206cc 2.0 Roland Garros.

Sinds een aantal maanden heb ik een probleem bij het schakelen en vlot optrekken uit stilstand. Wanneer ik "snel en vlug" schakel hoor ik een gebonk en zegt mijn gevoel dat er iets los zit en heen en weer beweegt. Dit gebeurd niet als ik de koppeling extra langzaam laat opkomen. Echter is dit niet fijn rijden en wil ik het probleem oplossen. Op slecht wegdek hoor ik ook geluid onder de auto in extreme vorm.

Ik ben meerdere malen naar een garage gegaan en die heeft een motorsteun vervangen. Probleem is echter niet opgelost. Ook is de hele ophanging bekeken en werd mij verteld dat er niets los of niet goed zit wat het geluid zou kunnen veroorzaken. Een goede vriend van mij klust in zijn vrije tijd aan auto's en heeft mij enige tijd geleden verteld dat de bak wellicht los zit wat bij schakelen en oneven wegdek dit geluid zou kunnen veroorzaken. Het geluid is te vergelijken met een bonk, alsof er een gedeelte tegen een ander gedeelte op "bonkt" tijdens het schakelen of snel optrekken.

Heeft iemand enige ervaring met dit probleem of zou iemand mij kunnen vertellen welk onderdeel bij de 206 cc zorgt voor de schokopvang van de bak. Volgens mij is het een soort van motorsteun wat bevestigt zit tussen motor en bak maar ik kan ook compleet verkeerd zitten.

Alvast vriendelijke bedankt!
tompaok4
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 24 apr 2017, 13:01

Re: Peugeot 206cc 2.0 gebonk bij schakelen en slechtwegdek

Berichtdoor Keezx » 26 apr 2017, 14:58

Tussen motor en bak zit niks, die zitten stevig aan elkaar gebout.
Wel heeft vrijwel elke dwarsgeplaatste motor een kantelsteun, zit meestal tussen versnellingsbak en subframe.
Meestal een rubber bus met pijpje erin in een stalen of alu frame, deze dingen geven zelden problemen, tenzij bij astronomische kilometerstanden.
Kosten zowat niks.
https://www.google.nl/search?q=Motorste ... _MqR9vzdzM:
Keezx
 
Berichten: 367
Geregistreerd: 04 feb 2012, 22:04


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten