Onregelmatig toerental 205 gti

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Onregelmatig toerental 205 gti

Berichtdoor Bas205Gti » 22 aug 2006, 17:50

Hallo,

mijn 205gti 1.9 blijft als hij koud is lang op de 1500toeren hangen en gaat er na een lang stuk te rijden pas vanaf. Daarna als hij stationair loopt schommelt het toerental heel erg.
Kan dit misschien door het K&N luchtfilter komen dat erop zit? Of zijn er andere dingen die misschien mis kunnen zijn?

Heeft iemand een idee?

Groeten van Bas
Avatar gebruiker
Bas205Gti
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 21 aug 2006, 20:43

Berichtdoor 403B-1963 » 22 aug 2006, 23:00

Hallo Bas,

Ik ben geen kenner van een 205 maar ik heb zelf o.a. een 305. Lijkt me zo dat er deels dezelfde techniek in zit ( vanwege leeftijd enz.).

Ik denk dat het hoge toerental komt omdat hij lang op de automatische choke blijft staan. Deze wordt bij mij door een was gevuld thermostaatje gestuurd. Vermoedelijk wordt dit elementje niet snel genoeg warm of staat te strak afgesteld wat het onregelmatige toerental bij warme motor misschien verklaart. Dus zorg dat het thermo elementje beter warm wordt. Slangen doorspoelen ? Zit het afdekplaatje (voorkomt dat er rechtstreeks koude lucht op valt) nog over het elementje ? Alles rondom het mechaniekje zuiver maken en licht smeren .

Dit heeft bij mij vaak gewerkt, maar e.e.a. kwam toch regelmatig weer terug.

Misschien elementje zelf wel kaduuk ?

Groeten Bevaros
Trotse bezitter van een 403B8 uit 1963, een 403 Familiale uit 1962.
Tevens een 406 2.0 voor dagelijks gebruik. Lid van de APH.
Avatar gebruiker
403B-1963
 
Berichten: 848
Geregistreerd: 11 feb 2006, 11:22
Woonplaats: Wamel

Berichtdoor knutsul » 23 aug 2006, 07:20

het kan je stationaire regelklep zijn, dit is een klep/schuif die je stationaire toerental moet regelen, als deze vervuild is schuift ie moeilijk waardoor de reaktie eigenlijk heel traag van word, deze luchtschuif is een buisje van ongeveer 3 cm doorsnee en 12 cm lang met een 2 polige stekker eraan en 2 slangen eraan, de ene slang gaat naar je luchtfilter de andere naar je inlaatspruitstuk. reinigen met bv remmenreiniger daarna bij warme moter nog een 10 minuten je accu pool los leggen zodat de computer weer in basisstand komt.
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 65 gasten