Ratelend geluid

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Ratelend geluid

Berichtdoor Marcel1977 » 29 jan 2017, 15:24

Hallo allemaal,

Vorige week heeft mijn vriendin een mooie 207 gekocht , een 1.6 Vti premium, donkergroen met heerlijke opties en hij rijdt heerlijk.

Helaas geen garantie bijgekocht en nu na enkele dagen valt me een rateltje op , lijkt linksvoor bij het blok te komen (138 dkm gelopen) . Als ik de koppeling intrap is het weg en vooral hoorbaar bij lagere snelheden. De ene dag meer hoorbaar dan de andere dag . Bij zware belasting ook meer aanwezig dan bij lichte belasting. Ik hoop een aandrijfas maar vrees een versnellings bak lager. Iemand hier ervaring mee en wat zoiets moet kosten als het de versnellingsbak lager betreft ?
Zo een 10 duizend km geleden is volgens het boekje de distributie ketting al vervangen.

Heb zelf ook een 207 Hdif gereden als leasewagen wat jaren geleden en daar werd wat minder rustig mee gereden en daarmee 0 problemen gehad. Dus ik voelde me wel gelijk weer thuis in deze van mijn vriendin maar vind het jammer dat we al gelijk hier tegenaan lopen. We laten dit gelijk maken en hopen er dan wat jaren van te kunnen genieten.

Wel lekker hoor die 120 pk, heerlijk blok , dat deze olie verbruikt is me wel bekend maar ik hoop dat iemand iets zinnigs kan zeggen over deze rare ratel / tikkend geluid.

Alvast bedankt Marcel
Marcel1977
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 29 jan 2017, 14:56

Re: Ratelend geluid

Berichtdoor A.B.203 » 30 jan 2017, 18:49

lager van de drukgroep ??
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: Ratelend geluid

Berichtdoor Marcel1977 » 02 feb 2017, 07:08

Hoi AB203,

Ik hoop het niet want dat zal een duur geintje zijn :(
Als ik stil sta met draaiende motor en de koppeling intrap hoor je niks.
Alleen bij rijden , dus ik hoop nog steeds op een aandrijfarts.

Volgende week langs mijn vaste garage dan hoop ik het te weten.
Bedankt voor je reactie iiig..... :D
Marcel1977
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 29 jan 2017, 14:56


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten