Spanrol Peugeot 405 1.6 8V

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Spanrol Peugeot 405 1.6 8V

Berichtdoor Paul School » 25 jun 2006, 13:55

Hallo mensen.

Even een vraagje voor de technische mensen onder ons: De spanrol van een Peugeot 405 1.6. Welk gereedschap heb ik nodig om deze spanrol los te halen en ik neem aan linksom losdraaien?

Mischien een domme vraag maar aangezien ik de spanrol niet los krijg....


Met vriendelijke Groeten Paul School.
PEUGEOTIC
Paul School
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 27 jun 2005, 20:37
Woonplaats: Groeningen

Berichtdoor Paul School » 25 jun 2006, 19:39

Ik heb inmiddels begrepen dat de spanrol normaal vast hoort te zitten met een boutje 13. Die van mij zit (behoorlijk) vast met een inbus. Kheb heel wat bouten losgekregen maar deze... Van een spanrol n.b.???!
PEUGEOTIC
Paul School
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 27 jun 2005, 20:37
Woonplaats: Groeningen

spanrol 405 1.6 8v

Berichtdoor 205GTi 1.9 kat » 05 aug 2006, 20:03

Paul,

De spanrol moet inderdaar gewoon linksom los. Het is mij bekend dat de inbusbout moeilijk te lossen is. Voor je het weet draai je hem rond. Soms heeft de fabrikant hem ook nog met loctite vastgezet, dan draait ie het hele eind zwaar. Als de inbus rond is kun je hem los kappen met een hamer en een beitel. De de bout kun je dan weggooien en vervangen door een exemplaar met een zeskantkop. let op gebruik dan wel minimaal 8.8 staal. (staat op de kop) .
Beter spijt hebben van wat je wel hebt gedaan dan van wat je niet gedaan hebt .
205GTi 1.9 kat
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 05 aug 2006, 19:42
Woonplaats: Retranchement

Berichtdoor Paul School » 06 aug 2006, 17:39

Bedankt voor je reactie. ik heb de inbus inderdaad met ee hamer en beitel los moeten halen. ik heb deze bout nu ook vervangen voor een zeskant. veel makkelijker.

Gr. Paul
PEUGEOTIC
Paul School
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 27 jun 2005, 20:37
Woonplaats: Groeningen


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 83 gasten