Griselle rijdt als een droom en dat is eigenlijk nog onverminderd het geval.
Onlangs voelde ik dat -met name bij lage toeren- ze soms even 'hapert' (alsof ze 'een klap mist'), maar daarna rijdt ze weer superbe... Zeker in de hoge toeren (bijvoorbeeld bij 110-120 km/uur).
Ook als ik even gas loslaat en ik geef daarna weer gas bij, lijkt ze zich geregeld (niet altijd) even 'te verslikken' om daarna gewoon lekker op te pakken en goed te rijden...
Het lijkt daarbij overigens niet uit te maken of ik op gas of benzine rijd.
Ik heb alles even optisch gecontroleerd: vloeistoffen zijn oké, laadstroom is goed, bougie-kabels zitten goed...
Er kwamen 2 dingen in mij op: de bougies of de verdeler(kap).
Toen ik de verdelerkap loshaalde, constateerde ik dat van de 4 contactpuntjes in de kap er eentje best aardig beschadigd is. Het zijn van die nokjes waar een koperen contactpunt inzit en uit een van die nokjes is een stukje geslagen/gebroken en voelt ruw. Het lijkt erop dat de rotor dat stukje eruit geslagen heeft. Het stukje was verder nergens te bekennen. De rotor lijkt verder onbeschadigd...
De bougies heb ik (nog) niet uitgehad.
Het líjkt aan de verdelerkap te liggen.
Duiden de klachten die ik heb inderdaad op een defecte verdelerkap?
Zou het nog wat anders kunnen zijn?
Komt iemand deze klachten bekend voor en wat was 't?
p.s. Griselle is overigens een 404 Berline uit 1962....