startproblemen 404

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

startproblemen 404

Berichtdoor deVreugd » 27 jun 2004, 00:28

Help! Mijn 404 wil niet meer starten! Het is begonnen met een startmotor die met de motor meegedraaid had en dus geheel verwoest was. Vervolgens heb ik een andere startmotor op de kop getikt en die picobello laten reviseren. Gisteren hebben we die erin gezet, maar nu start 'ie nog steeds niet! Zelfs aanduwen/trekken ging niet meer. Heeft iemand nog een geniale inval die me verder kan helpen?
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor 404 » 27 jun 2004, 08:46

Hij slaat dus niet aan, als ik het goed begrijp? De startmotor doet het wel? Als hij niet start, kun je het volgende proberen:
-kijken of hij wel benzine krijgt, even de benzineslang er af halen en de motor starten.
-Kijken of hij vonkt, een bougiekabel loshalen en ongeveer 1 cm van het motorblok houden terwijl iemand anders de motor start. De bougiekabel met handschoenen aan vastpakken.
Probeer eerst dit eens.
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor deVreugd » 04 jul 2004, 23:21

Opnieuw bedankt voor de tips. We (mijn "mecanicien" en ik) zaten zelf inderdaad ook al aan deze zaken te denken, maar op het moment hebben we eigenlijk te weinig tijd om er zelf mee bezig te zijn, allebei druk op het werk en hij heeft bovendien net een huis gekocht. Dus ik heb mijn slee maar naar de Peugeot-garage gebracht. En daar staat 'ie nu in de regen (kan er niet van slapen!) We zien wel!
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Maarten Deen » 05 jul 2004, 09:54

Omdat je zegt dat aanslepen niet werkt is het probleem dat je nu hebt niet direct aan de startmotor gerelateerd. Ik zou denken dat je een aantal kabels niet goed hebt aangesloten waardoor de spanning voor de ontsteking via de dynamo en bobine onderbroken is.

deVreugd schreef:En daar staat 'ie nu in de regen (kan er niet van slapen!)
Dat is het eerste wat ik zeg als ik mijn Peugeot bij een garage neerzet: 's avonds a.u.b. binnenzetten. Niet alleen vanwege de regen, maar mijn (cabrio) is niet verzekerd als hij 's nachts niet bewaakt of afgesloten gestald is.
En reken er maar op dat ik dat controleer :shock: Ik heb ook mijn vader een keer een flinke veeg uit de pan gegeven omdat hij mijn auto in de stromende regen buiten liet staan (en ik heb nog altijd zoveel achting voor mijn vader dat ik dit niet makkelijk vond).
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Berichtdoor Bert » 03 sep 2004, 22:35

de aanzuigslang van de benzinepomp wil wel eens gescheurd zijn op het punt waar de benzineleiding ophoud, of droogscheurtjes in die slang. was destijds een veelvoorkomende oorzaak bij een 404 die niet wilde aanslaan
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor deVreugd » 04 sep 2004, 18:57

Goed om te weten, maar in ieder geval ligt daar het probleem niet. Wel was de bedrading niet in orde waardoor hij gewoon geen contact maakte. Overigens bleek ook de starterkrans niet in orde, waardoor de bendix van mijn net gereviseerde startmotor weer naar z'n grootje ging. Maar inmiddels zijn alle onderdelen besteld en geleverd en hopelijk komende week geinstalleerd...
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Hans » 04 sep 2004, 19:10

Ik heb ooit na het tanken gehad dat hij niet meer wilde aanslaan,en na alles geprobeerd te hebben(uur later) helaas de ANWB laten komen(stond in valkenburg)die ontdekte dat de vlotter bleef hangen, was 2 minuten werk.
was 180 euro kwijt maar ja,ben nu wel lid dus.
ik vertelde de goede man dat ik normaal met een nieuwe 307 rijdt en nu met zo,n oud ding kwam stil te staan.Gelukkig vertelde de man dat hij mij waarschijnlijk niet had kunnen helpen als ik met de 307 was komen te staan,met al die computers tegenwoordig,mijn slechte zin en de bijna haat tegen oldtimers was direct weer voorbij en hebben de reis naar Nijmegen weer fluitend afgelegd.
Doe maar gek ,dan doe je al gewoon genoeg
Avatar gebruiker
Hans
 
Berichten: 194
Geregistreerd: 05 mei 2004, 21:35
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor deVreugd » 13 sep 2004, 20:31

Hiephiephoera! Mijn Peugeot doet het eindelijk. Met een nieuwe startmotor en starterkrans start ze weer als vanouds. Eindelijk rijden (al is de zomer dan voorbij..)!

Nu nog een andere vraag: de linkerkoplamp moet vervangen worden. Volgens het boekje moet ik de sierring los kunnen trekken middels twee gaten aan de onderkant van die ring. Nou zitten die er wel, maar ik kan trekken tot mijn vingers er bijkans afvallen, maar ik krijg 'm niet los! Weet iemand nog een trucje?!
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor leffe 404 » 13 sep 2004, 21:10

gewoon harder trekken, t zal wel vast zitten
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor 404 » 14 sep 2004, 13:37

Je kan hem voorzichtig met een schroevendraaier loshalen, aan de bovenkant, tenminste dat doe ik altijd. Doe desnoods een lapje stof o.i.d. om de schroevendraaier om de lak te beschermen.
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor deVreugd » 14 sep 2004, 18:03

Twee opties dus: brute kracht, of het meer subtiele werk met een schroevendraaier.
Dank!
Ik zal het allebei eens proberen...
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Bert » 14 sep 2004, 19:18

De haakjes zitten aan de onderkant ( zover ik weet) vadaar dat de gaten daar ook zitten. Boven zit een soort stripje waar de koplamprand overheen zit. Dus als je met een schroevendraaier aan de gang gaat zou ik het aan de onderkant doen
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron