Stuurbekrachtiging Peugeot 205

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Stuurbekrachtiging Peugeot 205

Berichtdoor MultiSPG » 27 jan 2016, 01:09

Hoi allemaal,

ik ben nieuw hier op het forum. Zelf geen Peugeot rijder, maar mijn vriendin rijd in een Peugeot 205 1.4 Generation uit 1998.
Aan mij de eer om dit fijne wagentje goed rijdend te houden.

Pas geleden de wagen helemaal nagekeken en alles ziet er nog goed uit. Zeker als ik weer groot onderhoud heb uitgevoerd
(koelvloeistof vervangen, olie(filter) vervangen, kleppendeksel, distririem, v-snaar, waterpomp). Motorruimte is verder
al schoongemaakt en alle slangen en uitlaatsysteem zijn nog goed. Remmen vorig jaar helemaal gedaan. Al met al
nog een hele goede wagen.

Ik wil graag voor mijn vriendin stuurbekrachtiging inbouwen, dit maakt het voor haar makkelijker om nog
vele jaren rond te blijven rijden.

Heb al rondgesnuffeld en ben erachter dat ik de electrische stuurpomp van bv. een Saxo of 106 kan gebruikden.
Kan iemand mij vertellen of het bekrachtigde stuurhuis van een Saxo of 106 ook gaat werken, of moet het echt
een stuurhuis zijn uit een 205 GTI of automaat??

Moet de stuurpomp buiten de aansluiting op de + pool met een zekering ertussen nog ergens op een electrisch
systeem aangesloten worden? Weet iemand of ik de stuurstang dien aan te passen?

Bedankt voor de tips alvast. Mocht er iemand nog een stuurhuis hebben liggen wat compatibel is houd ik me aanbevolen.

Groeten Sjoerd
MultiSPG
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 27 jan 2016, 00:59

Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten