Advies voorschermen gevraagd

Plaatwerk, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Advies voorschermen gevraagd

Berichtdoor Martijn » 28 mei 2016, 21:43

Binnenkort krijgen mijn 305 GTX en mijn 604 STI nieuwe voorschermen. Deze staan nu nog in de zwarte fabriekslak/primer maar ik wil graag de verstevigingsprofielen en de Houders van de knipper/stadslichten beter beschermen tegen roest. Ze zitten vast met een paar puntlassen, maar maken een soort V vormige naad waar ze op het scherm aansluiten. Dat komt uiteindelijk condens en modder in nestelt met roest als gevolg.

Nou dacht ik erover om die naad vol te laten lopen met RX5. Is dun en door capillaire werking komt het overal tussen. Maar op de verpakking dat de ondergrond aangeroest moet zijn wil het werken. Heeft hier geen zin dus. Maar wat dan? Ik dacht eraan om een laag strijkkit aan te brengen en daarmee die v vormige naad te vullen. Ik laat ze toch spuiten (binnen en buitenkant) dus daar zie je weinig van.

Wat zouden jullie doen?
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: Advies voorschermen gevraagd

Berichtdoor 403diesel » 28 mei 2016, 22:44

Heb je er er een foto van?

Als ik het zo lees; rx5 kan maar moet goed uitgedroogd zijn wil het overspuitbaar zijn en dit kan ook niet met elke laksoort. Als dealer van RX producten wil ik hier nog eens wat peoefjes mee doen omdat de importeur hier ook niet veel info over heeft. Als deze delen daarna afgeschermd worden door bijvoorbeeld een spatplaat of het binnenscherm zou ik eerst RX, dan spuiten (even proefje doen voor de hechting van de lak op de RX) en daarna inspuiten met ML. Ik gebruik de combinatie RX5 en ML veel voor holle ruimten.
De 305 heeft waarschijnlijk al een kunststof binnenkuip?? Indien niet en je wilt de binnenkant in de kleur dan zou je het beste eerst een overspuitbare anti-steenslag coating kunnen aanbrengen aan de binnenkanten van de schermen. Ik heb het nu over de delen die niet afgeschermd zijn en met het spatwater van de wielen te maken krijgen. Je kunt ook anti-steenslag coating op kleur krijgen (niet voor consumenten volgens mij) of de binnenkanten in een paar lagen RX10. rX 10 is verkrijgbaar op bestelling in elke RAL kleur dus zal niet 100% matchen.
Ik heb de binnenkant van de cabine van mijn pickup met de meest passende ral kleur gedaan en je ziet zo niet echt verschil met de buitenkant.
Nadeel; RAL is heel beperkt met metallics
Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel


Keer terug naar Carrosserie en interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten