Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
vince206xs1.6 schreef:Hallo iedereen
ik rij nu ruim een jaar in een 206 en vind het een prima karretje, op een ding na.
Dit ding draait veel te veel toeren, 3500 als je 120 gaat. Dit is echt nergens voor nodig aangezien het een 1.6 is.
Er is dus vermogen genoeg om een hoge snelheid met minder toeren aan te kunnen.
Nu vraag ik me af of er een manier is om het toerental te verlagen met een andere eindoverbrenging bijvoorbeeld.
Zijn er langere eindoverbrengingen beschikbaar en/of kan ik er een uit een willekeurige andere auto gebruiken?
Keezx schreef:vince206xs1.6 schreef:Hallo iedereen
ik rij nu ruim een jaar in een 206 en vind het een prima karretje, op een ding na.
Dit ding draait veel te veel toeren, 3500 als je 120 gaat. Dit is echt nergens voor nodig aangezien het een 1.6 is.
Er is dus vermogen genoeg om een hoge snelheid met minder toeren aan te kunnen.
Nu vraag ik me af of er een manier is om het toerental te verlagen met een andere eindoverbrenging bijvoorbeeld.
Zijn er langere eindoverbrengingen beschikbaar en/of kan ik er een uit een willekeurige andere auto gebruiken?
Klassieker.
Waarom denkt iemand zonder technische kennis dat hij uit de losse pols het huiswerk van een autofabrikant beter kan?
vince206xs1.6 schreef:Keezx schreef:vince206xs1.6 schreef:Hallo iedereen
ik rij nu ruim een jaar in een 206 en vind het een prima karretje, op een ding na.
Dit ding draait veel te veel toeren, 3500 als je 120 gaat. Dit is echt nergens voor nodig aangezien het een 1.6 is.
Er is dus vermogen genoeg om een hoge snelheid met minder toeren aan te kunnen.
Nu vraag ik me af of er een manier is om het toerental te verlagen met een andere eindoverbrenging bijvoorbeeld.
Zijn er langere eindoverbrengingen beschikbaar en/of kan ik er een uit een willekeurige andere auto gebruiken?
Klassieker.
Waarom denkt iemand zonder technische kennis dat hij uit de losse pols het huiswerk van een autofabrikant beter kan?
De auto is geschakeld voor topsnelheid, aangezien deze in zijn 5 wordt behaald. Nu rijd ik nooit 200 en dus heb ik deze schakeling niet nodig. Ik wil de 5 iets langer hebben zodat de topsnelheid ongeveer 170/180 wordt, harder rijden dan dit doe ik toch nooit. Scheelt een hoop herrie op de snelweg en rijdt ie tenminste zuiniger dan 1 op 14.
EH Autoservice schreef:Wat is er bij een MA bak dan "moeilijker" dan bij een BE bak
Bij beiden heb ik in 10 minuten de set tandwielen 5e versnelling er naast liggen
Ben zelf regelmatig met versnellingsbakken bezig , inclusief overbrengverhoudingen aanpassen , met PERFECT resultaat
Ik vindt het ook erg kort door de bocht om te zeggen dat de fabrikant het het beste weet , dat is natuurlijk onzin
Het is altijd een compromis , en overal valt VEEL te verbeteren , voor een specifieke toepassing
Keezx schreef:Dat gaat dan altijd ten koste van iets anders waardoor het eindresultaat toch tegenvalt, hoezo perfect met hoofdletters.
Maarrre, bied je aan bij de topicstarter zou ik zeggen....
vince206xs1.6 schreef:
Ja precies, is alleen de verkeerde compromis naar mijn mening. Was eeerst en pick-up gewend die 2000 toeren draaide bij 130 kph, is natuurlijk niet met een peus te vergelijken. Ik wil het liefst de eindoverbrenging wat langer hebben zodat alle versnellingen iets langer zijn en dus nog op elkaar aansluiten. Maar misschien is dit veel moeilijker en duurder dan alleen de 5 aanpassen. Ik heb namelijk weinig verstand van hoe die bakken in elkaar zitten.
305 friesland schreef:en .
Zelf vind ik ook dat ze veel toeren draaien onze 206cc met genoeg vermogen ook ,.
Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten