Uitbouwen kachelbedieningspaneel en instrumentenbord 504

Plaatwerk, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Uitbouwen kachelbedieningspaneel en instrumentenbord 504

Berichtdoor Ritmeester » 10 sep 2018, 16:19

Vandaag wilde ik aan de slag met mijn 504. De lampjes van het kachelpaneel doen het nauwelijks en ik wil ook de sigarettenaansteker (of beter gezegd de aansluiting daarvan) vervangen. Dat levert me toch problemen op. Ik heb wat bouten los gehaald, maar zonder resultaat. Je moet dat vast op een bepaalde manier doen, maar ik weet niet hoe. Ik heb een Haynes-handleiding en ik heb daar bijzonder goede ervaringen mee bij hun handleidingen van andere auto's, maar hier staat er helemaal niets over in.
Ik ben op internet gaan speuren - ook natuurlijk op dit forum - maar kan niets vinden.

Wie helpt me aan een goede beschrijving?

Hetzelfde geldt voor de uitbouw van het instrumentarium. Ik heb een nieuwe (ja, nieuw, nos) klok die de oude, natuurlijk niet meer werkende, moet vervangen. En ook hier mogen wel wat 41 jaar oude lampjes vervangen worden. Maar ik heb geen idee hoe ik moet beginnen. Het lijkt me zinloos in het wilde weg wat bouten en moeren los te maken.
Ritmeester
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 27 aug 2018, 12:06
Woonplaats: Odijk

Re: Uitbouwen kachelbedieningspaneel en instrumentenbord 504

Berichtdoor johnssons » 05 okt 2018, 21:20

Ja ..... ik zou zeggen plaats je vraag gewoon bij 504 ... dan krijg je vast tips enz ..
Loshalen kachel bediening is toch gewoon schroeven losdraaien zodat het bedieningspaneel iets kan zakken, het gaat om het lampje, dus niet echt lastig ..... alleen niet aan gaan trekken dan breken de nylonverbingen van klepbediening ...

Even de massa (-) van de accu losnemen voor je gaat sleutelen, gewoon voor de zekerheid.
Instrumentenbord zit met twee parkers vastgeschroefd, even ondersteboven onder het dashboard hangen en je ziet ze zitten ... losdraaien en opvangen, km.kabel losdraaien en de stekkers losschuiven ... toch ook een kwestie van doen en rustig werken ..
Misschien verrassend, monteren gaat andersom ....

De eerste keer mogelijk wat zoeken, maar gaat zeker lukken..

Succes John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar Carrosserie en interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten