piepende remmen 607

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

piepende remmen 607

Berichtdoor gvdaa » 16 aug 2015, 21:44

Ik heb een 607 V6 met piepende voorremmen. Het is een probleem waar de auto al lange tijd mee kampt, andere kwaliteit remblokken helpt niet. Volgens de uitdraai van de onderhoudshistorie is het probleem niet op te lossen! Er zitten Brembo klauwen op. Zijn die notoir ondeugdelijk? Iemand de gouden tip?

Dank
gvdaa
 
Berichten: 150
Geregistreerd: 24 sep 2006, 16:37

Re: piepende remmen 607

Berichtdoor EH Autoservice » 17 aug 2015, 00:10

Die "gouden tip" zoek ik ook al 15 jaar , zo lang rij ik ongeveer rond met Brembo klauwen op diverse Peugeot's :mrgreen:

Vergeet het , wen er maar aan , niets helpt .

Wil je er toch echt van af ?
Brembo's er af en ombouwen naar een ander remsysteem , zoals Girling , evt. de 330 mm (!) versie van de Phase 2 .

Je hebt het over "ondeugdelijk" , die term past niet bij Brembo , er is niets beters op deze wereld :wink:

Oh ja , nog een oplossing :
Met Nieuwe , 100% nieuwe remklauwen , ben je er ook voor vele jaren vanaf ..........
Jawel , komt uit de praktijk , want ik heb eens een nieuwe set op een 405 gemonteerd , en die piepen NIET :mrgreen:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: piepende remmen 607

Berichtdoor gvdaa » 17 aug 2015, 08:57

Ik vreesde al zoiets. Passen andere remklauwen makkelijk, bijvoorbeeld van andere types 607? Of moet je dan de hele voorpoot vervangen?
gvdaa
 
Berichten: 150
Geregistreerd: 24 sep 2006, 16:37

Re: piepende remmen 607

Berichtdoor EH Autoservice » 17 aug 2015, 12:09

Het is allemaal heel erg simpel , een remconversie , past gewoon simpel 1 op 1 :wink:

Zo reed ik 10 jaar geleden al met 607 Brembo remsysteem op mijn 605 :mrgreen:

En op mijn 106 zit een Brembo remsysteem van een 406 Coupe , wat ook weer simpel 1 op 1 uitwisselbaar is .

Mocht je tot een remconversie besluiten , ik heb nog wel interesse in je huidige Brembo remklauwen :idea:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: piepende remmen 607

Berichtdoor gvdaa » 17 aug 2015, 12:30

Goed nieuws! Ik beb nog een oude 605 staan. Die remklauwen passen dus?
gvdaa
 
Berichten: 150
Geregistreerd: 24 sep 2006, 16:37

Re: piepende remmen 607

Berichtdoor EH Autoservice » 17 aug 2015, 13:25

Mits je schijven mee over bouwt : ja .

Maar wellicht is dat remsysteem wel wat onder bemeten voor een 607 V6 , er was een reden dat ik de Brembo setup destijds onder de 605 gemonteerd heb :roll: :wink:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: piepende remmen 607

Berichtdoor gvdaa » 17 aug 2015, 13:30

Je houdt van heel hard rijden? Volgens mij is 607 niet veel zwaarder dan 605. En die Brembo klauwen zitten toch alleen op de V6? Niet op andere modellen?

Ik zal aan je denken aks ik ze overzet
gvdaa
 
Berichten: 150
Geregistreerd: 24 sep 2006, 16:37

Re: piepende remmen 607

Berichtdoor EH Autoservice » 17 aug 2015, 21:29

Wat is "hard" :mrgreen:

Ik vind ruim 300 best leuk , daarvoor heb ik dan ook een 2 wieler 8)
De 607 stopt bij 245 km/h , meer heb ik er niet uit kunnen krijgen :wink:

Maar , ik hecht een GROOT belang aan remmen , remmen is nog meer mijn sport dan snelheid maken / houden :roll: :wink:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: piepende remmen 607

Berichtdoor 404noir » 03 sep 2015, 17:06

is het misschien een optie om van die anti-squeel matjes (pads?) achter op de blokken te plakken?
Afbeelding
Dat spul is los te koop.

Verder is het natuurlijk ook belangrijk dat:
- eventuele anti-tril shims, veren of klemmetjes die origineel op de klauw horen te zitten ook echt nog aanwezig zijn.
- tussen de remzuiger en de anti-tril shim en tussen anti-trilshim en remblok een dun laagje kopervet zit.
- bij 1-zuiger remklauw de geleide pennen schoon zijn zodat het volgende deel van de klauw makkelijk kan glijden over die pennen.
- alle contactpunten waar de remblokken de klauw raken, dat die punten corrosie vrij zijn en voorzien zijn van een dun likje kopervet. Op die manier kunnen de blokken vrij bewegen in de klauw.

een andere vaak toegepaste methode is door de leading edge (= de rand van de remblok waar de schijf tijdens het normaal draaien onder de remblok verdwijnt) af te schuinen met een vijl.
Dit voorkomt dat de remblokken gaan happen op de schijf, dat happen gaat dan over in piepen/trillen.
Afbeelding
Hier een sport remblok waar het frictie materiaal al door de fabrikant is afgeschuind aan de randen.
De centrale groef in de remblok is om stof, gassen en eventueel water af te voeren die vrij komen tijdens het remmen. Als de standaard remblokken dit soort groeven niet hebben zou je eens kunnen proberen om deze zelf in de blokken te maken met een grote ijzerzaag. Natuurlijk niet de stalen grondplaat doorzagen! ;-) Ik heb dit zelf wel eens gedaan bij een BMW met 4-zuiger ATE klauwen. Het werkt.
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30

Re: piepende remmen 607

Berichtdoor EH Autoservice » 03 sep 2015, 18:42

Geloof mij , het werkt in het geval van de Brembo klauwen allemaal NIET :P :mrgreen:

Heb er zelfs RVS platen achter gezet , anti squeal folie , alle soorten remblokken , met afgeschuinde rand , enz. enz. enz.

En `kopervet` :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

VERBODEN :!: :!: :!: :!: :!:

Alleen keramisch vet bij ABS , wat elke 607 heeft :wink:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: piepende remmen 607

Berichtdoor 404noir » 28 sep 2015, 14:03

EH Autoservice schreef:
En `kopervet` :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

VERBODEN :!: :!: :!: :!: :!:


Dat is nieuw voor mij. Is er een speciale technische reden voor??
Ik heb het altijd toegepast op mijn Volvo's, Saab 9-3, bmw e46 en die hadden ook ABS. Nooit last mee gehad...
Ook geen gepiep trouwens

Ik gebruik trouwens wel altijd dat keramische vet op de geleide pinnen. Voor zover ik me kan herinneren is het vrij duur spul. Dus ben ik er zuinig mee.
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30

Re: piepende remmen 607

Berichtdoor EH Autoservice » 28 sep 2015, 21:17

Google maar even , het is nogal een verhandeling , kopervet en ABS .

Piepen van de remmen is voorbestemd voor Brembo OEM remklauwen .
Peugeot heeft dat , maar ook b.v. Alfa Romeo en nog een paar andere merken , als het af fabriek is gaat het piepen , als het aftermarket is van Brembo nergens last van :?
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron