Welke olie en hoe bijvullen aandrijving ? (207 1.4 2006)

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Welke olie en hoe bijvullen aandrijving ? (207 1.4 2006)

Berichtdoor Mauske » 25 maart 2016, 17:49

Hallo,

Ik ben Maurice, heb een Peugeot 207 1.4 uit 2006 en ben daar eigenlijk wel erg tevreden mee. Daarnaast rij ik ook nog een Mazda MX-5, maar daar hebben we weer een ander forum voor.. :)

Ik heb een probleempje waar ik niet uit kom en ik hoop dat ik hier het antwoord mag krijgen op mijn vraag.

ik heb afgelopen week mijn fuseekogel vervangen bij de 207.
Deze had nogal wat speling, en moest dus echt gebeuren.

Ik heb de boel losgemaakt om de kogel te vervangen, wat dus netjes gelukt is. Maar tijdens mijn werkzaamheden is de aandrijfas losgegaan bij het blok, en daar is dus olie uitgekomen.
Alles netjes terug gemonteerd, en de auto zit weer helemaal in mekaar zoals het hoort.
Alleen wil ik de gelekte olie nu bijvullen.. maar ik kan niet vinden hoe en waar ik dat kan doen.

De olie is uit het gat gelekt waar de aandrijfas in hoort. Nu weet ik bij mijn MX5 dat de aandrijfassen in het differentieel zitten. (achterwiel aandrijving) en daar zit een vulplug op het differentieel.
Bij mijn peug is er dus olie uitgekomen, maar ik kan niet vinden waar ik het bij moet vullen.. En met welke olie. Ik ben al 2 dagen aan het zoeken op internet, maar kan het nergens vinden.

Wie kan me verder op weg helpen met de antwoord op mijn vraag ?

mvgr Maurice
Mauske
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 25 maart 2016, 17:41

Re: Welke olie en hoe bijvullen aandrijving ? (207 1.4 2006)

Berichtdoor jerilo » 25 maart 2016, 20:22

Olie 75W80 http://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/product/335/gearlube-rpc-75w-80w/28/

Aan de zijkant in je linker wielkuip zit het deksel van de 5e versnelling daar zou een vulplug kunnen zitten, niet altijd meer helaas.
Wij doen het veelal via de schakelaar van de achteruitrij lampen. Deze zit gemonteerd onder het luchtfilter bovenop de versnellingsbak kun je makkelijker bij.

Een tip, tap alle olie (onderaan zit een aftapplug) af en doe er lekker verse olie in. De inhoud is 1.8 liter.

Succes.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Welke olie en hoe bijvullen aandrijving ? (207 1.4 2006)

Berichtdoor Mauske » 25 maart 2016, 20:59

Dank je voor je antwoord..

Niet toevallig een foto van die schakelaar liggen ?
Ben niet heel bekend met het motorblok van de 207 1.4.
die schakelaar moet ik eruit halen ? en in dat gat vullen ?
Mauske
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 25 maart 2016, 17:41

Re: Welke olie en hoe bijvullen aandrijving ? (207 1.4 2006)

Berichtdoor jerilo » 25 maart 2016, 21:35

Tussen de motor en accu naar beneden kijken dan zie je een grijze stekker zitten dit is de schakelaar.
Deze eruit halen en met een trechter de versnellingsbak rustig vullen met de juiste hoeveelheid olie.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Welke olie en hoe bijvullen aandrijving ? (207 1.4 2006)

Berichtdoor Mauske » 25 maart 2016, 23:49

Top, thanks..
Mauske
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 25 maart 2016, 17:41

Re: Welke olie en hoe bijvullen aandrijving ? (207 1.4 2006)

Berichtdoor Mauske » 26 maart 2016, 20:57

Luchtfilter eruit gehaald. En idd, sensor gevonden... Stekkertje is echt pielen want ik kreeg het echt niet los..
Lijkt Alsof er een palletje mist wat ik moet indrukken.
Maar rechts naast de sensor zit een plastik doppie.. En ja hoor, doppie eraf en dan ruik je de olie al.. Daar kan je dus bijvullen.

Alles is nu weer in orde en we kunnen de weg weer op..
Mauske
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 25 maart 2016, 17:41


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten