Lekke koppakking: hoe meten?

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Lekke koppakking: hoe meten?

Berichtdoor forosix » 31 jul 2006, 21:20

Kan iemand mij vertellen of het klopt dat je niet kan meten of een diesel koelvloeistof kwijtraakt door een lekkende koppakking?

Ik heb een 406 STDT die koelvloeistof kwijtraakte. Omdat ik het druk heb, heb ik hem naar de garage gebracht. Die heeft de radiator vervangen. Helaas was dat niet de enige oorzaak, want een paar dagen later stond ik met een weggeblazen koppakking langs de weg. Daar baal ik flink van want ik heb de garage gevraagd of zij wel goed hebben nagegaan of de lekkende radiatorde enige oorzaak was van het verlies. Zij vertelden mij dat dit niet te meten was. Klopt dit?
forosix
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 25 mei 2006, 22:36
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Mark » 31 jul 2006, 22:31

Dat lijkt me een lulverhaal. Bij elke auto moet de vakman een lek in het koelsysteem kunnen opsporen, eventueel door het systeem af te persen (dwz onder druk zetten en kijken waar het lek zit). Met diesel of benzine heeft dat m.i. niks te maken. Een lekken kop waarbij de vloeistof in het blok lekt is lastig te vinden, maar dat zie je weer vrij snel aan de conditie van de motorolie (bekende mayonaiseverhaal).
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 63 gasten

cron